کد خبر: ۴۷۱۲۷۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳

ماجرای مخالفت نماینده اصلاح‌طلبی که به وزیر پیشنهادی اصلاح‌طلب روحانی رای نداد

تاجگردون توضحاتی درباره جلسه جنجالی با بیطرف قبل از بررسی رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم ارائه کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- غلامرضا تاجگردون نماینده مجلس شورای اسلامی درباره حاشیه‌های عدم رای اعتماد مجلس به بیطرف، وزیر پیشنهادی نیرو توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، بعد از آنکه بیطرف موفق به کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی نشد، برخی چهره‌ها و فعالان سیاسی از جلسه‌ چهارنفره‌ برخی اعضای فراکسیون امید مجلس با بیطرف خبر داده بودند که گفته شد این نماینده‌ها که از نتایج آن جلسه ناراضی بودند، یکی از دلایل رای نیاوردن بیطرف بوده‌اند.

ماجرای مخالفت نماینده اصلاح‌طلبی که به وزیر پیشنهادی اصلاح‌طلب روحانی رای نداد

حالا تاجگردون در واکنش به این اخبار، در اینستاگرام خود نوشت: جهت استحضار دوستان عزيز اصلاح طلبم و آناني كه اين روزها در خصوص راي جناب مهندس بيطرف اظهارنظر ميفرمايند وسعي به حاشيه سازي در اين زمينه دارند: اول: به عنوان يك اصلاح طلب كه اصلاح طلبي خودم را اعتقادي كسب كرده ام و نه عاريتي به همراه ديگر نمايندگان عزيزي كه اين روزها مورد هجمه قرارگرفته اند منجمله جناب نعمتي دوست داشتيم مهندس بيطرف راي بياورند. دوم: دوستان عزيزي كه اظهارنظر ميفرمايند ، بدانند نمايندگان مردم در كنار نگاه سياسي خودشان به تركيب دولت و وزراء انگونه نگاه ميكنند كه كداميك ميتوانند مطالبات موكلينشان را پاسخ دهند و اگر كسي ديدگاهش مطابق منافع موكلينش نباشد قطعا به او اعتماد نميكند و راي نميدهد و بهمين خاطر است كه ميگويند راي اعتماد. سوم : درست است در تهران و برخي مناطق يك ليست راي مياورد ولي در شهرستانها مردم عمدتا به عملكرد نماينده راي ميدهند و به همين خاطر است مثلا شخصي مثل حقير هفتادو پنج درصد از مردم به او راي ميدهند و عليرغم اينكه مردم ميدانند اصلاح طلبم ولي خيلي از اصولگرايان عزيز هم بخاطر منافع ملي و محلي راي ميدهند. چهارم: جناب مهندس بيطرف چند نكته را با اعتقادي كه داشتند در جلسات متعدد استاني و منطقه اي مطرح كردند كه بدين دليل نتوانست راي لازم را كسب كند و اصلا ربطي به اصلاح طلبي و غيره نداشت و به نظرم دوستان عزيز تسويه حساب با ليست اميد را بگذارند وقت ديگري.

این نماینده مجلس در توضیح جلسه با بیطرف نوشته است: ايشان فرمودند/١: در انتقال آب سرچشمه هاي كارون به منطقه يزد و ديگر مناطق تعارف ندارم و انجام خواهيم داد و لذا قطعا نمايندگان خوزستان و زاگرس به او راي نخواهند داد.٢؛ تلويحا فرمودند چرا يزد و كرمان از دريا اب منتقل كنند خوزستان كه به دريا نزديكتر است. ٣: نتوانستند در جلسات و صحن علني مساله سد گتوند را خوب توجيه كند و نمايندگان قانع نشدند. ٤: در صحن علني مساله قم رود را به نحو بدي مطرح كرد و لرستانبها توجيه نشدند. ٥: عليرغم بيان برخي موضوعات عمده نمايندگان شمال نتوانستند قانع شوند كه ايشان به دنبال انتقال اب البرز به كوير و سمنان نيست. ٦: ايشان چندين بار اين جمله را فرمودند كه من با اصرار امدم و انگيزه ندارم و نمايندگان هم تمايل دارند وزير انگيزه اش بالا باشد.

تاجگردون در پایان نوشت است: دوستان عزيزم اگر شما نماينده اين خطه‌ها از سرزمين ايران بوديد آيا به جناب مهندس بيطرف كه دوست خوب و ارزشمند همه ماهاست راي اعتماد ميداديد. لطفا اميد و دكتر عارف عزيز را متهم نكنيد و دوستاني هم كه موضوع را ميدانند فرار نكنند كه من در اين جلسه بودم يا نبودم. نه يك جلسه بلكه چندين جلسه با جناب مهندس بيطرف بود تا اقناعي به نتيجه برسيم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
0
2
سلام ، حضرات نماینده در ظاهر اصلاح طلب عذر بدتر از گناه می آورند . اینها همه با لیست امید وارد مجلس شده اند و باید به اصولی که مردم بر اساس آن به ایشان رای داده اند پایبند باشند . این صحبتها از جناب ناجگردون که چندین دوره در مجلس هستند و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم هستند بعید و دور از انتظار است . با این توصیف ایشان ، وزیر بعدی نیرو میبایستی تمامی این طرحهای انتقال آب که دارای مصوبه دولت و مجلس می باشد را متوقف نماید . یک کلام بفرمایند که کوتاهی کردند و از شایسته ترین فرد برای وزارت نیرو پشتیبانی نکردند . مردم در دور بعد اینگونه رفتار نمایندگان در مجلس را رصد خواهند کرد و قطعا" به آن پاسخ شایسته خواهند داد .
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
1
0
كاملا با نظرات آقاي تاجگردون موافق و با نظرات مهران مخالفم ، اين پذيرفتني نيست كه چون نامزد پست وزارت از اصلاح طلبان است و ما بايستي ليستي اقدام كنيم به يك فرد ، با نگاه غير عالمانه و مشكل دار از جنبه هاي زيست محيطي و با طبعات اجتماعي بسيار بالا راي دهيم بنابراين اولويت اول حق و حقيقت و اصلاح طلبي واقعي است و سپس نگاه اصلاح طلبانه ي جناحي
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین