کد خبر: ۴۷۰۳۸۲
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹

پیام وزیر کشور به مناسبت آغاز دوره پنجم شوراها

وزیر کشور در پیامی خواستار آن شد که شوراهای شهر و روستا فرصت همزمانی با دولت دوازدهم و حمایت مستمر این دولت از شوراها را مغتنم بشمارند.
آفتاب‌‌نیوز : وزیر کشور در پیامی خواستار آن شد که شوراهای شهر و روستا فرصت همزمانی با دولت دوازدهم و حمایت مستمر این دولت از شوراها را مغتنم بشمارند.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، رحمانی فضلی در این پیام که بامداد چهارشنبه منتشر شد ضمن تبریک آغاز به کار دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: :مشارکت گسترده و حداکثری مردم در صحنه حماسی انتخابات پنجمین دوره شوراها، علاوه بر آنکه نشانه ای از رشد فزاینده سیاسی و تعمیق مردم سالاری مطابق الگوی جمهوری اسلامی است، مبین عملکرد مثبت و اثرگذار چهار دوره فعالیت شوراها در اجرای وظایف قانونی؛ به رغم همه محدودیت ها و موانع ساختاری و فرهنگی و اجتماعی موجود است.
 
وی تاکید کرد: اکنون که پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، فعالیت خود را رسماً، آغاز می کند و اعضای شوراها، مسؤولیت های قانونی خود را برای پیشبرد سـریع برنامـه هـای اجتمـاعی، اقتصـادی، عمرانـی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی وسایر امور رفاهی شهرها و روستاهای کشور عهده دار می شوند، خدای متعال را به نعمت بزرگ مردمسالاری دینی که شوراهای اسلامی یکی از جلوه های آن است شکر میگذارم و از تلاش ها و مجاهدت اعضای دوره قبلی شوراها و مجموعه شهرداران و دهیاران و همکارانشان در سراسر کشور قدردانی می کنم.
 
وزیر کشور ادامه داد: این واقعیتی غیر قابل انکار است که شوراهای اسلامی شهر و روستا در طول قریب به ۲ دهه حضور و فعالیت خود، توانستند با وجود مشکلات و فراز و نشیب های توان سوز، با اتکاء به ظرفیت ها و شناخت کافی از مقتضیات محلی و جلب همکاری مردم، بستر و زمینه را برای مشارکت عمومی هرچه بیشتر در رشد و توسعه کشور فراهم سازند.
 
رحمانی فضلی تصریح کرد: امروز منتخبین مردم به عنوان اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا فرصت ارزشمندی یافته اند تا با تلاش برای تأمین اهداف محلی و منطقه ای، در روند تحقق آرمان های ملی نقش آفرینی کنند؛ که البته اغتنام این فرصت مستلزم برنامه ریزی همه جانبه نگر مبتنی بر استفاده حداکثری از ظرفیت ها و توانمندی های شورایی خواهد بود.
 
وی یاد آورشد: شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره پنجم همچنین می توانند با اغتنام فرصت و استفاده از رویکرد دولت دوازدهم در توسعه متوازن مناطق مختلف کشور و حمایت مستمر دولت از شوراها و استمرار روند ارتقاء و توانمند سازی مدیریت شهری و روستائی در این دولت، شرایط هموار تری را برای مردم شهرها و روستاهای خود فراهم آورند و از مسیر تعامل قانونمند با بخشهای مختلف اجرائی به روند خدمت سرعت بخشند.
 
وزیر کشورخاطرنشان کرد: بایستی تأکید کنم که شورای منتخب، شورای همه مردم یک شهر یا روستاست و همه اعضای شورا باید تلاش کنند بر اساس تعهد و مسؤولیتی که پذیرفته اند، در جهت تحقق اهداف قانونی شورا گام بردارند. اعضای شورا باید قدردان حقیقی مشارکت مردم باشند و خود را وقف خدمتی نمایند که بر زندگی روزمره اهالی شهر و روستا مؤثر است.
 
وی اظهارکرد: انتخاب شهرداران و دهیاران شایسته، متعهد و کارآمد، پاسخگویی به مطالبات مردم،‌ آینده پژوهی وآینده نگری برای جلوگیری از مشکلات، مقابله با آلودگی های زیست محیطی، تلاش در جهت تاب آوری شهرها در مقابل خطرات و بحران ها، اصلاح رویه های اداری و مقابله جدی با زمینه های شکل گیری فساد، توجه به مسائل اجتماعی به ویژه حاشیه نشینی و تقویت بافت های ناکارآمد، برنامه ریزی برای ایجاد درآمدهای پایدار و جلوگیری از گسترش بی رویه ساختارسازمانی و افزایش نیروی انسانی در شهرداری ها از اهم توقعات و انتظارات مردم از شوراهاست.
 
رحمانی فضلی افزود: بی شک، توفیق شوراها در برآورده نمودن و تحقق این انتظارات، سرمایه ارزشمند  اعتماد عمومی را افزایش می بخشد و زمینه ساز ارتقاء حضور مردم در همه عرصه های پیشرفت و توسعه کشور خواهد بود.  

وزیرکشوردر پایان از اعضای شوراهای دوره قبل، شهرداران، دهیاران و همکاران این مجموعه ها، توفیق روز افزون جملگی برادران و خواهران عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا را که برای ارتقاء کمی وکیفی سطح زندگی در شهرها و روستاها و ایجاد آسایش و رفاه عمومی خالصانه تلاش کردند تشکر و قدردانی کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین