کد خبر: ۴۷۱۱۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰

توفان هولناکی که آمریکا را فراگرفت +عکس

همانگونه که سازمان هواشناسی آمریکاپیش‌بینی کرده بود توفان پرقدرت هاروی اواخر روز جمعه شهر‌های ساحالی ایالت تگزارش را در هم نوردید و تاکنون خسارات فراوانی به بار آورده است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش میزان؛ توفان هاروی که رسانه‌های آمریکا از آن به عنوان «توفان سهمگین» نام می‌برند تمام ساختمان‎های در مسیر خود را نابودکرده و بنا به گزارش‎ها بر اثر این توفان دریایی شدید تاکنون شمار زیادی مصدوم شده و برق منازل بیش از 155 هزار نفر نیز قطع شده‌ است.

مرکز توفندهای ملی آمریکا قدرت توفان سهمگین هاروی را درجه چهار اعلام کرده، یعنی تنها یک درجه کمتر از حداکثر قدرتی که یک توفان دریایی می‌تواند داشته باشد.

قدرت این توفان به حدی پیش‌بینی شده که فرماندار تگزاس اعلام کرد با نزدیک‌شدن توفان هاروی به شهرهای ایالت تگزاس فاجعه‌ای هولناک رخ خواهد داد.

گفته می‌شود ممکن است توفان هاروی توان و قدرت آن را دارد که به شدیدترین طوفان آمریکا در 12 سال گذشته تبدیل شود.

توفان هاروی شامگاه روز جمعه ساعت 22 (به وقت محلی) با سرعت 215 کیلومتر در ساعت به سواحل شهر بندری «کورپس کریستی» نزدیک شد؛ تندبادهای هولناک هاروی موجب سیلهای عظیم دریا به سمت جاده‌های شهر شد، سقف خانه‌های را با خود برد. پیش از نزدیک‌شدن توفان به شهروندانی که در مسیر این توفان قرار دارند گفته شد بود که سعی کنند در مسیر این تندباد عظیم قرار نگیرند در غیر این صورت مرگشان حتمی است.

دیلی‌میل روز شنبه به نقل از رسانه‌های محلی آمریکا گزارش داد که توفان هاروی خسارات فراوانی به بار آورده، بسیاری از خانه‌ها به صورت کامل تخریب شده و شمار زیادی نیز به بیمارستان منتقل شده‌اند.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
-
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
0
0
دور روز بعد میشه مثل روز اولش.....
مشابه همین توی ایران بیاد احتمال اینکه زیرساخت ها به دو سال قبل برگرده زیاده
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین