کد خبر: ۴۷۱۳۲۵
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹

وزارت دفاع عراق: تلعفر کاملا آزاد شد

فرماندهی عملیات آزادسازی تلعفر از آزادی کامل مرکز این شهرستان از لوث تروریست‌های داعشی خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش تسنیم به نقل از الفرات نیوز، نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی عراق مرکز شهرستان تلعفر در غرب موصل را کاملا از لوث تروریست‌های داعشی آزاد کردند.

عبدالأمیر رشید یارالله فرمانده عملیات آزادسازی تلعفر گفت که نیروهای ارتش و داوطلب مردمی این کشور محله العسکری، محله الصناعة الشمالیة، منطقه المعارض، دروازه تلعفر، و روستای الرحمه را از لوث تروریست‌های داعشی آزاد کردند و بدین ترتیب تمام محلات مرکز شهرستان تلعفر آزاد شد.

وی پیش از این گفته بود فقط ناحیه العیاضیه و روستاهای اطراف آن همچنان تحت اشغال داعشی‌ها است و نیروهای ارتش عراق هم‌اکنون در حال پیشروی به سمت العیاضیه هستند.

عملیات آزادسازی تلعفر بامداد یکشنبه هفته گذشته گذشته با مشارکت تمام یگان‌های امنیتی عراق و نیروهای داوطلب مردمی این کشور آغاز شد و نیروهای عراقی از ان زمان تاکنون ده‌ها روستا و منطقه را از لوث تروریست‌های داعشی آزاد کردند.

شهر تلعفر که از سال 2014 میلادی در اشغال گروه تروریستی داعش است، 65 کیلومتر با مرکز موصل فاصله دارد. تلعفر یکی از آخرین پایگاه‌های مهم نیروهای داعش در عراق پس از خروج آنها از موصل است.

تلعفر راهی برای عبور تروریست‌ها از سوریه به موصل و بالعکس است و از این مسیر همه کمک‌های لجستیک برای داعش فرستاده می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین