کد خبر: ۴۷۰۴۷۷
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۰

خطر سرطان ریه با مصرف بیش از اندازه ویتامین ب 6 و ب 12

مصرف بیش از اندازه ویتامین ب 6 و ب 12 خطر ابتلا به سرطان ریه را در مردان افزایش می دهد
آفتاب‌‌نیوز :
نتایج تازه ترین تحقیقات نشان می دهد مردانی که بیش از اندازه مکمل های ویتامین ب 6 و بی 12 مصرف می کنند ، به ویژه مردان سیگاری ،‌ بیش از دیگران در معرض خطر ابتلای به سرطان ریه قرار دارند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از خبرگزاری شین هوا از واشنگتن، سالهاست که صنایع دارویی مصرف انواع مکمل های ویتامین ب 6 و ب 12 را به عنوان افزایش دهنده انرژی و بهبود دهنده متابولیسم و سوخت و ساز بدن معرفی می کنند. از این مکمل ها همچنین به عنوان کاهش دهنده خطر ابتلا به سرطان نام برده می شود. ولی نتایج تازه ترین تحقیقات که در نشریه انکولوژی بالینی منتشر شده نشان می دهد مصرف دوز بالای این ویتامین ها نتایج معکوس به دنبال خواهد داشت. 

تئودور براسکی مسئول تحقیقات در این باره در مرکز جامع سرطان در دانشگاه اوهایو اعلام کرد: «‌یافته های ما نشان می دهد مردانی که در رژیم غذایی خود عادت به مصرف مکمل های مختلف به ویژه ویتامینهای ب 6 و ب 12 دارند و به مدت بیش از ده سال به میزان دوز بالا از این مکمل ها استفاده کرده اند ، خطر ابتلا به سرطان ریه در آنها به صورت چشمگیری افزایش خواهد یافت. »

وی افزود مردانی که ده سال از این مکملها به مقدار زیاد استفاده کرده اند تقریبا تا دو برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان ریه قرار دارند و این میزان خطر در مردان سیگاری تا سه الی چهار برابر افزایش می یابد. 

با این همه هنوز شواهدی از افزایش احتمال به سرطان ریه در زنانی که در دراز مدت از این ویتامین ها مصرف کرده اند به دست نیامده است. 

این یافته ها بر اساس مطالعات بر روی بیش از 77 هزار بیمار آمریکایی برای مدت بیش از یک دهه به دست آمده است. 

میزان توصیه شده مصرف ویتامین ب 6 برای مردان تنها یک و نیم میلی گرم در روز و ویتامین ب 12 کمتر از دو و نیم میکروگرم در روز برآورد می شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین