کد خبر: ۴۶۹۴۶۱
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵

شهرداری تهران: مجوزی برای تخریب خانه سپهبد امیراحمدی نداده ایم

معاون شهرسازی و معماری شهردار منطقه 11 تهران گفت: هر گونه تخریب بنا بدون اخذ مجوز از شهرداری تخلف است و برهمین اساس تخریب ملک سپهبد امیراحمدی نیز بر خلاف ضوابط بوده و تخلف محسوب می شود.
آفتاب‌‌نیوز : محمد شهرآبادی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به انتشار خبری مبنی بر تخریب خانه تاریخی سپهبد امیراحمدی در خیابان حافظ افزود: با توجه به اینکه اماکن میراثی و واجد ارزش برای مدیریت شهری اهمیت ویژه ای دارند شهرداری منطقه به محض اطلاع از فعالیت های عمرانی در خانه سپهبدامیراحمدی مراتب را برای پیگیری به دستگاه قضایی اعلام کرده است.

وی اظهار کرد: شهرداری منطقه 11 ضمن همکاری با سازمان میراث فرهنگی استان تهران مبنی بر حفظ املاک واجد ارزش ثبت اثر ملی، پیش از صدور پروانه ساختمانی ضمن معرفی مالک به میراث، مکاتبات لازم تا تعیین تکلیف و اخذ مجوز این سازمان،از صدور پروانه تخریب و نوسازی خودداری می کند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار منطقه 11 اظهار کرد: خانه سپهبد امیراحمدی به رغم ارزش تاریخی آن که مربوط به دوره قاجار است تاکنون در فهرست آثار ملی ثبت نشده است.

به گفته وی؛ شهرداری منطقه 11 تهران پیگیری های لازم درخصوص حفاظت از بنای تاریخی با ارزش و پیش گیری از موارد مشابه را انجام داده است.

وی با تأکید بر اینکه حفاظت از بافت و خانه های تاریخی واجد ارزش که به ثبت سازمان میراث فرهنگی رسیده باشند از اولویت های مدیریت شهری محسوب می شود خاطرنشان کرد: برای خانه سپهبد امیر احمدی با پرونده شماره 9163 به مساحت هفت هزار و 83 متر مربع واقع در خیابان حافظ نرسیده به میدان حسن آباد هیچ گونه پروانه تخریب و نوسازی برای ملک صادر نشده و چنانچه مالک قصد اخذ پروانه را داشته باشد باید بر اساس ضوابط و مقررات پس از استعلام سازمان میراث فرهنگی اقدام کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران امروز در گفت گو با خبرنگار ایرنا از تخریب کامل خانه واجد ارزش تاریخی «سپهبد احمد امیراحمدی» در منطقه 11 پایتخت خبر داد.

به گفته خسروآبادی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از مالکان این بنا به دلیل تخریب این اثر ارزشمند به دستگاه قضایی شکایت کرده است.

سپهبد احمد امیراحمدی نخستین سپهبد ایران و یکی از مهره‌های اصلی کودتای سوم اسفند، هشت بار وزیر جنگ، 2 بار وزیرکشور، پنج بار فرماندار نظامی تهران، 2 بار فرمانده کل ژاندارمری و نیز 16 سال عضو مجلس سنا بوده است.

خانه سپهبد امیر احمدی با قدمت دوره اواخر قاجار به مساحت 7 هزار متر مربع دارای 11 عمارت تاریخی است که در خیابان حافظ واقع شده است.

سال گذشته کمیته امداد امام خمینی(ره) که مالک این بنا بود با انتشار آگهی عمومی، این خانه تاریخی را با رقم 24 میلیارد تومان را از طریق مزایده فروخت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین