کد خبر: ۴۶۹۶۳۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
۱۵۲ رای،

وزیر دهه‌شصتی رای اعتماد گرفت/جهرمی وزیر ارتباطات شد

محمدجواد آذری جهرمی با رای نمایندگان مجلس، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی با ۱۵۲ رای موافق، ۱۲۰ رای مخالف، ۷ رای ممتنع و ۹ رای باطله از نمایندگان مجلس دهم، به عنوان جوان‌ترین وزیر دولت دوازدهم و در مسند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کابینه‌ی حسن روحانی شناخته شد.

وزیر دهه‌شصتی رای اعتماد گرفت/جهرمی وزیر ارتباطات شد

پیش از رای اعتماد نمایندگان مجلس، حسن روحانی در دفاع آخر از کابینه پیشنهادی خود، در دفاع از وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اولین تجربه در استفاده از جوانان خواهد بود، گفت: علت اینکه خواستم جهرمی بیاید و این مسئولیت را بپذیرد این است که امروز مهم‌تر از ارتباطات که زیربنا است،  فناوری اطلاعات و فضای سایبری است.

وی افزود: همیشه عده‌ای فکر می‌کردند بین امنیت و آزادی سازگاری وجود ندارد. بعضی‌ها عقیده دارند که اگر امنیت می‌خواهیم باید آزادی را قربانی‌اش کنیم و یا بالعکس. ما این نظر را قبول نداریم. قبول نداریم آزادی را باید ذبح کنیم تا امنیت به دست آید. ما آزادی مسئولانه را می‌خواهیم. امنیت بر دوش هوشیاری و آگاهی ملی است؛ امنیت ما که تنها با تفنگ نیست، کما اینکه ما سلاح‌ هم نیاز داریم، دنبالش هستیم و خواهیم بود.

روحانی به عقبه آشنایی‌اش با جهرمی اشاره کرد و گفت: من در شورای عالی فضای مجازی جهرمی را یک بار از طرف وزیر اطلاعات آقای علوی و بار دیگر از طرف وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، آقای واعظی دیده‌ام. ایشان همیشه امنیت و آزادی را با هم می‌دیدند. این حرف که او آزادی را به مذبح می‌برد نادرست است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه وزیر ارتباطات باید آزادی و امنیت و فناوری اطلاعات را بداند تا بتواند از اطلاعات و آزادی مردم در فضای مجازی حراست کند، گفت: علت اصرار من این بود که مسائل پیچیده‌ای داریم.  اگر وزیر مسائل امنیتی بلد نباشد گیر می‌افتد. اگر خودم حضور داشته باشم به آنها جواب می‌دهم ولی اگر من نباشم باید کسی باشد که امنیت را بلد باشد تا از آزادی مردم و شبکه‌های اجتماعی و اشتغال مردم در فضای مجازی حراست کند.

وی ادامه داد: اگر جوانی را انتخاب کنیم می‌گویند او همه پله‌ها را طی نکرده است، اگر کسی که همه پله‌ها را طی کرده است انتخاب کنیم می‌گویند جوان نیست. بالاخره باید تجربه کنیم. اوایل انقلاب هم به جوانان اعتماد می‌شد. جهرمی کسی است که آزادی را پای درخت امنیت نمی‌برد و هر روز قربانی‌اش نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در سال ۱۳۶۰ در جهرم متولد شد، وی مدرک مهندسی برق را از دانشگاه صنعت آب و برق شهید عباسپور اخذ کرد و ابتدا در سازمان تنظیم مقررات رادیویی به مدت شش سال در سمت مدیرکل و پس از آن در پست‌هایی نظیر هیات مدیره شرکت رایتل و هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت منصوب شد. آذری جهرمی که در حال حاضر معاون وزیر ارتباطات است، از اردیبهشت سال ۹۵ مدیرعاملی شرکت ارتباطات زیرساخت را بر عهده گرفت.

به اعتقاد برخی کارشناسان، با آغاز فعالیت آذری جهرمی در شرکت ارتباطات زیرساخت، قفل زیرساخت شبکه ملی اطلاعات شکسته شد و پس از انتظار ۱۰ ساله مراکز تبادل ترافیک در کشور راه‌اندازی شد. ارائه مدل اقتصادی شبکه ملی اطلاعات، چشم‌پوشی از سود شرکت ارتباطات زیرساخت به نفع کاربران و  کمک به کاهش تعرفه اینترنت بخشی از عملکرد وی در این مدت عنوان شده است.

توسعه کسب‌وکارهای نوپا و توسعه اینترنت و پهنای باند بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، در راستای ادامه فعالیت‌های او در شرکت ارتباطات زیرساخت، از اولویت‌های جهرمی در سمت وزارت ارتباطات اعلام شده است که برنامه‌های خود را پیش از این به مجلس ارائه داده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
وزير جوان براي وزارت خانه اي همه پير
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
یی ها ها ها ها
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین