کد خبر: ۴۷۱۵۷۵
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳

آیا یک وزیر خارجه می‌تواند رئیس‌جمهور را قربانی کند؟

نشنال ریویو در گزارشی به تحلیل ارتباط رئیس‌جمهور و وزیرخارجه آمریکا پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از نشنال‌ ریویو، با اینکه مسئله خودخواهی و قربانی کردن در دولت یک کشور نباید مطرح شود؛ اما «رکس تیلرسون»، وزیرخارجه آمریکا امروز صبح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور را قربانی کرد. شاید ترامپ به برخی از مقامات ارشدش اعتماد داشته یا نداشته باشد اما اظهارات تیلرسون نشان داد او به هیچ وجه به ترامپ اعتماد ندارد.

«کریس والاس»، مجری برنامه «فاکس‌نیوز ساندی» با اشاره به تظاهرات شارلوتسویل از تیلرسون پرسید که آیا از نظر او ترامپ در مدیریت خشونت‌های ناشی از نژادپرستی از ارزش‌های برابری و بردباری آمریکا پیروی می‌کند یا خیر.

تیلرسون در جواب گفت: «رئیس‌جمهور از طرف خودش صحبت می‌کند».

وقتی والاس از تیلرسون پرسید که آیا او بین اظهارات خودش و ترامپ تمایزی قائل می‌شود یا خیر؛ تیلرسون با اشاره به اظهاراتش در 18 اوت در پاسخ گفت: «من نظراتم را همسو با ارزش‌هایمان اعلام کرده‌ام».

تیلرسون در 18 اوت درباره‌ بردباری در گفتگوهای مربوط به تنوع نژادی و حفظ ارزش‌های آمریکا سخنرانی کرد. این اظهارات در واقع انتقاد ضمنی از گفته‌های ترامپ درباره‌‌ شارلوتسویل بودند. رئیس‌جمهور آمریکا در محکومیت تظاهرات شارلوتسویل هر دو طرف را سرزنش کرد که انتقادات گسترده‌ای را در پی داشت.

هفته گذشته فعالان ضدنژادپرستی و گروه های راست افراطی در «شارلوتسویل» ویرجینیا درگیر شدند. در این درگیری ها یک خودرو به شماری از تظاهرکنندگان حمله کرد که به کشته شدن 1 نفر و مجروح شدن 18 نفر منجر شد. محکوم شدن دیرهنگام این حوادث از سوی دونالد ترامپ و اینکه وی هر دو طرف را برای وقوع این خشونت ها مقصر دانست، انتقاد گروه های مختلف را به دنبال داشت.
منبع: باشگاه خبرنگاران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین