کد خبر: ۴۷۰۲۰۱
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶

تلاش سناتورهای آمریکایی برای محدود کردن اختیار حمله هسته‌ای ترامپ

در حالیکه تنش‌ها میان واشنگتن و پیونگ یانگ افزایش یافته است، سناتورهای آمریکایی به دنبال به تصویب رساندن طرحی هستند که اختیار ترامپ در صدور فرمان حمله هسته‌ای را محدود خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، به نقل از فایننشال تایمز، ادوارد مارکی، سناتور دموکرات که این طرح را تهیه کرده است، گفت: ما این طرح را که اختیارات ترامپ و هر رئیس‌جمهور دیگر آمریکا را در مورد استفاده از تسلیحات هسته‌ای، اگر ابتدا آمریکا مورد حمله هسته‌ای قرار نگرفته باشد، محدود می‌کند، به صحن مجلس، نمایندگان و سنا معرفی کرده‌ایم.

مارکی این اظهارات را در سفر به سئول که در صدر یک هیات نمایندگی فراحزبی از سوی آمریکا قرار دارد، مطرح کرده است. او در این سفر با همتایان کره‌ای خود در مورد تهدیدات موشکی و هسته‌ای گفت‌وگو خواهد کرد.

مارکی با انتقاد از تهدیدات ترامپ علیه کره‌شمالی تاکید کرد که ما باید بدانیم که انجام یک حمله پیش دستانه نه تنها مشکل را رفع نمی‌کند بلکه مشکل را بسیار تشدید می‌کند.

به گزارش ایسنا، تنش‌ها در هفته‌های اخیر میان پیونگ یانگ و واشنگتن تشدید شده به طوری که ترامپ تهدید پاسخ کره شمالی را با خشم و آتش خواهد داد.

کره شمالی تاکنون 5 آزمایش هسته‌ای را در سال 2006، 2009، 2013 و 2016 انجام داده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین