کد خبر: ۴۷۲۲۰۸
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳

تایید مجوز ۴۰۰ رشته محل جدید دانشگاه آزاد

معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر این که بیش از ۸۰ درصد رشته محل‌های دانشگاه آزاد مورد تصویب این وزارتخانه قرار گرفته اند، گفت: در چند روز اخیر تعداد ۴۰۰ رشته محل دیگر نیز که در محاسبات لحاظ نشده بود به رشته محل‌های دانشگاه آزاد اضافه شده بنابراین تعامل و همکاری خوبی بین مسئولین وزارت علوم و دانشگاه آزاد وجود دارد و تاکید ما هم این است که همه زیرنظام‌های آموزشی باید تابع قوانین و مقررات باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در حاشیه سیزدهمین همایش سراسری مدیران آموزشی دانشگاه آزاد که امروز در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، تاکید کرد: به نظر می‌رسد این دوره از مدیریت دانشگاه آزاد دوره‌ای خواهد بود که آینده خوبی را بتوان برای این دانشگاه پیش‌بینی کرد و دانشگاه آزاد برای آموزش عالی در بخش خصوصی وضعیت خوبی رقم خواهد زد.

وی در ادامه گفت: تعامل بین دانشگاه آزاد و نهاد بالادستی آموزش عالی رمز موفقیت آموزش عالی در این حوزه است و این به تعامل بین مسئولین حوزه آموزش دانشگاه آزاد با دفتر شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم بر می‌گردد. به همین دلیل است علی‌رغم این که ما بر این باور هستیم که دانشگاه آزاد یک رشد کمی بی‌رویه‌ای در دوران مدیریت گذشته داشته است ولی با تدبیر مدیریت فعلی دانشگاه تعدیلی بر ظرفیت سال تحصیلی ۹۷-۹۶ صورت خواهد گرفت.

معاون آموزشی وزارت علوم همچنین خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همفکری و همراهی همکاران دانشگاه آزاد بیش از ۸۰ درصد رشته محل‌های این دانشگاه مورد تصویب وزارت علوم قرار گرفت و تصور می‌کنم با این رویکرد وضعیت مطلوب‌تری را در آینده داشته باشیم.

دکتر شریعتی در ادامه گفت: یقینا ذهنیت ما از افرادی که مدیریت دانشگاه آزاد را بر عهده دارند این است که آینده خوب و کیفی را برای این دانشگاه رقم بزنند.

وی در خصوص اینکه آیا برای تایید رشته محل‌های دانشگاه آزاد از سوی وزارت علوم مسئولان دوطرف به تفاهم رسیده‌اند گفت: هیچ تفاهم جدیدی بین رییس دانشگاه آزاد و سرپرست وزارت علوم صورت نگرفته در واقع ما در زمینه‌ کد رشته محل‌های دانشگاه آزاد هیچ اختلافی با یکدیگر نداریم و با دوستان در این زمینه کاملا هماهنگ هستیم و کد رشته های دانشگاه آزاد هم طبق برنامه بررسی و در صورت لزوم تایید می‌ شوند.

معاون آموزشی وزارت علوم همچنین خاطرنشان کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته در همین چند روز گذشته نزدیک ۴۰۰ مورد از رشته محل‌های دانشگاه آزاد که در محاسبات لحاظ نشده بود مجددا اضافه شده است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد. داوطلبان هم براساس آنچه که سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد کرد رشته محل‌ها را انتخاب می‌کنند.

 به گزارش ایسنا، شریعتی در پاسخ به سئوالی در مورد قانونی و اجرایی بودن مصوبه سال ۶۷ مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ما تابع ضوابط و قوانینی هستیم که نهادهای بالادستی می‌گویند که براساس همین مقررات و ضوابط نهاد بالادستی، یک نهاد سیاست‌گذار برای همه زیرنظام‌های آموزش عالی است و دانشگاه آزاد اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نیست. تصور می‌کنم این هماهنگی و صمیمیتی که بین دو مجموعه وزارت علوم و دانشگاه آزاد وجود دارد این مساله را کاملا به جریان خواهد انداخت که همه باید تابع ضوابط و قانون باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین