کد خبر: ۴۶۹۹۹۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
از مردانه‌بودن کابینه تا دلخوری اصلاح‌طلبان

بازتاب رای اعتماد به وزرای روحانی/رویترز: زنگنه و ظریف کلیدی‌ترین وزرا/الجزیره: اولویت نخست روحانی حفظ برجام از شر ترامپ است

«رای اعتماد به اکثریت وزرای روحانی باعث تقویت او می‌شود با این حال، او کماکان با مخالفت‌هایی از جانب محافظه‌کاران به دلیل تمایل‌اش به گسترش روابط با غرب از طریق توافق هسته‌ای و کاهش محدودیت‌های اجتماعی مواجه خواهد بود».
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- رسانه‌های بین‌المللی رای اعتماد نمایندگان مجلس به اکثریت اعضای معرفی شده کابینه روحانی را در سطح گسترده‌ای بازتاب داده است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، خبرگزاری «رویترز» با انتشار گزارشی در این‌باره می‌نویسد: «بیژن زنگنه» وزیر نفت و «محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه مهم‌ترین و کلیدی‌ترین وزرای کابینه معرفی شده پیشنهادی روحانی به مجلس بودند که از سوی نمایندگان رای اعتماد گرفتند. زنگنه با افزایش تولید ناخالص داخلی ایران از زمان تحویل سمت از زمان لغو تحریم‌های بین‌المللی موفق عمل کرده و قرارداد چند‌میلیارد دلاری با توتال برای توسعه میدان پارس جنوبی بزرگترین میدان نفتی جهان امضا کرده است. ظریف نیز مذاکره‌کننده ارشد ایران در جریان مذاکرات هسته ای ۲۰۱۵ میلادی بود که در جریان آن قدرت‌های غربی توافق کردند که تحریم را علیه ایران متوقف کنند.»

بازتاب گسترده‌ رای اعتماد به وزرای روحانی/رویترز: زنگنه و ظریف کلیدی‌ترین وزرای کابینه

این خبرگزاری در ادامه می‌نویسد: «روحانی موفق شد رای اعتماد برای ۱۶ نامزد کرسی وزارت را از مجلس در روز یکشنبه اخذ کند و تنها یکی از نامزدهای او یعنی نامزد وزارت نیرو رای کافی را کسب نکرد. دو هفته پیش روحانی از سوی اصلاح‌طلبان مورد انتقاد قرار گرفته بود؛ زمانی که فهرست او تمام مردانه بود. این در حالیست که تا قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ماه مه روحانی از اهمیت حقوق زنان و لزوم قرارگیری آنان در مناصب بالای حکومتی سخن گفته بود. با این حال، اکنون تنها به انتصاب زنان در سمت معاونت اکتفا کرده است.»

این خبرگزاری می‌نویسد: «رای اعتماد به اکثریت وزرای روحانی باعث تقویت او می‌شود با این حال، او کماکان با مخالفت‌هایی از جانب محافظه‌کاران به دلیل تمایل‌اش به گسترش روابط با غرب از طریق توافق هسته‌ای و کاهش محدودیت‌های اجتماعی مواجه خواهد بود». 

شبکه خبری «الجزیره» نیز در گزارشی اشاره می‌کند که اولویت نخست برای دولت روحانی حفاظت از توافق هسته‌ای از شر امریکا و رییس‌جمهوری آن کشور ترامپ است. 

این شبکه خبری می‌نویسد: «روحانی نشان داده که اولویت اصلی‌اش در سیاست خارحی برای دولت جدیدش حفاظت از برجام در برابر تهدیدات ترامپ است. روحانی خواستار جذب سرمایه‌گذاری خارجی است تا کشور در مسیر پیشرفت قرار گیرد و به احیای اقتصاد و ایجاد شغل کمک شود. این در حالیست که ترامپ با وضع تحریم‌ها کارشکنی می‌کند». 

الجزیره در ادامه می‌نویسد: «روحانی برای معرفی اعضای کابینه پشت صحنه سیاسی مشغول رایزنی‌های گسترده‌ای بوده تا حمایت نهادهای خاص را نیز جذب کند. با این حال، بسیاری از اصلاح‌طلبان از عدم معرفی نامزدی زن برای پست وزارت ناامید شده‌اند. آنان همچنین مدعی هستند که روحانی به اندازه کافی برای حل مسئله حصر جدیت ندارد». 

رادیو آزاد اروپا اما در گزارش مفصلی به معرفی محمد جواد آذری جهرمی جوان‌ترین فرد معرفی شده کابینه روحانی می‌پردازد و می‌نویسد: او نخستین وزیر معرفی شده متولد شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی است. او جوان است و موفق اما ادعاهایی مربوط به گذشته علیه این مهندس برق ۳۶ ساله و معاون وزیر ارتباطات سابق مطرح شده بود. وی همه آن‌ها را رد کرده است. او رای اعتماد گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
0
0
اولویت اول باید حذف اعدام باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
0
0
روحانی می خواست 4 سال دیگه رییس جمهور بشود که شد دیگه نیازی به رای مردم ندارد از انتخاب کابینه اش معلوم است
ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
0
0
نکه حالا برجامم همچینی لقمه دندون گیریه!!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین