کد خبر: ۴۶۹۷۹۲
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۹

یک تغییر در روش بودجه‌ریزی کشور

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ماموریت تمام کسانی که مسئول تهیه برنامه توسعه بودند در حال حاضر نظارت بر این برنامه و معاونت در پروژه پایش آن است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه اولیه جلسه هیات دولت دوازدهم در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دولت برای چهار سال آینده اظهار کرد: ما این برنامه‌ریزی‌ها را در دولت قبلی انجام دادیم و در آن دوران وقت زیادی را صرف ارائه برنامه به مجلس کردیم در حالی که در این دولت برنامه از پیش وجود دارد و دیگر نیازی به برنامه‌ریزی نیست. بنابراین ماموریت ما نظارت بر اجرای برنامه توسعه است که پیش از این به مجلس ارائه شده و همه کسانی که مسئول تهیه این برنامه بودند در حال حاضر معاون پروژه پایش و نظارت بر آن هستند.

وی افزود: ما قول داده‌ایم که هر فصل گزارشی را به مردم و نیز رئیس‌جمهوری ارائه دهیم و روش بودجه‌ریزی را هم کاملا عملیاتی می‌کنیم و به روش گذشته این کار را انجام نمی‌دهیم که دستگاه‌ها بودجه‌شان را به علاوه درصدی در اختیار بگیرند بلکه این بودجه براساس قیمت تمام شده هر فعالیتی در دستگاه‌ها تعیین می‌شود و نیز به جای آنکه این بودجه در اختیار دستگاه‌های ملی قرار بگیرد در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت تا ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی منسجم‌تری مطالبات مردم را عملی کنیم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین