کد خبر: ۴۶۹۲۲۶
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵
گلمرادی خطاب به وزیر نیرو:

بحران امروز آب کشور نتیجه بی‌تدبیری وزارتخانه نیرو طی دو دهه گذشته است

نماینده مردم شهرستان‌های ماهشهر،امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی در دیدار با وزیر نیرو در صحن مجلس انتقادات خود را از عملکرد گذشته وی یادآور و از سکان‌داری نامبرده در دولت دوازدهم با توجه به سوابق و پیشینه ی او ابراز نگرانی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
علی گلمرادی، انتقال آب رودخانه کارون به سایر نقاط کشور را بدون حساب‌وکتاب و غیر کارشناسی خواند و این اقدامات را خسارت به منافع ملی دانست.

رئیس کمیته نیروی مجلس خطاب به وزیر نیرو، وجود زیرساخت‌های لازم برای توسعه کشاورزی در خوزستان را کافی دانست و اعلام نمود: به‌جای توسعه کشاورزی در نقاط دوردست و تحمیل هزینه‌های گزاف برای انتقال آب کشاورزی، بهتر است با پرهیز از این هزینه‌ها، در استان خوزستان به فکر بهره‌وری از ظرفیت‌های کشاورزی باشیم.

گلمرادی گفت: مردم بزرگ و مسئولان دلسوز خوزستان، هیچ‌گاه برای تأمین آب شربِ هم‌وطنان خود در هیچ جای کشور مخالفت نکرده و آنچه باعث اعتراض و نگرانی مردم خوزستان شده است، بی‌اعتنایی برخی مسئولین کشوری در سطح این وزاتخانه به‌حق و حقوق این استان می‌باشد.

رئیس کمیته نیروی مجلس شورای اسلامی افزود: ما بر این باوریم که توجیه این وزارتخانه با نیت انتقال آب صرفاً برای تأمین آب شرب، غیر کارشناسی بوده و قابل‌پذیرش نیست و از طرفی، بدون انتقال آب از خوزستان با هزینه‌های گزاف می‌توان از طریق مدیریت آب و اعمال روش‌های سیستمی و مدرن کشاورزی، چند برابر آب شرب موردنیاز فلات مرکزی را از همان منطقه تأمین نمود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، گلمرادی در پایان گفت: اراضی کشاورزی در استان خوزستان، این ظرفیت را دارند که چنانچه مورد توجه قرار گیرند، نیاز کشاورزی بخش اعظمی از کشور را برطرف نمایند و علاوه بر به‌کارگیری کشاورزان خوزستانی، امکان حضور کشاورزان سایر استان‌هایی که با مشکل آب روبرو هستند را فراهم نمود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین