کد خبر: ۴۶۹۹۳۴
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵

واشنگتن پست: بدون اثبات عدم پایبندی ایران، متحدان آمریکا از نابودی توافق هسته‌ای حمایت نمی‌کنند

روزنامه واشنگتن پست در سرمقاله خود با اشاره به این که ترامپ ممکن است تصمیم بدی در خصوص توافق هسته‌ای اتخاذ کند نوشت: بدون اثبات عدم پایبندی ایران به توافق ، متحدان آمریکا از وضع دوباره تحریم علیه ایران و نابود کردن توافق هسته‌ای پشتیبانی نخواهند کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، دونالد ترامپ، ر ییس‌جمهور آمریکا که همواره از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 انتقاد کرده، به تازگی گفته است که قصد دارد راهی برای اعلام عدم پایبندی ایران به توافق در ماه اکتبر بیابد اما وی چگونه می‌تواند به چنین نتیجه‌ای دست یابد وقتی تحلیلگران جامعه اطلاعاتی چیز دیگری می‌گویند. طبق گزارشات بازرسان بین‌المللی و جامعه اطلاعاتی آمریکا ، ایران به طور کامل به تعهدات خود در این توافق عمل کرده است. این در حالی است که آقای ترامپ به نشریه فارین پالسی گفته بود که گروهی از مشاوران سیاسی‌اش را، شامل استیو بنون که اکنون اخراج شده است، مسئول یافتن راهی برای این کار کرده است.

بدون اثبات عدم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای، متحدان اروپایی آمریکا از جمله اتحادیه اروپا به علاوه چین و روسیه به طور قطع از نابود کردن توافق یا وضع مجدد تحریم‌های ایران حمایت نخواهند کرد.

ایران نیز در صورت اعلام عدم پایبندی غنی سازی اورانیوم خود را از سر خواهد گرفت حتی اگر آقای ترامپ تحریم‌های آمریکا را دوباره وضع نکند. در چنین شرایطی آیا آمریکا می‌تواند ایران را تهدید به اقدام نظامی کند، در حالیکه تهدید می‌کند علیه کره شمالی از زور استفاده خواهد کرد.

به  نوشته این روزنامه آمریکایی، اصلی ترین ضعف توافق هسته‌ای  موقت بودن آن است.

اغلب شروط آن طی هشت تا 13 سال آینده منقضی می‌شوند و ایران اجازه می‌یابد مواد هسته‌ای را بدون محدودیت ذخیره کند. بنابراین، به نظر می‌آید که چالش پیش روی یک دولت مغفول در آمریکا طولانی‌تر کردن این محدودیت‌ها باشد، چیزی که متحدان آمریکا نیز ممکن است در آن همکاری کنند، اما هیچ دلیلی وجود ندارد که از اقدام احمقانه آمریکا که می‌تواند بهانه دست ایران بدهد، حمایت شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین