کد خبر: ۴۷۰۵۱۶
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴

نگرانی مجلس از عکاسان بخاطر چیست؟

اکثریت نمایندگان با این قضییه مخالفت دارند و این یک بحث احساسی است و شاید دلیل آن ‌شکار شدن چند عکس خاص از چند نماینده بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواستی را به هیات رئیسه مجلس داده‌اند تا برمبنای آن حضور عکاسان خبرگزاری‌ها و سایر رسانه‌ها در جلسه علنی پارلمان محدود شود. تعدادی از نمایندگان مجلس نیز اعلام کردند که قصد دارند درباره این موضوع با خبرنگاران نشستی را برگزار کنند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده رشت در مجلس ضمن تایید ارائه درخواست عده‌ای از نمایندگان به هیات رئیسه به منظور محدودکردن حضور عکاسان در صحن مجلس گفت: این درخواست بدنبال بروز برخی حواشی و انعکاس برخی تصاویر از صحن مجلس صورت گرفته است. ما به دنبال این هستیم که بهترین شرایط را برای حضور خبرنگاران در مجلس فراهم کنیم.

در سال نود نیز مجلس با طرح پیشنهادی مهدی کوچک‌زاده نماینده سابق و جنجالی برای محدودیت فعالیت عکاسان در صحن علنی مجلس مخالفت کرده بود.

فرید موسوی نماینده مردم تهران در مجلس شوری اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «آفتاب‌نیوز» درباره خبرهایی مبنی بر محدودیت خبرنگاران و عکاسان از ورود به مجلس گفت: خبرنگاران و عکاسان نقش مهم و کلیدی در ارتباط بین مردم و و نمایندگان دارند و فعالیت آنها بسیار کارآمد است لذا اجرایی‌شدن آنرا به صلاح نمی‌دانم و معتقدتم باید برای تقویت ارتباط  بین مردم و نمایندگان تلاش کنیم.

وی با تاکید بر ارتباط پیوسته بین مردم و نمایندگان از طریق خبرنگاران و عکاسان گفت: یکی از افتخارات مجلس شورای اسلامی بعد از انقلاب همین بوده که با مردم ارتباط داشته باشند همچنین سیاستهای ابلاغی حضرت آقا هم همین بوده و این محدودیت‌ها نباید باشد.

نماینده لیست امید همچنین پیش‌بینی کرد: به نظرم اکثریت نمایندگان با این قضییه مخالفت دارند و این یک بحث احساسی است و شاید دلیل آن ‌شکار شدن چند عکس خاص از چند نماینده بوده است.

وی در واکنش به این پرسش که آیا افرادی از لیست امید هم جزء طراحان محدود کردن عکاسان است؟ گفت: لیست امید کارهای مهمتری از این دارد که مخالف ورود خبرنگاران به مجلس باشد و جز اصول لیست امید است که با خبرنگاران و حتی موکلین ارتباط داشته باشند و ارتباط بدنه اجتماعی بیشتر از قبل شود.

در عین حال کمال‌الدین پیر‌موذن نماینده سابق مجلس نیز در همین‌باره به «آفتاب‌نیوز» گفت گفت: امیدوارم این امر در مجلس بر آمده از اراده ملت هیچ وقت اتفاق نیافتد زیرا این امر مخالف جریان شفافیت و شیشه‌ای بودن مجلس است خانه ملت برای همه افراد بویژه برای خبرنگاران است و فعالیت خبرنگاران برای بازتاب عملکرد نمایندگان باید بدون محدودیت باشد.

پیر‌موذن با بیان اینکه اکنون هزاره انفجار اطلاعات است تاکید کرد: این طرح‌ها و موضوعات مطرح شده به هیچ‌وجه با ضروریات این هزاره سازگار نیست و من یقین دارم این محدودیت با توجه به کثرت نمایندگان آزاده اتفاق نمی‌افتد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین