کد خبر: ۴۷۱۹۱۷
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۴

رتبه برتر کنکور علوم تجربی: عاشق پروازم و می‌خواهم خلبان شوم

یکی از برگزیدگان رشته علوم تجربی در کنکور سراسری امسال از آرزویش برای هدایت هواپیما می‌گوید و در عین حال تاکید دارد که پزشک خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 رضا اکبری اسبق، رتبه 9 منطقه 1 کشور در کنکور علوم تجربی را کسب کرده است. او در حاشیه جشن تجلیل از رتبه های برگزیده کنکور که در برج میلاد تهران برگزار شد با ما گفتگوی کوتاهی داشت که در ادامه می خوانید:

تصمیم گرفته اید برای دانشگاه چه کنید؟
پزشکی دانشگاه تهران می روم، هم زمان هم اگر بشود خلبانی هم یاد می گیرم.

خلبانی تجاری یا جنگی؟
تجاری!

چرا به رشته های هوا فضا نرفتید؟
آموزش خلبانی در این رشته ها، فایتر است (خلبان جنگی). یک سری شرایط خاص پزشکی دارد که نمی نتوانستم پاس کنم. با چند تا از این شرایط به مشکل برمی خورم. راه دیگر آموزشگاه خلبانی است. البته داستان این نیست از پرواز خوشم می آید بلکه از فرآیند هدایت خوشم می آید.

هدایت یا مدیریت دیگران؟
نه، به طور خاص هدایت هواپیما را دوست دارم، یک چیزهایی در این باره خواندم. اصلش از اینجا شروع شد. دوم راهنمایی بودم با شبیه ساز پرواز کامپیوتری کار کردیم. دیدم چیز جالبی است . بعد از مدتی پرواز تبدیل به علاقه اصلی ام شد. به وسیله یکی از آشنایان که خلبان ایران ایر است کتابچه هواپیما را امانت گرفتم و خواندم. خیلی بحث جالبی شد. امیدوارم این علاقه برای من بماند، عاشق پروازم.

درباره خلبانی خیلی بیشتر از پزشکی حرف زدید. با پزشکی مشکلی ندارید؟
نه، منطقه یک که ما در آن آزمون دادیم، فضای پژوهش دارد. در زمینه زیست خاطرات خوبی دارم. مادرم پزشک هستند. تا آنجایی که می دانم و سختی ها را می بینم، متوجهم پزشکی بخشهای دردسرساز و خوب هم دارد. در بخشهای سخت این حرفه امیدوارم به مشکل برنخورم.

قسمتهای سخت کار کدام است؟
کار کلینیک و محیط بیمارستان فرسایشی است. تحصیل طولانی مدت هم مشکل دیگری است. برخی دانشجویان هستند تا 12 سال درآمد مستقل ندارند. البته دغدغه این چیزها را ندارم. دغدغه اینکه تحصیل طول بکشد یا دیر به درآمد برسد و کلا دغدغه مادی ندارم. دیدگاهی دارم که اگر شما مثلا یخچال می خرید اولین کار شما اطلاعات یافتن درباره آن است. بر این اساس می گویم درباره بدن خودمان هم به دانش برسیم. این که کار بدی نیست.

استقلال مادی برای تان مهم نیست؟
نه، فعلا.

چرا به رشته های دندانپزشکی یا داروسازی نمی روید؟
در دندانپزشکی مهارت زیادی لازم است که هنر هم به حساب می آید. تنها چیزی که در آن هیچ استعدادی ندارم، هنر است. چندین بار امتحان کردم.

دندانپزشکی و هنر چه ربطی دارند؟
این که فرضا یک چیزی را با دقت بالا در حد 1 دهم میلیمتر داریدکار می کنید، خیلی به نظرم ظریف است. تا 3 یا 4 سال دیگر که پس از ورود به رشته دندانپزشکی وارد بحث درمان می شوید، خیلی راه دارم به این برسم که با آن دقت بتوانم یک کار دستی روی دندان انجام دهم..

یعنی به نظر شما مثلا پر کردن دندان ظرافت یک کار هنری دارد؟
پر کردن دندان یک نوع کار ساده است. مثلا قرار دادن روکش، کار ظریفی است و توانایی هایی می خواهد برای استفاده از دست لازم دارد که من ندارم. حتی دستخط من خیلی افتضاح است. نتوانستم هرگز خوش خط باشم.
خبرانلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین