کد خبر: ۴۷۰۲۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴

مقام ارشد وزارت دفاع: بهترین سلاح‌ها را جایگزین «ژ ۳» می‌کنیم / مشکلی برای ساخت بهترین سلاح‌ها نداریم

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع گفت: وزارت دفاع، مصداق اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی است و توانسته شعار «ما می‌توانیم» را تحقق بخشد.
آفتاب‌‌نیوز : دفاع پرس نوشت: سردار «علیرضا تمیزی» معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره روز «صنعت دفاعی» اظهار داشت: صنعت نظامی در ایران برای اولین بار در سال 1304 هجری شمسی با تولید تفنگ «برنو» با حضور کارشناسان خارجی فعالیت خود را آغاز کرد و به تدریج از رشدی تا قبل از انقلاب برخوردار بود.

وی افزود: اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی این صنعت متحول شد و به دنبال تحمیل جنگ هشت ساله به نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران، نیروهای مسلح کشورمان که با تحریم گسترده کشورهای شرقی و غربی مواجه شده بودند، با بهره‌گیری از امکانات موجود و توان نیروهای خلاق و متخصص کشور توانستند ضمن تامین نیازهای اساسی میدان نبرد، ساختار مستحکم و برجسته‌ای را در صنعت دفاعی کشور ایجاد کنند.

سردار تمیزی اضافه کرد: در ادامه این روند و پس از پایان جنگ تحمیلی، به منظور انسجام و بهره‌گیری بیشتر از مجموعه توانمندی‌های صنعتی، فنی و تولیدی نیروهای مسلح، برای بازسازی در سطح نیروهای مسلح اعم از زمینی، دریایی، هوایی و موشکی و سایر صنایع مورد نیاز، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سال 1368 با تصویب مجلس شورای اسلامی از ادغام دو وزارت دفاع و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل شد.

وی ادامه داد: لذا روز 31 مرداد سال 1368 چون نقطه عطفی در تاریخ این وزارتخانه به حساب می‌آید، با پیشنهاد وزارت دفاع و موافقت فرمانده معظم کل قوا و نیز تصویب در شورای فرهنگ عمومی کشور، روز 31 مرداد به عنوان روز صنعت دفاعی در تقویم رسمی کشور به ثبت رسید.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع تصریح کرد: بدین ترتیب وزارت دفاع وظیفه طراحی، ساخت، تولید و خرید نیاز نیروهای مسلح و پشتیبانی از آنها را بر عهده گرفت؛ لذا با شکل گیری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بنیه سخت افزاری و نرم افزاری صنایع دفاع به صورت کامل مورد توجه قرار گرفت به گونه‌ای که اکنون این رشد را کاملا در صنعت دفاعی کشور شاهد هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه تولید محصولات دفاعی شاهد رشد فزاینده‌ای در این وزارتخانه بوده و هستیم، عنوان کرد: ما در سطح وزارت دفاع، اهداف خیلی خوبی را دنبال کردیم که از جمله آن‌ها می‌توان به نمایش اقتدار دفاعی در تحقق بازدارندگی، ایجاد روحیه خودباوری و افزایش امید و اعتماد به نفس در سطح ملی، هویت بخشیدن به جایگاه وزارت دفاع، ارتقاء منزلت کارکنان وزارت دفاع و نیروهای متخصص در نزد افکار عمومی اشاره کرد.

سردار تمیزی همچنین با بیان اینکه نهادینه‌سازی شعار راهبردی «ما می‌توانیم» و زمینه سازی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال را در سطح وزارت دفاع دنبال کردیم، گفت: اکنون می‌توانیم عنوان کنیم که وزارت دفاع، مصداق اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی است و با تحقق بخشیدن به شعار «ما می‌توانیم»، اعلام می‌کنیم که وزارت دفاع با داشتن برنامه‌های خیلی خوبی که پیش بینی کرده، ایران 1404 را دنبال می‌کند.

وی در ادامه بیان داشت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به وجود کارکنان عالم، دانا، مومن و محقق خود افتخار می‌کند و به عنوان یک سرمایه اصلی، از وجود آن‌ها بهره می‌برد زیرا به واسطه تلاش این عزیزان امروزه صنعت دفاعی کشورمان با بهترین سلاح‌های روز دنیا برابری می‌کند و قادریم هر نوع تجهیزات مورد نیاز و هر نوع سلاحی را برای نیروهای مسلح تامین و تولید کنیم.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع سپس درباره اینکه چرا بعد از دوران دفاع مقدس صنعت دفاعی کشورمان پیشرفت چشمگیری داشت نیز گفت: شعار استقلال و خودکفایی که امام برای ما تعریف کردند باید به شکلی محقق می‌شد؛ چون قبل از انقلاب به اندازه کافی دست نیاز به سوی کشورهای خارجی دراز کرده بودیم اما بعد از انقلاب بنا بر این بود که به سوی استقلال، خودکفایی و خودباوری حرکت کنیم.

وی اذعان داشت: صنعت دفاعی به واسطه تحریم‌هایی که در دوران جنگ تحمیلی با آن مواجه بود، توانست با بهره‌گیری از نیروهای متخصص کشورمان به سمت خودباوری حرکت کند؛ لذا صنعت دفاعی با تحریمی که با آن مواجه شد و نیازی که داشت، توانست از یک رشد خیلی خوبی برخوردار شود.

سردار تمیزی اظهار داشت: تحریم‌ها باعث شد ما «اقدام و عمل» را در تولید ملزومات دفاعی کشورمان تحقق بخشیم؛ بنابراین کاری که متخصصان صنعت دفاعی کشورمان تاکنون انجام دادند، مصداق عینی «اقدام و عمل» و «مدیریت جهادی» است.

وی همچنین در خصوص اینکه چرا هنوز از سلاح «ژ3» و «کلاشینکف» دوران دفاع مقدس استفاده می‌کنیم هم بیان داشت: تجهیزات انفرادی نیروهای مسلح را در سطح مدرن آن ساخته‌ایم و بنا به سفارش نیروهای مسلح بهترین سلاح‌ها را جایگزین آنها می‌کنیم؛ البته الان هم بخشی از نیروهای مسلح کشورمان از این سلاح‌های مدرن و تاکتیکی استفاده می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع بیان داشت: این در حالی است که هیچ مشکلی در ساخت بهترین سلاح‌های روز دنیا نداریم؛ به نحوی که سلاح‌های مدرنی که تولید کردیم با بهترین نمونه‌های خارجی رقابت می‌کند و مشکلی هم از نظر تولید آن‌ها نداریم؛ ساخت این گونه سلاح‌ها نیز به صورت وسیعی هدف گذاری شده تا جایگزین سلاح‌های قدیمی شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
0
0
خوب کاری میکنید استادمون بازش کرد وقتی خواست ببنده قطعه اضافه اورد!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
0
0
خيلي خوبه لااقل اگر هسته اي نداريم لااقل بهتر از ژ3 داشته باشيم !
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین