کد خبر: ۴۶۹۴۵۷
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸

مخالف وزیر پیشنهادی نفت/ابطحی: چرا شبانه قرارداد چینی‌ها را فسخ کردید؟

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: چرا در سال ۹۲ پول خوراک پتروشیمی‌ها را به ارز مبادله‌ای گرفتید در حالی که پیشتر در خارج از کشور دریافت می‌کردید؟ چرا شبانه قرارداد چینی‌ها را فسخ کردید و الان مجبور شدید همان قراردادها را با آنان منعقد کنید؟
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا،  سیدمحمدجواد ابطحی در جلسه علنی امروز بعدازظهر (شنبه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی نفت، با قرائت فرازهایی از سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در  جمع دولت شهید رجایی، گفت: کاری به مسائل فنی وزارت نفت ندارم. تضاد منافع در بحث کسب و کار و مدیریت استراتژیک را داریم. می‌گوییم وقتی مدیریت دولتی و خصوصی در یک جایی با هم یکسان شد، فساد می‌آورد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: این مسئله بحث مفصلی دارد. گره اصلی فسادهای نهادینه شده عدم توجه به تعارض منافع است. اصل ۱۴۱ قانون اساسی رییس‌جمهور و معاونان و کارکنان رییس‌جمهور را از داشتن دو شغل برحذر می‌داند. از جمله مدیریت عامل و هیات مدیره انواع شرکت‌های خصوصی. باشگاه اندیشه‌ورزان نفت و نیرو را داریم. آقای زنگنه بفرمایید خودتان، معاونان و رییس‌ دفتر شما در این باشگاه چه می‌کنید؟ این باشگاه موسسه‌ای خصوصی است که در سال ۹۴ تاسیس شده است. تصمیمات راهبردی وزارت نفت در این باشگاه گرفته می‌شود. باید تکلیف مشخص شود. این مسئله تعارض منافع ایجاد می‌کند. آقایان می‌توانند باشگاه بزنند ولی آنجا نروند. تهمت نمی‌زنم اما نباید عضو این باشگاه باشید.

این عضو فراکسیون اصولگرایان ولایی گفت: اینکه وزیر گفت، جای گروهبان‌ها نیست باید بگوییم آقای زنگنه شما ۲۸ ساله بودید معاون وزیر ارشاد بودید و ۳۰ ساله شدید، وزیر شدید. شما از کی ژنرال شدید؟ آقای زنگنه باید به مجلس می‌آمدید  و نماینده می‌شدید. کی به بچه‌ها میدان داده شده مدیر اجرایی شوند؟ جوانان الان چه کنند؟ فارغ‌التحصیلان نفت پشت در هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین