کد خبر: ۴۶۹۲۳۲
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۴

پاسخ نماینده ایران در سازمان ملل به اظهارات نیکی‌هیلی

نماینده ایران در سازمان ملل در واکنش به سخنان «نیکی هیلی» گفت آمریکا از اشتباهات گذشته اش درس بگیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
غلامعلی خوشرو، نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در پاسخ به ادعاهای تحریک آمیز نیکی هیلی، نماینده آمریکا در این سازمان، بیانیه ای مطبوعاتی منتشر و تاکید کرد دولتمردان آمریکایی از اشتباه های گذشته درس بگیرند؛ ایران به دنبال ثبات و صلح در منطقه است.

در بیانیه نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل آمده است: اظهارات پانزدهم اوت نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره ایران عاری از هرگونه حقیقت بود. تندگویی ها و اتهام های بی پایه علیه ایران که در این اظهارات بود، دست کم نمونه ای از سری اقدامات تحریک کننده، تهدیدهای آشکار و اقدامات غیر مسئولانه ای برخی مقامات آمریکا در نشان دادن چهره ای زشت از ایران و تضعیف برجام بود که مغایر با تعهدات مصرح آمریکا در پاراگراف بیست و هشتم در توافق هسته ای به شمار می آید.

به جای تحریف اظهارات اخیر رئیس جمهور روحانی، نماینده آمریکا در سازمان ملل باید از تاریخ بیاموزد و به برخی از مقامات آمریکا بیاموزد تا همان اشتباه های گذشته را تکرار نکنند. رئیس جمهور روحانی در اظهارات خود در پانزدهم اوت، تاکید کرد ایران به برجام متعهد می ماند و هر گونه نقض دیگر طرف ها را به شکلی متناسب پاسخ خواهد داد.

کسانی که تلاش می کنند همچنان زبان تهدید و تحریم را بازگردانند، محبوس در توهمات گذشته خود هستند و واهمه انگیزی و دشمنی، اشتباه ها و مداخلات نظامی آمریکا در خاورمیانه در طول دو دهه، باعث بی ثباتی منطقه و تقویت افراط گرایی خشن، تروریسم و تنش شده است.

مواضع افراطی و کوته بینانه برخی مقامات ارشد آمریکا علیه ایران می تواند بر بی ثباتی منطقه می افزاید. ایران نیرویی ثبات بخش در منطقه است و در از میان بردن داعش در سوریه و عراق مسئولانه اقدام می کند و خود را برای دنبال کردن خاورمیانه آرام، باثبات و آباد وعاری از هرگونه افراط گرایی، تروریسم، مداخلات فرامنطقه ای و تسلیحات کشتار جمعی متعهد می داند. ایران همچنان آماده است با کشورهای منطقه برای رسیدن به اهداف مشترک و حل وفصل چالش های فعلی منطقه ای همکاری کند.
منبع: مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین