کد خبر: ۴۶۹۳۴۶
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱

خضری: بهبود فضای کسب‌وکار و توسعه صادرات غیرنفتی از برنامه‌های مثبت شریعتمداری است

نماینده پیرانشهرر وجود هماهنگی و یکپارچگی در تیم اقتصادی دولت را به عنوان مولفه‌ای مهم برای بهبود مشکلات اقتصادی دانست و گفت که وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت برای این مهم برنامه دارد و به دنبال توسعه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، ایجاد اشتغال و توسعه صادرات غیرنفتی است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، رسول خضری به عنوان موافق وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی نوبت صبح امروز شنبه مجلس، با محکومیت کودتای ۲۸ مرداد، صنعت، معدن و  تجارت را از حوزهای مهم اشتغالزا دانست و گفت: مشکل صنعت فقط مربوط به وزارت صنعت، معدن و  تجارت نیست، این مشکل باید بین تیم اقتصادی دولت حل شود که گام اول جذب سرمایه گذاری خارجی است.

به گفته وی عدم اصلاح قوانین کار و تامین  اجتماعی، مشکلات سنگین تامین مالی، شفاف نبودن سیاست‌های بانکی و عدم حمایت بانک‌ها از صنایع و تولیدات باعث بروز مشکلات در حوزه صنعت شده است که قطعا آقای شریعتمداری با سابقه اجرایی قوی می تواند این مشکلات را حل کند.

نماینده پیرانشهر با اشاره به وضعیت کشور در حوزه اقتصاد گفت: ما در رتبه ۱۲۰ از حیث نظارت جهانی هستیم. در حوزه صنعت از نظر رشد رتبه ۶.۵ در تجارت رتبه ۴.۵ و در معدن رتبه منفی ۱.۶ داریم. آن هم در شرایطی که در سطح کشور ۸۴ هزار شرکت صنعتی وجود دارد که از این تعداد ۸۱ هزار شرکت از صنایع کوچک و متوسط هستند که علیرغم داشتن ظرفیت ایجاد اشتغال تنها با ۱۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند.

وی ایجاد تحول را به عنوان مطالبه اصلی از شریعتمداری دانست و افزود: آقای شریعتمداری وزیری است که برنامه هایش را در راستای اصل ۴۴ سیاست‌های کلی سند چشم انداز و برنامه ششم تعریف کرده و اهداف را در دو حوزه کمی و کیفی مورد اشاره قرار داده است.

خضری در ادامه با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت باید در جهت اجرای برنامه‌های دولت و برنامه ششم هماهنگ باشد، گفت که قطعا یکپارچگی و هماهنگی وزارتخانه های خارجه، اقتصاد و صنعت می تواند باعث برداشتن گام‌های موثری در حوزه تولید صادرات کشاورزی و صنایع باشد.

وی در پایان بهبود فضای کسب و کار، رفع مشکلات واحدهای تولیدی، توسعه سرمایه گذار داخلی و خارجی، تک نرخی کردن ارز و توسعه صادرات غیرنفتی را به عوان بخشی از برنامه های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و  تجارت مطرح کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین