کد خبر: ۴۷۰۰۳۴
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹

هزینه سنگین حفاظت از ترامپ

روزنامه «یو‌اِس‌اِی تودی» در گزارشی خبر داده که پول سرویس اطلاعاتی آمریکا برای حفاظت از دونالد ترامپ و اعضای خانواده او تقریبا تمام شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
در حالی که پیش‌تر برخی رسانه‌های آمریکایی از سفرهای پر هزینه داخلی و خارجی اعضای خانواده دونالد ترامپ خبر داده بودند، حالا یک رسانه از محدودیت‌های مالی سرویس مخفی ایالات متحده آمریکا به دلیل هزینه‌های سرسام آور حفاظت از ترامپ و خانواده او خبر داده است.

سرویس مخفی آمریکا نهادی امنیتی تحت نظارت دولت فدرال است که علاوه بر حفاظت امنیتی از جان دولتمردان عالی‌رتبه  آمریکا و شخصیت‌های عالی‌رتبه خارجی مقیم و یا میهمان در ایالات متحده، مسوول مقابله با تخلفات مالی عمده و جعل اسکناس واحد پول آمریکا است.

روزنامه «یو‌اِس‌اِی تودی» امروز دوشنبه گزارش داده که پول سرویس مخفی ایالات متحده آمریکا رو به اتمام است و دلیل آن هم، هزینه‌ها و مخارج هنگفتی است که حفاظت از رئیس‌جمهور و اعضای خانواده او روی دست این نهاد گذاشته است.

مدیر سرویس مخفی آمریکا گفته که 1000 نفر از ماموران این سرویس همین حالا هم سقف حقوق‌شان و محدودیت‌ها درباره ساعت‌های کاری را رد کرده‌اند.

«راندولف اِلس» خبر داده که مذاکراتی را با قانونگذاران کنگره برای بالا بردن منابع مالی این سرویس از 160 هزار دلار سالیانه به 187 هزار دلار آغاز کرده است.

گفته می‌شود تا حدی دلیل این افزایش هزینه‌های سرویس مخفی آمریکا، سفرهای پشت سر هم ترامپ از کاخ سفید به اموال و دارایی‌هایش در مناطق ساحلی شرق آمریکا است.

همین یکشنبه اخیر بود که او از «تعطیلات کاری» خودش از باشگاه گلف خودش در نیوجرسی به کاخ سفید برگشت.

دلیل دیگر افزایش شدید هزینه‌ها،‌ اعضای خانواده ترامپ است.

مدیر سرویس مخفی آمریکا در این‌باره گفت: «رئیس‌جمهور یک خانواده بزرگ دارد و مسئولیت ما در قانون تصریح شده است و من نمی‌توانم این موضوع را تغییر دهم».

روزنامه «یو‌اِس‌اِی تودی» گزارش داده که سرویس مخفی باید از 42 عضو دولت ترامپ  حفاظت کند و در این میان،‌ نیروهای امنیتی وظیفه حفاظت از 18 عضو خانواده رئیس‌جمهور را هم برعهده دارند.

در دولت باراک اوباما، سرویس مخفی آمریکا وظیفه حفاظت از 31 نفر از دولت سابق و اعضای خانواده‌های اوباما را برعهده داشتند.

به گزارش فارس، اوایل سال 2017 بود که سرویس مخفی آمریکا خواهان افزایش 60 میلیونی بودجه برای هزینه‌های حفاظت از ترامپ شده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین