کد خبر: ۴۷۰۰۳۹
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۶

شهرک سلامت اصفهان افتتاح شد

وزیر بهداشت گفت: با ابلاغ سند درمان کشور تا شهریورماه موضوعاتی از قبیل خرید خدمت، میزان احتیاج استان‌ها به تعداد تخت بیمارستانی و کمبود تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی به تصویب می‌رسد.
آفتاب‌‌نیوز :
سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی امروز دوشنبه در مراسم افتتاح فاز نخست شهرک سلامت در اصفهان اظهار کرد: امید می‌رود با افتتاح کامل شهرک سلامت در اصفهان شاهد ارائه خدمات این شهرک به مردم اصفهان باشیم و خدمات این شهرک در تراز اصفهان باشد که نصف جهان است و ما ایرانی‌ها به آن افتخار می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح فاز نخست شهرک سلامت در اصفهان راه برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران در حوزه سلامت باز شده است، افزود: آنچه که در اصفهان بسیار مهم است و بسیار باید به آن توجه کرد، این است که اصفهان نه‌تنها به خاطر حضور گردشگران باید سرمایه‌داران در بخش سلامت سرمایه‌گذاری کنند بلکه تعداد تخت‌های مورد نیاز در اصفهان بیش از نیاز حاضر است که باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد تا کمبود تخت‌های بیمارستانی در اصفهان برطرف شود.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه هنوز در زمینه ایجاد مراکز بهداشتی، درمانی، بیمارستان‌ها به حد مطلوب نرسیده‌ایم و فاصله داریم، گفت: صنعت گردشگری یکی از صنایع مهمی است که باید به آن بسیار توجه کرد زیرا حدود 150 میلیون دلار تنها از طریق این صنعت می‌توان به دست آورد.

هاشمی تصریح کرد: در همسایگی کشور ما ترکیه قرار دارد که در این زمینه برنامه‌ریزی خوبی کرده است. در حالی که از نظر علم و دانش و علم پزشکی کشور ایران مقام اول در منطقه به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه شرایط را برای حضور بیشتر سرمایه‌گذاران در بخش خصوصی آماده کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: با ابلاغ سند درمان کشور تا شهریورماه موضوعاتی از قبیل خرید خدمت، میزان احتیاج استان‌ها به تعداد تخت بیمارستانی و کمبود تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی به تصویب می‌رسد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه با اعلام سند درمان شاهد حضور جدی سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی هستیم، گفت: در حال حاضر 70 هزار تخت بیمارستانی نیاز داریم که بدون کمک بخش خصوصی دولت توان تهیه این میزان تخت را ندارد.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه وظیفه دولت سیاست‌گذاری در قالب بیمه‌ها و خرید خدمت از موسسات آموزشی و درمانی است، اضافه کرد: درصدد هستیم در دولت دوازدهم کمی از تصدی‌گری را کاهش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: کار ما در دولت تنها اداره بیمارستان‌ها نیست بلکه کار ما نظارت بر بیمارستان‌ها برای ارائه بهتر خدمات با بهترین تخصص و دانش و مهارت برای مردم است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه امید می‌رود در دولت دوازدهم بخشی از تصدی‌گری را کاهش دهیم، خاطرنشان کرد: یکی از نگرانی‌های بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بخش سلامت این است که آنها نگرانند که برگشت سرمایه ندارند که ما باید از طریق حمایت آنها این نگرانی را برطرف کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: باید در این دولت یخ بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران در بخش خصوصی به ویژه بخش سلامت را آب کنیم زیرا بیشترین سرمایه‌گذاری در دنیا در حوزه سلامت انجام می‌شود. به‌گونه‌ای که حتی این سرمایه‌گذاری بیشتر از نفت و گاز است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: امید می‌رود در استان اصفهان شاهد رقابت جدی سرمایه‌گذاران در این حوزه باشیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه باید زمینه را برای ایجاد تمایل و رغبت سرمایه‌گذاران جهت حضور آنها در این بخش فراهم کنیم، تصریح کرد: خوشبختانه مجموعه شهرک سلامت استان اصفهان در نمونه خود بی‌نظیر است و باید خدمات آن نیز در نمونه خود بی‌نظیر به مردم اصفهان و سایر استان‌ها ارائه شود.

قاضی‌زاده با بیان اینکه مردم اصفهان حق استفاده از بهترین امکانات را دارند ، خاطرنشان کرد: در سفری که به آسیای میانه داشتم بسیاری از بیماران کشورهای اسلامی برای درمان به هندوستان مراجعه کردند که هندوستان از نظر خدمات و دانش و حتی مهارت پزشکی قابل قیاس با ایران نیست.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون چنین مجموعه‌ای را در سطح کشور ندیده‌ام و این مجموعه در سطح خود بی‌نظیر است.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه قطعاً این مجموعه در زمینه درمان سرطان بی‌نظیر خواهد بود، گفت: قطعا وزارت بهداشت از ادامه روند این مجموعه و افتتاح فازهای بعدی حمایت خواهد کرد.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین