کد خبر: ۴۶۹۲۰۱
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳
حجت‌الاسلام سید حسن خمینی:

آیت‌الله هاشمی بزرگی به ما آموخت/ هفته آینده درباره قالیباف صحبت خواهم کرد

یادگار حضرت امام خمینی(ره) گفت:ما کنار شخصیت آیت‌الله هاشمی بزرگ شدیم. ایشان بزرگی به ما نمی‌فروخت، بزرگی به ما می‌آموخت. بزرگ بود و بزرگ زیست و بزرگ مرد و برای ما از بزرگان خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام سید حسن خمینی عصر امروز جمعه در مراسم تغییر نام «بزرگراه نیایش» به «آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی» در سالن ایوان شمس با بیان اینکه امروز، روز مبارکی است، اظهارکرد: جلسه به نام یکی از بزرگترین شخصیت‌های سیاسی ایران به همت شهرداری شکل گرفته است.

هفته آینده درباره خدمات قالیباف صحبت خواهم کرد

به گزارش آفتاب نیوز، یادگار حضرت امام(ره) با اشاره به اینکه هفته آینده درباره خدمات محمدباقر قالیباف صحبت خواهم کرد، ادامه داد: یکی از شهردارهای تاریخ ایران غلامحسین ابتهاج است که در دو مقطع اوایل دهه ۲۰ و بعد از ۲۸ مرداد شهردار شده است.  او برادر ابوالحسن ابتهاج است.

سید حسن خمینی همچنین در ادامه گفت: اوایل دهه ۲۰ خیابانی به نام دهخدا که مبارز سیاسی و تاثیرگذار بوده نامگذاری می‌شود اما کار بزرگ او لغت‌نامه دهخداست. دهخدا در قضایای نهضت ملی طرفدار دولت ملی می‌شود و بعد از ۲۸ مرداد خیابان را از نام او بر  می‌دارند. ابتهاج به‌دلیل فضای سیاسی خیابان را از نام دهخدا بر می‌دارد.

او با اشاره به مقاله‌ای در این‌باره گفت: دهخدا به ابتهاج گفت تو دو شب خواب را از من گرفتی.

او ادامه داد: داستان نامگذاری اگر صرفا تکریم یک فرد باشد به همین‌جا ختم نمی‌شود. بهتر بود قبل از رحلت خیابان به نام او نامگذاری می‌شد نه اینکه این کار  خواب را از چشم او ببرد. او در هر حالتی خواب آرامی داشت.

 حوادث تلخ و شیرین ۱۰ سال آخر زندگی آیت‌الله هاشمی

یادگار امام(ره)  با بیان اینکه شاهد حوادث تلخ و شیرین زیادی در ۱۰ سال آخر زندگی آیت‌الله هاشمی بودیم، گفت: چرا باید نام هاشمی را در جامعه زنده نگه داریم؟ ویژگی‌های او و علل آن بسیار زیاد است اما جامعه به دو درس از زندگی آیت‌الله هاشمی احتیاج دارد. او زمان مرگ ۸۲ ساله بود اما جوان‌اندیش بود و فرزند زمان خویش بود. یک روحانی تحصیلکرده اندیشمند فقیه که مربوط به گذشته نبود و به امروز جامعه شناخت داشت و برای فردای جامعه تلاش می‌کرد.

هیچ فراز و فرودی ضربان قلبش را بالا نمی‌برد

سید حسن خمینی افزود: این ۱۰ سال اخیر از پر تراکم‌ترین دوره‌های زندگی او بود اما به‌قدری روح او بلند بود که هیچ‌یک از این فراز و فرودها ضربان قلب او را بالا نمی‌برد، چه برسد که خواب از چشم او برباید.

او با بیان اینکه آنها به این نامگذاری‌ها نیازی ندارند، تاکید کرد: ما به این نام‌ها نیاز داریم. ما به این اسامی روی دیوارهای شهرمان احتیاج داریم.

ما به خطای پیشینیان نیاز داریم که دوباره تکرار نکنیم

سید حسن خمینی با تاکید بر اینکه ما نیاز داریم امروز را بشناسیم، گفت: مرحوم آیت‌الله هاشمی از گذشته جدا نمی‌شد. می‌دانست اگر حال از گذشته خود منفک شود فرو می‌غلتدد اما در گذشته نمی‌ماند. ما حتی به خطای پیشینیان نیاز داریم که دوباره تکرار نکنیم. او فرزندی بود که در زمانه خود می‌زیست، درد جامعه را می‌شناخت و همتی برای بهتر شدن فردای جامعه داشت.

او با اشاره به ویژگی دوم آیت‌الله هاشمی گفت: مرحوم هاشمی عمل می‌کرد به آنچه می‌شناخت و صرفا سخن نمی‌گفت. سخن‌ها را می‌شنید و گامی به سوی حل بر می‌داشت. ایشان شجاعت حرکت داشت، چیزی که ما امروز به آن احتیاج داریم.

آیت‌الله هاشمی سال ۹۲ همه زندگی سیاسی خود را عرضه کرد

یادگار امام(ره) همچنین خاطرنشان کرد: ما امروز احتیاج داریم دردها و نیازهایمان را بشناسیم اما شناخت فقط کافی نیست و باید به سوی آنها حرکت کنیم. قدرت تصمیم‌گیری در آیت‌الله هاشمی در سال ۹۲ زمانی که برای ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری رفت، دیده شد. او در آن زمان همه زندگی سیاسی خود را با این کار عرضه کرد.

وی یادآور شد: زمان حمایت از حجت‌الاسلام حسن روحانی همه یافته‌های خود را برای کاندیدایی قرار داد که احتمال داشت پیروز نشود. ما باید از او یاد بگیریم که همه چیز را بشناسیم و در راه ساختن جامعه و سعادتمند کردن فرزندان حاضر شویم و هر هزینه‌ای را بدهیم.

آبروی یک رجل سیاسی به درد قبرش نمی‌خورد

سید حسن خمینی تاکید کرد: اینکه امروز بر دیوار شهر نام آیت‌الله هاشمی را قرار می‌دهیم و این را نیاز برای جامعه می‌دانیم برای این است که به این درس نیاز داریم و باید مرور کنیم که برای سعادت فردای این مردم هر هزینه‌ای را باید داد. آبروی یک رجل سیاسی به درد قبرش نمی‌خورد؛ باید برای مردم مصرف شود. باید تصمیم گرفت و با شجاعت برای بهروزی این جامعه هزینه داد. گاهی اوقات این تصمیم صبر است و گاهی اوقات جوش و خروش است. آیت‌الله هاشمی هر دو حالت را داشت.

فردا محتاج تک‌تک ما و شجاعت ماست

وی خاطرنشان کرد: ما نیاز داریم بدانیم فردا محتاج تک‌تک ما و شجاعت ماست. محتاج تصمیم‌گیری ماست. مردم زمان رحلت آیت‌الله هاشمی و پس از آن با انتخاب آقازاده ایشان از این همه تلاش قدردانی کردند.

شعار زمانی مهم است که شعور را بسازد

سید حسن خمینی ادامه داد: آیت الله هاشمی سعادت جامعه را در تلفیق عفاف و کفاف می‌دانست. او معتقد بود فقر می‌تواند ریشه هر چیزی را بسوزاند. وقتی روحانیت تصدی زندگی مردم را در دست گرفته باید دنیای مردم را به بهترین نحو بسازد و شعار زمانی مهم است که شعور را بسازد.


او با بیان اینکه من هیچ‌وقت از آیت‌الله هاشمی بت نمی‌سازم، گفت: آیت‌الله هاشمی برای من بزرگ بود چراکه می‌توانستم از او نقد کنم.

آیت‌الله هاشمی بزرگی به ما آموخت

سید حسن خمینی متذکر شد: ما کنار شخصیت او بزرگ شدیم. ایشان بزرگی به ما نمی‌فروخت، بزرگی به ما می‌آموخت. بزرگ بود و بزرگ زیست و بزرگ مرد و برای ما از بزرگان خواهد بود.

آیت‌الله قبل از فوت چندین بار از مرگ صحبت می‌کرد

او با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی  قبل از فوتش زیاد حرف از رفتن می‌زد، گفت: یک روز به دیدنش رفتم و آیت‌الله تنها بود. او چندین بار از مرگ صحبت می‌کرد. او به جوان‌ها می‌گفت. انقلاب برای شماست و باید برای آن تلاش کنید.

منبع: خبرگزاری ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
2
9
هاشمی عزیزم راهت ادامه دارد.زنده باد آیت الله حسن آقای خمینی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
هاشمی مرحوم تمام سعی خود را برای خارج نشدن انقلاب از مسیر صحیح بالاخص در سالیان واپسین عمر خویش بکار بست لذا همواره در قلوب ایرانیان پاینده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
0
6
حضورباسعادت سیدحسن خمینی عرض شوداین بزرگزادگان هستندکه بزرگان رازودتروبهترازدیگران میشناسندازدونفریادکردیدکه ازستونهای این انقلاب بودنداین دوازپیشگامان ومبارزان نخست این انقلاب بو دندزمانیکه کسی جرعت نداشت یک کلمه برضدطاغوت سخن بگوید این هاشمی وکربی هابودندکسانیکه امروزمتولدشده اندازدیروزچه میدانندوووووووووووووووووووووووووووووووووو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
1
7
زنده و موفق باشی سید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
1
5
درود بر یادگار عزیز امام .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
2
3
آیت الله علامه حاج حسن آقای خمینی احسنت
اهلا و سهلا
مرحبا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
1
3
آیت الله علامه حاج حسن آقای خمینی احسنت
اهلا و سهلا
مرحبا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
2
2
قالیباف تهران را رسما در تمام جنبه ها از باب امنیتی،محیط زیستی،اقتصادی،اجتماعی و... به ورطه نابودی کشانده است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
0
0
بنده توفیق حضور درکلاس درس این سیدبزرگ را دارم هم دردرس کفایه وهم خارج ایشان حضورداشتم.
سیدرا علاوه بر وزانت علمی مردی شجاع با وسعت نظر وروح بزرگ یافتم
اذری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
0
0
درود خدا به اقای حسن خمینی روشنفکر و ازاده مرد . شیر مادرت حلال و روح پدرت شاد .امروز که روحانیون تمام قدرت رادر دست دارند سزاوار است از درسهای مردان بزرگی چون طالقانی، مطهری ، بهشتی ،گلزاده غفوری و .... مرور و یادبگیرند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
1
2
سید عزیز
تو اندوخته ی گرانقدری برای این کشور هستی
از شما خواهش میکنم وارد مسائل و دعواهای سیاسی و جناحی نشوید
من حتی مخالف کاندیدا شدن شما در مجلس خبرگان بودم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
1
0
خدا عاقبت بخیرش کند.... متاسفانه ایشان این روزها دردام سیاست افتاده است و دارند لطمه به آبروی چندین ساله معمار کبیر انقلاب اسلامی وپدربزرگوارشان میزنند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین