کد خبر: ۴۷۲۱۵۹
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸

واکنش سخنگوی وزارت‌خارجه به برخی گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، به برخی از گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای در مورد گزینه‌های معاونت اقتصادی و سیاسی وزارت‌خارجه واکنش نشان داد و آن‌ها را تکذیب کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
بهرام قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که گمانه‌زنی‌ها و شایعات مطرح‌شده در رسانه‌ها مبنای درستی ندارد و تکذیب می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر در وزارت خارجه هنوز بحثی در مورد گزینه‌های معاونت‌های سیاسی و دیپلماسی اقتصادی  وزارت‌خارجه مطرح نیست و با توجه به تصویب تاپ‌چارت وزارت خارجه و ایجاد تغییرات ساختاری در این وزارت‌خانه، در حال تدوین شرح وظایف معاونت‌ها و بخش‌های مختلف وزارت‌خارجه هستیم.

وی با بیان این‌که برای اعمال این تغییرات ساختاری کمتر از دو ماه فرصت داریم، افزود: در حال حاضر برای تصدی این معاونت‌ها صحبت از فرد خاصی نیست و بی‌شک بعد از اخذ تصمیم و نهایی شدن مسئولیت‌ها توسط وزیر امور خارجه و در زمان مقتضی در این  مورد اطلاع‌رسانی خواهد شد.

این دیپلمات ارشد کشورمان همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا در چارت جدید سمت قائم‌مقام وزیر امور خارجه حذف می‌شود؟، گفت: وزارت‌خارجه  به دلایل خاص و نوع وظایف آن ، وزارت‌خانه‌ای است که در چارت آن سمت قائم‌مقام وزیر خارجه در نظر گرفته شده و در چارت جدید نیز این پست به‌صورت طبیعی حفظ شده است.
به گزارش ایسنا، برخی رسانه‌ها در روزهای اخیر از آقایان علی ماجدی و سیدعباس عراقچی به‌عنوان گزینه‌های ظریف برای سمت معاونت اقتصادی و سیاسی وزارت خارجه نام برده‌اند.

آن‌ها همچنین اعلام کرده‌اند که ظریف قصد دارد معاون کنسولی و پارلمانی خود را  نیز تغییر دهد و آقایان قشقاوی، جابری انصاری و مجید تخت‌روانچی برای انجام ماموریت در سمت سفیر به خارج از کشور خواهند رفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین