کد خبر: ۴۶۹۵۸۹
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲

درخواست نخست وزیر استرالیا از طراحان برای مقابله با حملات خودرویی

نخست وزیر استرالیا امروز (یکشنبه) در حالی که طرح‌های جدید برای حفاظت از مردم را اعلام می‌کرد، از طراحان و سازندگان خواست تا در پروژه‌هایشان برای جلوگیری از حملات شبه نظامیان با خودرو و سایر سلاح‌ها، اقداماتی را لحاظ کنند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا اولین استراتژی ملی این کشور را برای حفاظت از اماکن عمومی و شلوغ اعلام کرد که به گفته او ایده این امر پس از اینکه شبه نظامیان افراطی سال گذشته میلادی، یک کامیون را  به میان جمعیت در شهر نیس فرانسه راندند و کشته شدن ۸۴ تن را به همراه داشت، مطرح شد.

رونمایی از اولین استراتژی ملی استرالیا در اماکن عمومی چند روز پس از حمله بارسلونای اسپانیا که موجب کشته شدن ۱۳ تن و زخمی شدن دست کم ۱۰۰ تن شد صورت گرفته و هم‌چنین به دنبال زنجیره‌ای از حملات مشابه با خودرو در سراسر جهان است.  

ترنبول در گفت‌وگو با گزارشگران اعلام کرد، این برنامه برای شوراها و مجریان امور تجاری طراحی شده تا از حملات با خودرو و همچنین حملات با تفنگ، چاقو، بمب یا وسایل شیمیایی جلوگیری شود.

این اقدامات شامل استفاده از بولارد (راهبندهای ستونی) در خیابان‌های اصلی، مراکز خرید و بیرون زمین‌های ورزشی است.

نخست وزیر استرالیا اظهار داشت، به منظور حفاظت بهتر از اماکن، سازندگان و طراحان باید فاکتورهایی را که باعث ایجاد امنیت و سلامت در طرح‌ها و پروژه‌هایشان است، لحاظ کنند.


ترنبول پیش از برگزاری کنفرانس رسانه‌ای برای اعلام طرح امنیت ملی استرالیا به منظور حفاظت از اماکن عمومی، در مرکز شهر سیدنی همراه با مقامات در خیابان قدم زد.

وی همچنین گفت: تهدید حملات شبه نظامیان به طور مداوم در حال افزایش است، بنابراین ما هم باید به طور مداوم تدابیر امنیتی را برای حفاظت از مردم استرالیا تکمیل و به‌روز کنیم.

استرالیا به عنوان یکی از متحدان آمریکا است که  نیرو به افغانستان و عراق اعزام کرده است و از زمان بازگشت نیروهای شبه نظامی از جنگ در خاورمیانه  در وضعیت هشدار بالا قرار دارد.

در ماه ژانویه مردی در ملبورن استرالیا با ماشین به میان عابران پیاده راند که چهار کشته و بیش از ۲۰ زخمی به جا گذاشت. پلیس اعلام کرد، این حادثه تروریستی نبوده است، با این حال حدود ۱۴۰ مانع راهبند در نقاط مختلف این شهر نصب شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین