کد خبر: ۴۷۰۸۰۹
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳
واعظی در نمازجمعه تبریز تشریح کرد:

شاخص‌های تشکیل کابینه و اولویت‌ها و اصول دوازده‌گانه دولت‌دوازدهم/ اجرای ۱۱ هزار میلیارد پروژه دولت‌یازدهم در آذربایجان‌شرقی

رییس دفتر رییس‌جمهوری تاکید کرد: دولت‌دوازدهم برآمده از رأی مردم و متعلق به مردم است و به هیچ جناح، حزب و گروهی تعلق ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمود واعظی که به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز سخن می‌گفت، با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهارداشت: دولت‌مردان همواره باید نگاهشان به راه و مرام این شهیدان بوده و تداوم راه آنان ،وجهه همت‌شان باشد.

رییس دفتر رییس‌جمهور گفت: هفته دولت از یک‌سو فرصت مغتنمی برای ارائه گزارش عملکرد و ارتباط نزدیک‌تر دولتمردان با مردم و از سوی دیگر فرصتی است تا مسئولان با دریافت نظرات و مطالبات مردم، تحقق این درخواست‌ها را در برنامه‌ریزی‌های جدید مدنظر قرار دهند.

وی همچنین با تشکر از حضور حماسه‌ساز مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری از جمله در آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: لبیک شما مردم به دعوت مقام معظم رهبری برای شرکت در انتخابات، نشان‌دهنده عمق درک شما از مسایل و وضعیت کشور و منطقه است و این حضور باعث افزایش اقتدار نظام و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان و بدخواهان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی شد.

رییس دفتر رییس‌جمهوری با ابلاغ پیام تشکر حسن روحانی از مردم تبریز که یکبار دیگر ایشان را شایسته اعتماد خود دانستند، تصریح کرد: در دولت‌یازدهم تلاش کردیم در داخل وحدت و انسجام همه اقشار مردم و گروه‌های مختلف را تقویت کنیم و در عرصه سیاست‌خارجی نیز تلاش شد با خنثی‌کردن تلاش‌های ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی، تصویری واقعی از ایران در افکار عمومی دنیا ارائه شود که این تلاش‌ها در سایه حمایت‌ها و هدایت‌های مقام معظم رهبری نتیجه داد و در داخل کشور، شاهد برقراری آرامش و در عرصه خارجی نیز شاهد به ثمر رسیدن برجام بودیم که توانست فضای مناسبات و تعاملات ما در عرصه بین‌المللی را بهبود بخشد.

واعظی تلاش‌های دولت یازدهم برای اعتلای فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و رفع مشکلات اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در فضای ناشی از موفقیتهای قابل قبول این تلاش‌ها، وارد دولت‌دوازدهم شدیم؛ دولتی که برآمده از رأی مردم و متعلق به مردم است و به هیچ جناح، حزب و گروهی تعلق ندارد.

رییس دفتر رییس‌جمهور اضافه کرد: دولت‌دوازدهم نه تنها متعلق به مردمی است که به آن رأی دادند، بلکه به همه کسانی که به این دولت رأی ندادند و حتی کسانی که اصلاً رأی ندادند نیز تعلق دارد و نگاه و تلاش این دولت، تأمین همه حقوقِ همه مردم ایران است.

واعظی در ادامه انسجام، هماهنگی در عمل و کارآمدی را سه شاخصه تشکیل کابینه دوازدهم عنوان کرد و گفت: اعتقاد کامل و عملی به قانون اساسی، نظام جمهوری اسلامی، ولایت‌فقیه و اندیشه اعتدالی مبنای تشکیل کابینه منسجم و کار جمعی برای هدف واحد، مبنای هماهنگی کابینه و تلاش برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت دولت یازدهم نیز مبنای تشکیل کابینه کارآمدتر بوده است.

رییس دفتر رییس‌جمهوری در ادامه و در توضیح اولویت‌های دولت دوازدهم اظهار داشت: تصمیم‌گیری بر مبنای خرد جمعی، واقع‌بینی براساس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، تعامل سازنده و مؤثر خارجی، توجه به حقوق شهروندی به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی، توسعه همه جانبه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، مقابله جدی و مؤثر با فساد و تبعیض، توجه صرف به منافع ملی و پرهیز از رویکردهای حزبی و جناحی، تلاش برای ارتقاء شاخص‌های امنیت ملی، ارتقاء سطح زندگی مردم، بهسازی و بهبود مستمر عملکرد دولت، توجه بیشتر به حفظ محیط زیست و همکاری و حمایت نزدیک، جدی و مؤثر با بخش خصوصی، ۱۲ اولویت دولت دوازدهم هستند.

واعظی اضافه کرد: دولت دوازدهم در سایه اصولی چون لزوم حفظ آرامش و همدلی در کشور و پرهیز از ورود به مسایل حاشیه‌ای، تعامل سازنده قوای سه‌گانه، همکاری و هماهنگی همه نهادهای کشور و توجه جدی و عمیق به ارزش‌های فرهنگی و دینی مردم،  تلاش خواهد کرد اهداف و سیاست‌های خود را به پیش ببرد.

رییس دفتر رییس‌جمهوری با بیان اینکه دولت باور دارد که هر وقت تبریز متحول شده در سراسر کشور تحول ایجاد کرده، گفت: همواره در بین فعالان برتر اقتصادی کشور، تعداد قابل توجهی از فعالان اقتصادی آذربایجان حضور داشتند و اساساً برخی رشته‌های صنعتی، حتی پیش از تهران از تبریز مسیر موفقیت خود را آغاز کرده و در کشور گسترش یافتند.

واعظی با اشاره به اینکه در دولت‌یازدهم نگاه ویژه‌ای بر روی تبریز گشوده شده بود، اظهار داشت: در دولت یازدهم، ۱۱ هزار میلیارد تومان پروژه در استان آذربایجان شرقی اجرا و تکمیل شد و شاهد فعالیت کارگاه‌های متعدد سازندگی در استان بودیم و این نگاه بی تردید در دولت دوازدهم تداوم خواهد یافت.

رییس دفتر رییس‌جمهور اضافه کرد: با توجه به شناختی که از نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم تبریز حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم دارم، به تداوم پیشرفت و روند تحولی خوبی که در استان ایجاد شده، بسیار خوش‌بین هستم. همکاری و همدلی عمومی که بین اقشار مختلف مردم، فعالان اقتصادی و مدیران استان وجود دارد بزرگترین سرمایه آذربایجان شرقی برای پیشرفت است.

واعظی تصریح کرد: دولت،  استان آذربایجان‌شرقی را یکی از مهمترین محورهای ارتباط ایران و اروپا می‌داند و در این راستا تلاش خواهد کرد احداث جاده تبریز – بازرگان با سرعت بیشتری پیش برود و مسیر ریلی تبریز – میانه نیز هر چه سریع‌تر تکمیل گردد.

به گزارش ایلنا، رییس دفتر رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: دولت تلاش دارد با اتصال خط اتیلن غرب به استان، حجم فعالیت پتروشیمی تبریز را ۵ برابر کند. در حوزه تأمین منابع آب استان سرمایه‌گذاری گسترده ای انجام داده و امروز نیز سد ورزقان را افتتاح خواهیم کرد. دولت همچنین نگاه ویژه‌ای به توسعه مناطق محروم و روستایی آذربایجان شرقی دارد و در این راستا روی همکاری و همدلی مردم و مسئولان استان حساب ویژه‌ای باز کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین