کد خبر: ۴۶۹۷۹۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۳

اظهارات وزرای کشور، راه، دفاع و کار بعد از رای اعتماد

وزیر کشور با اشاره به اخذ رای اعتماد از سوی نمایندگان مجلس گفت: با توجه به اینکه همه فراکسیون‌های سیاسی مجلس به من رای اعتماد دادند این آراء را تایید سیاست‌های رئیس‌جمهوری در حوزه سیاست‌های داخلی تلقی می‌کنم.
آفتاب‌‌نیوز :
 عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز یکشنبه در حاشیه نخستین جلسه هیات دولت دوازدهم در جمع خبرنگاران با اشاره به روند بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی در مجلس اظهار کرد: نمایندگان مجلس واقعا با اعتماد خود به بنده محبت کردند. همه فراکسیون‌های سیاسی مجلس به من رای اعتماد دادند به همین دلیل فکر می‌کنم که این رای به منزله تایید سیاست‌های داخلی رئیس‌جمهوری محترم است. با توجه به اینکه ما چهار سال فعالیت کرده بودیم نمایندگان نیز نتایج را دیدند و من رای اعتماد نمایندگان را به عنوان تایید عملکرد چهار ساله دولت تلقی می‌کنم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: به نمایندگان مردم تعهد می‌دهم که بتوانم مجموعه سیاست‌های داخلی‌ را که دولت و شخص رئیس‌جمهوری محترم منبعث از آرای مردم به ما ابلاغ کرده‌اند را حتما پیگیری کنم و همچنین تعاملات خود و مجموعه وزارت کشور با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقویت نمایم.

رحمانی فضلی در ادامه با اشاره به اولویت‌های پیش روی خود در دولت دوازدهم اظهار کرد: کماکان موضوع توسعه به معنای توسعه همه‌جانبه و پایدار که بخشی از آن مربوط به توسعه سیاسی، بخشی از مربوط به توسعه امنیتی و بخشی دیگر مربوط به توسعه اجتماعی و اقتصادی است از اولویت‌های وزارت کشور در چهار سال آینده محسوب می‌شود و امیدواریم که با کمک همه دستگاه‌های اجرایی و متخصصان و مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه بتوانیم در این زمینه اقدامات موثری انجام دهیم.

وزیر دفاع: در صنعت موشکی طبق برنامه مصوب پیش خواهیم رفت

امیرسرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عصر امروز یکشنبه در حاشیه نخستین جلسه هیات دولت دوازدهم در جمع خبرنگاران با قدردانی از نمایندگان مجلس به دلیل رای اعتماد به او و توجه به بخش دفاعی کشور اظهار کرد: در وزارت دفاع از لحظه نخست باید برای افزایش قدرت دفاعی کشور که لازمه امنیت مردم است، اهتمام بورزیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید در افزایش توان دفاعی مردم لحظه‌ای وقفه داشته باشیم، افزود: امیدواریم بتوانیم با خدمات متخصصان و کارکنان وزارت دفاع افزایش قدرت دفاعی کشور را با تمام توان استمرار دهیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پاسخ به پرسشی درباره طرح برخی ادعاها نسبت به توان موشکی کشور و تهدید اعمال فشار روی صنعت موشکی از سوی برخی کشورهای خارجی تصریح کرد: همانطور که در مجلس شورای اسلامی گفتم برنامه‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران متناسب با دفاع بومی کشور است و طبق برنامه مصوب از جمله در حوزه موشکی پیش خواهیم رفت و به هیچ وجه تحت تاثیر هیچ نوع فشاری قرار نخواهیم گرفت.

حاتمی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا به مناسبت روز صنعت دفاعی از دستاوردهای جدیدی رونمایی خواهد شد، اظهار کرد: در پایان کار وزیر دفاع دولت یازدهم افتتاح‌های زیادی انجام شد به همین دلیل افتتاح عمده پروژه‌ها و کارهای وزارت دفاع در سال بعد انجام خواهد شد.

آخوندی: نحوه رسیدگی نمایندگان به صلاحیت وزرا یک سرمایه اجتماعی ایجاد کرد

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی عصر امروز در حاشیه نخستین جلسه دولت در جمع خبرنگاران با قدردانی از نمایندگان مجلس به دلیل دادن رای اعتماد به او اظهار کرد: نحوه رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم بسیار مناسب و با دقت انجام گرفت و مباحث طرح شده در کمیسیون‌ها کارشناسانه بود و باعث شد که تعامل بسیار خوبی ایجاد شود.

وی گفت: این نحوه رسیدگی به صلاحیت وزرا نه‌تنها به کار دولت و مجلس می‌آید بلکه باعث می‌شود که مردم به تصمیماتی که دولت و مجلس اتخاذ می‌کنند، اعتماد کنند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به بیان برخی اولویت‌های خود در دولت دوازدهم پرداخت و با تاکید بر اینکه کارهای مفصلی برای دولت دوازدهم داریم، خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین اولویت پیش روی وزارت راه و شهرسازی توجه به برنامه ششم توسعه است.

وی اظهار کرد: در حوزه مسکن اصلی‌ترین مساله رسیدگی به چهار گروه اولویت‌دار است. نخستین گروه حاشیه‌نشینان با حدود 11 میلیون نفر جمعیت و گروه دوم ساکنان بافت‌های فرسوده با حدوده هشت میلیون نفر جمعیت هستند. همچنین خانه‌اولی‌ها و گروه‌های کم‌درآمد از دیگر گروه‌های اولویت‌داری هستند که باید در بخش مسکن به وضعیت آنها سامان داده شود.

آخوندی در ادامه با اشاره به اولویت‌های وزارتخانه متبوعش در حوزه حمل‌ونقل اظهار کرد: در حوزه حمل و نقل علاوه بر توجه به بخش ناوگان هوایی، زمینی و ریلی موضوع تبدیل حمل‌ونقل از خودرومحور به ریل‌پایه از جمله دیگر اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: باید وضعیت ریل را در شرایطی قرار دهیم که بتوانند در کشور با خودرو رقابت کنند.


ربیعی: افزایش امنیت شغلی کارگران را دنبال خواهیم کرد

 علی ربیعی در حاشیه نخستین جلسه هیات دولت دوازدهم در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه دولت در زمینه امحای فقر مطلق در کشور اظهار کرد: مقدمات این کار فراهم آمدن حداقل معیشت برای طبقاتی که به هیچ وجه نمی‌توانند توانمند شوند و این آغاز راه ما برای عملی کردن این برنامه خواهد بود.

وی افزود: برخی از افراد نیز که به مرور زمان می‌توانند توانمند شوند هم از سوی دولت به مرور زمان مورد حمایت قرار می‌گیرند و شاهد اشتغال‌های حمایتی خواهند شد و به مرور زمان به سر کار بروند و بتوانند توانمند شوند.

وزیر تعاون با بیان اینکه امروز آقای روحانی حل مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال را به عنوان مهمترین اولویت کابینه اشاره کرد، گفت: در این زمینه تمامی دولت و وزرا موظف شده‌اند که به عملی کردن این دو اولویت بپردازند که در نتیجه دیگر مانند دولت یازدهم کار ایجاد شغل و رفع بیکاری مختص چند وزارتخانه نمی‌شود و همه درگیر آن خواهند بود که همین سبب می‌شود کار ما در این زمینه بیشتر حالت هماهنگ‌کننده پیدا کند.

ربیعی تاکید کرد: کاری که باید کنیم این است که در دوره جدید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امنیت شغلی را بالاتر ببریم و قدرت خرید کارگران و بازنشستگان را به تناسب نرخ تورم افزایش دهیم تا بتوانیم فضایی را فراهم کنیم که رنج زندگی این قشر کمتر شود.

وی با اشاره به رای اعتماد مجددش از مجلس اظهار کرد: من از همه نمایندگان تشکر می‌کنم که در این دوره نسبت به دوره قبلی رای بالاتری را به من دادند مخصوصا که قانع کردن همه نمایندگان در زمینه اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سخت بود ولی خوشحالم که توانستم رای اعتماد مجدد آنان را به خود جلب کنم.

وزیر تعاون با اشاره به طرح کارورزی و تاثیر آن در آینده اظهار کرد: این طرح، طرح درستی است و افرادی که در آن قرار گرفته‌اند آرام آرام جذب خواهند شد و ما نیز از آنان حمایت می‌کنیم و به محض آنکه از کارگاهایشان مجدداً توسط کارفرما جذب شوند بیمه‌شان را خود ما پرداخت خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، وی در پایان تاکید کرد: مطمئن باشید کاری کردیم که حقوق کارگران در این طرح پایمال نشود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین