کد خبر: ۴۷۰۰۶۸
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۷

توقف فعالیت ناوگان‌ دریایی آمریکا در جهان

به دنبال برخورد یک ناوشکن آمریکایی و یک نفت‌کش در آب‌های سنگاپور که مفقود شدن ۱۰ ملوان آمریکایی را در پی داشته، نیروی دریایی ایالات متحده فعالیت‌ تمامی ناوگان‌های خود را در سراسر جهان در «وقفه عملیاتی» قرار داد.
آفتاب‌‌نیوز :
ناوشکن جان اس. مک‌کین، بامداد سی‌ام مرداد در آب‌های شرق سنگاپور با یک نفت‌کش برخورد کرد و در این حادثه، علاوه بر مفقود شدن ۱۰ ملوان آمریکایی چند تن نیز زخمی شدند؛ حادثه‌ای که دومین برخورد یک کشتی جنگی آمریکایی با یک کشتی تجاری در دو ماه گذشته است.

هر دو کشتی جنگی آمریکایی که در دو ماه اخیر دچار تصادف شده‌اند، زیرمجموعه ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا بوده‌اند. با این حال فرمان نیروی دریایی آمریکا برای «وقفه عملیاتی» شامل همه ناوگان‌های زیر مجموعه نیروی دریایی خواهد شد.

در این زمینه، جان ریچارسون، فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد: این روند نیازمند اقدامی مؤثر است و از این رو فرمان داده‌ام که همه ناوگان‌های ما در سراسر دنیا وقفه عملیاتی داشته باشند.

این مقام ارشد نیروی دریایی آمریکا یادآور شده که از همه فرماندهان ناوگان‌های آمریکا خواسته است تا با تبادل نظر با فرماندهان زیر نظر خود مطمئن شوند همه اقدامات مناسب و فوری برای اطمینان از انجام ایمن و مؤثر عملیات نیروی دریایی آمریکا در سراسر جهان اتخاذ شده است.

او همچنین علاوه بر اعلام «وقفه عملیاتی» در تمامی ناوگان‌های ایالات متحده، دستور بررسی جامع علل حوادث دریایی اخیر را صادر کرده است.

به گزارش ایسنا، علاوه بر حادثه تصادف ناو جان اس. مک‌کین، در ۲۷ خرداد ماه ناوشکن یواس‌اس فیتزجرالد با یک کشتی تجاری در نزدیکی ساحل ژاپن برخورد کرد که در جریان آن هفت ملوان آمریکا کشته و سه تن زخمی شدند.

در پی سانحه خرداد ماه، کاپیتان یواس‌اس فیتزجرالد از فرماندهی برکنار و همچنین احکامی تنبیهی برای شماری دیگر از ملوانان صادر شد.

در اواخر اردیبهشت ماه نیز یک کشتی جنگی ارتش آمریکا با یک کشتی ماهی‌گیری کره‌ای برخورد کرده بود اما هر دو کشتی توانسته بودند به مسیر خود ادامه دهند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین