کد خبر: ۴۷۲۳۹۸
تعداد نظرات: ۳۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی

تکرار یک حادثه‌تلخ با بیش از ۱۰ قربانی/چرا اتوبوس دانش‌آموزان باید نیمه‌شب در جاده باشد؟

واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگان در داراب بیش از ۱۰ کشته و ۳۳ زخمی برجا گذاشت. این حادثه تلخ بامداد امروز در محور داراب- بندرعباس اتفاق افتاد. این دانش آموزان برای حضور در اردوی فرزانگان عازم شهرستان داراب بودند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اجتماعی- واژگونی اتوبوس حامل دختران دانش آموزا هرمزگانی در داراب بیش از ۱۰ کشته و ۳۳ زخمی برجا گذاشت. البته آمار در خصوص قربانیان و مصدومان این حادثه متفاوت است. برخی مسئولان تعداد کشته‌ها را ۹ و برخی دیگر نیز ۱۲ نفر اعلام‌ کرده‌اند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، این اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی عضو تشکیلات سازمان دانش آموزی بود که با هدف شرکت در اردوی ملی فرزانگان راهی شیراز شده بودند. 

کارشناس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان داراب در خصوص این حادثه به خبرگزاری ایرنا گفته است: حادثه واژگونی دانش‌آموزان دختر اهل استان هرمزگان در حوالی قلعه بیابان بخش رستاق داراب فارس 10 کشته و 35 مصدوم به دنبال داشت.

تکرار یک حادثه‌تلخ با بیش از ۱۰ قربانی/چرا اتوبوس دانش‌آموزان باید نیمه‌شب در جاده باشد؟

سعید اجرایی افزود: این حادثه ساعت 3:59 صبح جمعه 10 شهریورماه جاری به مرکز تماس 115 اورژانس اعلام شد و 13 خودروی امدادی اورژانس و جمعیت هلال احمر مصدومان حادثه را به بیمارستان داراب منتقل کردند. 

فرمانده عملیات امدادرسانی به مصدومان این حادثه اظهار کرد: تاکنون علاوه بر مالک اتوبوس، 9 دانش آموز دختر اهل استان هرمزگان در این حادثه کشته شدند. 

اجرایی با بیان این که بیشتر کشته شدگان از دانش آموزان شهرستان رودان بوده اند، گفت: حال 13 مصدوم این حادثه وخیم گزارش شده است. 

همچنین حسن فیاض‌پور، مدریر کل مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه "این اتوبوس حامل دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی و دبیرستان استان هرمزگان بود"، گفته است: کل دانش آموزان اعزامی از استان هرمزگان ۱۲۶ نفر بودند که اتوبوس واژگون شده حامل دانش آموزان میناب و رودان بود. 

تکرار یک حادثه‌تلخ با بیش از ۱۰ قربانی/چرا اتوبوس دانش‌آموزان باید نیمه‌شب در جاده باشد؟

پلیس داراب اعلام کرد که علت این حادثه در دست بررسی است اما برخی مسئولان گفته‌اند که علت واژگونی را خواب آلودگی راننده  اعلام شده است.

همچنین رئیس دادگستری شهرستان داراب فارس گفته است که: راننده اتوبوس حامل دانش آموزان دختر هرمزگانی بازداشت شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس دستور تشکیل پرونده و رسیدگی سریع و انجام اقدامات قانونی درخصوص حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان دختر را نیز صادر کرد.

آماری متفاوت از تعداد قربانیان

در حالی که برخی مسئولان آمار کشته‌ها ۱۰ و برخی دیگر ۱۲ نفر اعلام کرده‌اند،  صادق صادقی در گفت و گو با ایسنا افزود: در حادثه واژگونی اتوبوس که سحرگاه امروز جمعه به وقوع پیوست، تعداد 34 نفر از سرنشینان اتوبوس مجروح و 9 تن کشته شده‌اند.

وی گفت: در میان کشته‌شدگان خانم فرهی سرپرست گروه و هفت تن از دانش‌آموزان به نام‌های مهرنوش ناصری، مطهره دلاوری، مینا جمشیدی، شیدا امانی، شیوا مبینی، فاطمه صادقی نسب و زهرا زرنگار، شناسایی شده‌اند.

صادقی با تصریح اینکه چهار دانش‌آموز مصدوم به سایر بیمارستان‌های استان منجمله شیراز اعزام شده‌اند، خاطرنشان کرد: تاکنون پلیس راه رسما علت حادثه را اعلام نکرده است.

تکرار یک حادثه‌تلخ با بیش از ۱۰ قربانی/چرا اتوبوس دانش‌آموزان باید نیمه‌شب در جاده باشد؟

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس پیش از این در گفت و گو با ایسنا تعداد کشته شدگان را 10 نفر و مصدمان را 22 نفر اعلام کرده بود.

حسن فیاض‌پور علت وقوع حادثه را خواب‌آلودگی راننده اعلام و اضافه کرده بود که راننده اتوبوس در این حادثه کشته شده است.

فیاض‌پور به ایسنا گفته بود که سه فروند بالگرد از شهرهای لار، شیراز و جهرم به داراب اعزام و سه دانش‌آموزی که دچار قطع عضو شده یا حالشان وخیم بود را برای تکمیل درمان به شیراز منتقل کرده‌اند.

اسامی مصدومان 

براساس اطلاعات اولیه اسامی 34 دانش‌آموزی که در حادثه واژگونی اتوبوس در داراب مصدوم شده‌اند، مشخص شد.

سهیلا کمالی، صدیقه صادقی،‌ معصومه گرجی‌زاده،‌ زهرا زبردست، محدثه شب‌راه، سیده فاطمه وجدانی، محدثه ذاکری، انسیه گلزاری، آرزو دیدار، فاطمه داوری، ساجده ذاکری‌نژاد، ملیکا سالاری، فرنگیس خودستان، طاهره طیما، فاطمه عباس‌زاده، نازنین روشنایی، سارا خادمی، زینب کریمی، نیلوفر قائدری، ریحانه بلالی، اسماء حسین‌زاده‌، معصومه خادم‌پور، مرضیه نجفی، زینب رحیمی، زهرا ارجمند، زینب شبانی، راضیه علی‌زاده، فاطمه نجفی، زهرا ذاکری، فرخنده محمدی‌نسب، رفیعه سلطانی، معصومه محمودی‌زاده و زینب جعفری در حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان در داراب مصدوم شدند.

 تعداد چهار نفر از این دانش‌آموزان به دلیل شدت جراحات با استفاده از بالگرد به بیمارستان‌های نمازی و شهید رجایی شیراز منتقل شده‌اند. 

تکرار یک حادثه‌تلخ با بیش از ۱۰ قربانی/چرا اتوبوس دانش‌آموزان باید نیمه‌شب در جاده باشد؟

پیام تسلیت دو نماینده

همچنین حجت الاسلام سید مصطفی ذوالقدر، نماینده مردم شرق استان هرمزگان در مجلس و فاطمه ذوالقدر، نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس در پیامی درگذشت جمعی از دانش آموزان دختر هرمزگانی در سانحه واژگونی اتوبوس را، تسلیت گفتند و تاکید کردند: از مسوولان پزشکی و درمانی می خواهیم که در خصوص مداوای فوری مصدومان این حادثه تمام توان خود را به کار گیرند و مسوولان مربوطه آموزش و پرورش هرمزگان نیز با پیگیری دقیق همه جوانب این حادثه با هرگونه قصور و کوتاهی و عاملان این حادثه جانسوز برخورد جدی و قاطعی داشته باشند.

این  دو نماینده همچنین افزودند: اینجانبان نیز این موضوع را از طریق مجلس شورای اسلامی و وزیر آموزش و پرورش جناب آقای دکتر بطحایی پیگیری خواهیم کرد تا ضمن بررسی این موضوع به مشکلات حوزه آموزش و پرورش در استان هرمزگان به ویژه در شرق استان که با محرومیت های زیادی همراه است توجه جدی صورت پذیرد و نتیجه آن را به اطلاع مردم شریف هرمزگان خواهیم رساند. امیدواریم که دیگر در کشور شاهد چنین حوادث تلخ و ناگواری نباشیم.

پیام توییتری وزیر آموزش و پرورش: پدرانه با خانواده‌های داغدار همدردم/به داراب می‌روم

همچنین محمد بطحائی، وزیر اموزش و پرورش در پیامی توییتری به حادثه وازگونی اتوبوس حامل دانش آموزان در داراب واکنش نشان داد. وزیر آموزش و پرورش در توئیت خود نوشت:‌« پدرانه با خانواده‌های داغدار  همدردم. همان ساعات اولیه دستورات لازم برای بررسی و پیگیری سریع وضعیت دانش آموزان هرمزگان را دادم و به داراب می روم.»

آیین‌نامه اردوهای دانش‌آموزی تدوین شود

همچنین فاطمه سعیدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با ایسنا درباره سانحه رخ داده برای دانش آموزان هرمزگانی در داراب گفت:  مساله اول این است که اصلا چرا به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که اتوبوس حامل دانش‌آموزان نیمه شب در جاده باشد؟ فاصله دو استان هرمزگان و فارس به شکلی است که با ذره‌ای تدبیر می‌توانستند دانش‌آموزان را در طول روز که خطر وقوع حادثه کمتر است راهی مقصد کنند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی افزود: اگر وزارت آموزش و پرورش از صدور یک آیین‌نامه لازم‌الاجرا در این خصوص ناتوان است نمایندگان مجلس آماده‌اند این موضوع را پیگیری کنند. باید سفر شبانه جاده‌ای در اردوهای دانش‌آموزی تعطیل شود. اگر نمی‌توانند طوری برنامه‌ریزی کنند که دانش آموزان نیمه شب در جاده ها نباشند صراحتا بگویند تا فکر دیگری شود.

وی همچنین گفت: دقایقی پیش با وزیر آموزش و پرورش نیز به صورت تلفنی صحبت کردم و خواستم یک بار برای همیشه آیین نامه دقیق و جامع اردوهای دانش آموزشی تدوین شود و هرگونه تخلف با مجازات جدی روبرو شود. نمی‌شود که هرسال شاهد چنین حوادثی باشیم و همه چیز را به گردن جاده و خودرو بیاندازیم.من سال‌ها در این کشور مدیر مدرسه بوده‌ام. معنی سهل‌انگاری و خطا را خوب متوجه می‌شوم و در این مورد نیز قطعا پیگیر موضوع هستم هرچند که پیگیری ها داغ از دست دادن دانش آموزان عزیز ما را نمی‌کاهد.سعیدی در پایان با تسلیت به خانواده‌های داغ دیده گفت: باید از هر امکانی که داریم استفاذه کنیم تا شاهد چنین مصیبت‌هایی نباشیم.

به گزارش آفتاب‌نیوز، همچنین با دستور وزیر بهداشت، معاون کل وزارت بهداشت برای رسیدگی به وضعیت مصدومان سانحه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی عازم شیراز شد.

قطع عضو و قطع نخاع 4 دانش‌آموز در حادثه واژگونی اتوبوس/ 5 نفر در اتاق عمل 

 نوری، معاون عملیات سازمان اورژانس کشور گفت: متاسفانه دو نفر از مصدومان منتقل شده به بیمارستان‌ داراب یکی از اندام‌های خود را از دست دادند. 2 نفر از دانش‌آموزان مصدوم دچار قطع نخاع شدند و 5 نفر دیگر از مصدومان نیز هم اکنون در اتاق عمل تحت عمل جراحی هستند. یک مصدوم معصومه محمودی‌زاده 14 ساله درمان و ترخیص شد، سایر مصدومین در بیمارستان تحت نظر هستند.

پیام تسلیت وزیر آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش در پی درگذشت تعدادی از دانش آموزان هرمزگانی، پیام تسلیتی صادر کرد.

درمتن پیام سید محمد بطحایی آمده است: «حادثه غمبار درگذشت تعدادی از فرزندان عزیزم، دانش آموزان هرمزگانی عضو سازمان دانش آموزی به همراه سرپرستان خدومشان که در اولین ساعات بامداد امروز درسانحه رانندگی به وقوع پیوست، موجب اندوه وتالم فراوان اینجانب گردید. اینجانب،ضمن ابراز همدردی وعرض تسلیت به ملت شریف ایران، جامعه فرهنگیان کشور به ‌ویژه خانواده های داغدار این عزیزان برای آنان صبرو اجر و برای مجروحان حادثه شفای عاجل مسالت دارم.»

گفتنی است، سیدمحمد بطحایی، وزیرآموزش و پرورش درراس هیأتی ویژه برای بررسی دقیق موضوع عازم محل حادثه شده است.

سفر استاندار و مسئولان هرمزگان به داراب

همچنین استاندار هرمزگان جهت بررسی وضعیت مصدومین حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگان در استان فارس وارد داراب شد تا از نزدیک روند درمانی مصدومان واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی را بررسی کند. احمد مرادی، نماینده هرمزگان در خانه ملت نیز برای عیادت از مصدومین حادثه راهی شیراز شده است.دانش هاشمی پور، مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان برای بررسی حادثه دانش آموزان  در بیمارستان داراب حضور یافت.

پیش‌ازاین برای رسیدگی به وضعیت سانحه اتوبوس دانش آموزان، رئیس سازمان دانش‌آموزی و قائم‌مقام وزیر بهداشت، عازم محل حادثه در شهرستان داراب شده بودند.

جزئیات حادثه اتوبوس دانش آموزان به روایت رییس پلیس راه

سردار حمیدی رئیس پلیس راه کشور علل احتمالی حادثه مرگبار واژگونی اتوبوس دانش آموزان فرزانه در داراب را تشریح کرد.

وی گفت: بررسی ها اولیه نشان داد که سرعت اتوبوس کاملا مجاز بوده و بیش از سرعت مجاز منطقه تردد نکرده  است و از آنجایی که  راننده یک ساعت و نیم ساعت قبل پشت فرمان قرار گرفته بود؛ برهمین اساس قاعدتا باید با آمادگی کامل رانندگی می‌کرده است.

وی با بیان اینکه بررسی ها نشان داد که راننده  در صحنه ورود به حادثه و در آن لحظه بنا به دلایلی  که هنوز برای ما مشخص نیست توجه کافی به جلو نداشته است، افزود: بررسی اولیه نشان می دهد ممکن است راننده خواب بوده باشد.متاسفانه اتوبوس با قرنیز پل برخورده کرده و از جاده خارج می شود در حالیکه جاده کفی است و قاعدتا نباید این چنین حادثه ای رخ می داد اما بررسی ها نشان داد که کشیدگی خودرو در حاشیه راه که به بغل خوابیده بوده منجر به  افزایش فوت و مجروحان سرنشینان شده است.

پیگیری برای شناسایی و برخورد با مقصرین حادثه/حرکت شبانه اتوبوس دانش آموزان ممنوع نیست

مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به انتقادات و ابهامات پیرامون حادثه داراب پاسخ داد و گفت: عزیزان جان باخته و مصدومان حادثه همانند فرزندان ما هستند، همکاران ما در آموزش و پرورش و مقام عالی وزارت به نمایندگی از خانواده‌های جان باختگان تا آخرین مراحل پیگیر خواهند بود تا مقصر شناسایی شود.

فیض در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با خانواده قربانیان حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان فرزانه در داراب و همچنین آرزوی بهبودی هرچه سریعتر مصدومین اظهار کرد:‌ اکنون به همراه وزیر آموزش و پرورش در حال عزیمت به محل وقوع حادثه هستیم.

وی در پاسخ به برخی انتقادات از جمله نبودن آیین‌نامه‌ای محکم و متقن برای اردوهای دانش آموزی گفت:‌ آیین‌نامه اردوهای دانش آموزی از قدمتی بالا برخوردار است و در این سال‌ها نیز بارها مورد بازنگری قرار گرفته است. آیین‌نامه فعلی آیین نامه پخته‌ای است که بسیاری از موارد اعم از مسائل بهداشتی، ایمنی، امنیتی و حوادث غیرمنتظره در آن دیده شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با باین اینکه  هر آیین نامه‌ای توسط عده‌ای اجرا می‌شود گفت: ممکن است آیین نامه کامل باشد، اما اجرا ناقص باشد یا ممکن است آیین نامه کامل و اجرا هم بی نقص باشد اما همه چیز قابل پیش بینی و کنترل نباشد. در هر صورت بی انصافی است که بگوییم آیین نامه دقیق نیست زیرا چند بار بازنگری شده و آنچه اکنون در حال اجراست حاصل سال‌ها کار مطالعاتی و کارشناسی است و از پختگی لازم برخوردار است.

فیض در پاسخ به اینکه آیا حرکت شبانه اتوبوس حامل دانش آموزان منع قانونی داشته است گفت: حرکت در شب در یک دوره ای تخلف بوده، اما در آیین نامه جدید که حدود پنج سالی است اجرا می‌شود حرکت در شب هم بلامانع اعلام شده، منتها با رعایت ضوابطی چون تعداد رانندگان و مسائل فنی اتوبوس چون چراغ و امکانات لازم که جوانب آن بر عهده دستگاه‌های ذیربط است. بررسی مسائل فنی وسیله حمل و نقل بر عهده دستگاه‌های ذیربط است. آنچه بر عهده ماست این است که با شرکت‌های مجاز جاده‌ای طرف قرارداد شویم. مسائل فنی و کارشناسی و همچنین رعایت ضوابط  بر عهده سایر دستگاه‌ها و شرکت هاست.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه عزیزان جان باخته و مصدومان حادثه همانند فرزندان ما هستند و ما پیگیر موضوع هستیم عنوان کرد:  اگر مقصر دستگاه یا فردی باشد باید با وی برخورد قانونی صورت گیرد. ما به نمایندگی از خانواده‌های محترم پیگیر هستیم و آن را به سرانجام می‌رسانیم. همکاران ما در آموزش و پرورش و مقام عالی وزارت به نمایندگی از خانواده‌های جان باختگان تا آخرین مراحل پیگیر خواهند بود تا مقصر شناسایی شود.

با وجود آنکه رئیس هلال‌احمر داراب شمار قربانیان این حادثه را 12 تن اعلام کرده بود، معاون عملیات اوژانس کشور در ساعت 12 و 50 دقیقه با عدم تایید این آمارها، شمار قربانیان را تاکنون 9 نفر اعلام کرد و درباره این اختلاف آمارها نیز  گفت:  در صحنه حادثه به دلیل شرایطی که وجود داشته شمار کشته‌ها را 11 نفر اعلام کرده بودند، ولی آنچه که تاکنون پزشکی قانونی تایید کرده 9 کشته است.

وی با رد ادعای فوت راننده اتوبوس، اعلام کرد: راننده این اتوبوس زنده است، کمک راننده و یکی از مربیان جان خود را از دست داده‌اند.

معاون عملیات اوژانس کشور با اشاره به بدخیم بودن حال 3 تن از مصدومان تصریح کرد: مصدومان حادثه از همان ساعت اولیه به بیمارستان منتقل شدند و ۳ مصدوم بدحال نیز به شیراز منتقل شدند و دو مصدوم دیگر نیز به شیراز منتقل خواهند شد.

براساس گزارش وبدا، از مجموع 34 مصدوم اعزامی به بیمارستان امام حسن (ع) داراب پنج مصدوم توسط اورژانس هوایی به شیراز انتقال یافته اند و پنج  مصدوم نیز در اتاق عمل و تحت عمل جراحی می باشند.  همچنین یک مصدوم (معصومه محمودی زاده 14 ساله) درمان و ترخیص شد و سایر مصدومین در بیمارستان داراب تحت نظر می باشند.

معاون کل وزارت بهداشت عازم شیراز شد

با دستور وزیر بهداشت، دکتر حریرچی معاون کل وزارت بهداشت به منظور رسیدگی به وضعیت مصدومین سانحه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی عازم شیراز شد.

«خواب آلودگی راننده» علت حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا علت اولیه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان را خستگی و خواب آلودگی راننده اعلام کرد.

سرهنگ نادر رحمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس در استان هرمزگان گفت: ساعت 4:26 بامداد امروز یک دستگاه اتوبوس در محور داراب به بندرعباس که حامل دانش آموزان دختر راهنمایی و دبیرستان شهرستان‌های رودبار و میناب بود و از بندرعباس به مقصد شیراز در حرکت بود، واژگون شد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه تا این لحظه 12 نفر جان خود را در این حادثه از دست دادند و  33 تن مجروح شدند گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد علت وقوع این حادثه، خستگی و خواب آلودگی راننده اتوبوس بوده است.

آموزش و پرورش شمار قربانیان حادثه داراب را 9 نفر اعلام کرد

از سوی دیگر علیگو قائم مقام رئیس سازمان دانش آموزی شمار قربانیان این حادثه را 9 تن اعلام و اظهار کرد: متاسفانه امروز حادثه تلخ واژگونی اتوبوس برای دانش آموزان فرزانه ما که بسیار هم برایمان عزیز بودند رخ داد. از لحظات اولیه دو تن از معاونان سازمان دانش آموزی در محل حادثه حضور یافتند و جلسه‌ای با حضور دادستان داراب، نماینده نیروی انتظامی راهنمایی رانندگی و مسئولین اورژانس و بیمارستان تشکیل و وضعیت رسیدگی مصدومین تعیین تکلیف شد. بر اساس آخرین آمارها حدود 9 تن از مربیان و دانش آموزان خود را که در حال اعزام به اردوی فرزانگان بودند را از دست دادیم که اسامی آنها متعاقبا اعلام می‌شود.

قائم مقام سازمان دانش آموزی با بیان اینکه وضعیت مابقی دانش آموزان مصدوم در بیمارستان در حال رسیدگی است گفت: چهار نفر که وضعیت حادتری داشتند و امکان انتقال میسر بوده برای ادامه درمان با هلی کوپتر از داراب به شیراز منتقل شدند. وزیر آموزش وپرورش به همراه معاون فرهنگی، رئیس سازمان دانش آموزی و قائم مقام وزیر بهداشت، عازم شهرستان داراب شده اند.

علیگو بااشاره به اردوی تشکیلاتی سازمان دانش آموزی در شیراز با جمعیت 1000 نفری گفت: سهم استان هرمزگان حدود 120 دانش آموز بود.

وی با بیان اینکه اتوبوس حامل دانش آموزان از مجموعه مورد تایید سازمان حمل و نقل جاده ای تهیه شده است، ادامه داد: قبل از هرگونه سفری اتوبوس از لحاظ فنی و راننده از جهت سلامت مورد تایید راهنمایی و رانندگی قرار می گیرد، و وزارت آموزش و پرورش بدون بررسی این شرایط تایید مراکز قانونی، به هیچ عنوان از این اتوبوس ها استفاده نخواهد کرد. از ابتدای تابستان حدود1000سفر اتوبوسی برای اردوهای مختلف آموزش و پرورش استفاده شده و حدود 20 هزار نفر جابه جایی دانش آموز داشته ایم و این سانحه اولین اتفاق تلخ برای اردوهای آموزش و پرورش بوده است. در حال حاضر14هزار دانش آموز در اردوهای تشکیلاتی سازمان دانش آموزی شرکت کرده اند و اردوی شیراز نیز آخرین اردوی امسال محسوب می شود.

اعلام عزای عمومی در هرمزگان/ پیکر دانش‌آموزان جان‌باخته عصرشنبه تشییع می‌شود

استاندار هرمزگان گفت: به دلیل حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر هرمزگانی و جان باختن و مجروحیت آن‌ها، روز شنبه در استان هرمزگان عزای عمومی اعلام می‌شود.دانش‌آموزان هرمزگانی عصر شنبه تشییع می‌شوند.

همچنین اسحاق جهانگیری، معاون اول رييس جمهور دستور به رسيدگى سريع به وضعيت مصدومان و آسيب‌ديدگان حادثه واژگونى اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی داد

رضا صادقی نیز از لغو کنسرتش در بندرعباس به احترام قربانیان واژگونی اتوبوس خبرداد: به احترام و همدردى با خانواده‌های داغ‌ديده‌ دختران معصوم هرمزگانى‌ام كنسرت امشب رو به زمانی دیگر موکول میکنیم.

این خبر به روزرسانی می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳۴
ناشناس
|
Armenia
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
1
16
هیچی ، یه مشت ...سود جو با جان مردم بازی میکنند.
پاسخ ها
فردوس توسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
کی قوانین اردوهای دانش اموزی و راهیان نور اصلاح و رفع اشکال میشود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
1
19
دراین کشور حان مردم برای مسئولان ارزشی ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
14
كى تموم ميشه اين فجايع در كشور ما ؟؟ مسئوليت جان اين بچه ها بر عهده ى چه كسى بوده ؟؟ كى ميخواد جواب پدرومادرهاى اين بچه هاى نابغه رو بده ؟ خدا خودش به فريادمون برسه وقتى مسئولا نمون اينقدر بى مسئوليتند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
18
چند بار اخه چند بار بايد بچه هاي معصوم مردم كشته بشن چند بار اي خدا به كي بگيم به كجا شكايت كنيم چرا اتوبوس ساعت ٣.٥ صبح با بچه ها در حال رانندگي باشه مسئول پليس را كشور بيا جواب بده فقط بلديد ماشينها رو تو روز تو جاده بگيريد و برگ جريمه صادر كنيد ، ولي جلوي اين تخلفات گرفته نمي شه اصلا براتون اينا تخلف هست يا نه چرا اجازه حركت در شب ميديد
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
13
...مسولان بی لیاقت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
13
وقتی برای اردو رفتن دانش آموزان از پدر و مادر اجازه و امضا میگیرند یعنی اینکه وقتی حادثه‌ای رخ داد شما هیچ گونه اعتراضی نمیتوانید بکنید و لذا مسئولین مدرسه هم دقت لازم را برای ایمنی بچه‌های مدرسه انجام نمیدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
این رفع مسولیت را از جراحان قبل از عمل
یاد گرفته اند . جراحان صد سال قبل می گرفتند .
این همه مهندسی پزشکی همه کارشون را تسهیل کرده باز هم میگیرند رضایت نامه غیر اختیاری را
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
4
تا هنگامی که سیاست زده گی و بی عرضگی در آموزش و پرورش وجود دارد از این رخدادها نباید تعجب کرد. خدا به ما رحم کند.
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
3
3
مادر پدر ها نباید اجازه به مسافرت در شب را بدهند راننده خوابه خانم مراقب به بچه میگوید بروید بخواب ید ساکت راننده حواس ش پرت میشه ۳ شبه خواب میبرد این حدث میشه دولت چه گناهی داره هر چه میشه گردن دولت میاندازید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
4
فقط راهنمایی و رانندگی بلده با دوربین سرعت را کنترل کند و جریمه کند رسیدگی به این تخلفات وظیفه چه کسی است. رانندگی با راننده متخلف و معتاد به مواد مخدر مسیولیت آن با کیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
3
الان باز حادثه اي اتفاق افتاد مسولين خواب الود و جو گير شروع ميكنن به اقدامات عاجل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
2
الان باز حادثه اي اتفاق افتاد مسولين خواب الود و جو گير شروع ميكنن به اقدامات عاجل رييس جمهور دستور رسيدكي صادر ميكنه وزير ميره محل حادثه دادستان همينطور نماينده محلي كه تا ديروز خواب بود الان دنبال استيضاح هست تمام تقصير ها هم گردن راننده بدبخت هست من به شما قول ميدم فردا در يك عمليات انقلابي بيمه إعلام ميكنه كه براي پرداخت بيمه منتظر حكم دادگاه نميمونه و همين فردا پرداخت ميكنه فردا هم كه اب از أسياب افتاد مثل پلاسكو يه مشت پدر مادر داغدار ميمونن و تمام و مسولين منتظر حادثه بعدي ميمونن و يه حركت انقلابي ديگه
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
3
وزارت آموزش و پرورش و نیروی انتظامی مقصران اصلی می باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
6
وای خدا .......... قابل تحمل نیست ..........................
یک پدر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
6
بهتر است ، وزارت آموزش و وزارت علوم هر گونه اردو مسافرتی را برای دانش آموزان و دانشجویان ممنوع کنند.

بچه های مردم را در مقابل والدین قرار ندهید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
6
خداوند روح درگذشتگان رو قرین رحمت کنه و به خانواده هاشون صبر بده
نمی دونم تا کی باید شاهد حوادث این چنینی باشیم .چرا حضرات و مسئولین به خودشون نمی یان
اخه برا چی اجازه حرکت اتوبوس تو شب رو می دن که ریسک خطرش چند برابره. چرا مسولین برگزاری این اردوها اینقدر بی فکر و بی مسئولیتن. بچه های مردم رو مثل اب خوردن به کشتن میدن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
2
اینهاجزء حوادث واتفاقات خیلی عادی و روزمره کشورماست,مثل ترافیک,آلودگی هوا,گرانفروشی,قاچاق و...که اگرنباشدبایدتعجب کنیم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
4
وزیر راه وسایر مسئولین بی تفاوت بخش دولتی وخصوصی بابت اینگونه تصادفات خجالت آور شرمتان باد
چراباید بگذاریم چنین فاجعه ای رخ دهد؟
تسلیت به خانواده های عزادار گه عزیزانشان پرپر شده است
آدم نمیداند چه بگوید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
ترویج بی تفاوتی به مرگ کاهش حس مسولیت
می اورد .
محصول عمدی صدا و سیما امثا این پدیده ها است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
5
برای کم کردن هزینه برگزاری . یک شب کمتر پول هتل میدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
از اقتصاد مقاومتی صرفه جویی زیان بار را فقط
یاد گرفتند .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
5
حالا مثل پلاسکو پس از سه سال می گویند مدیر مدرسه 80 درصد، راننده، هشتاد درصد، وزارتخانه ک درصد وزارت نیرو نیم درصد ....مقصر است و قضیه تمام می شود. اگر رسیدگی صاولی بود و قوانین و مقررات تغییر می کرد اصلاح می شد اجرا می شد...این همه تلفات نداشتیم.
شیرازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
2
واقعا جاده های فارس نا امن هستند
ای کاش کاری میشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
3
ضمن عرض تسلیت به خانواده های مصیبت دیده دانش آموزان در تصادف اتوبوس، مشکل بیشتر راننده های متخلفی هستند که یا مواد مخدر یا مشروب الکلی مصرف می کنند. قوانین ما راه در رو زیاد دارد و محکم و ساده و شفاف نیست . یک قانون با صد تا تبصره...
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
4
سلام دوستان یکی از بهترین دوستم که خیلی برام عزیز بود تو این حادثه جونشو ازدست داده ازهمتون خواهش میکنم برای شادی روح مینا جمشیدی و همه ی کسایی که فوت کردند دعا کنید ممنون
حمید رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
3
اتوبوسهای نسل جدید کلا از نظر اطاق و بدنه ضعیفند. با یه تلنکر سرو ته میشن.قدیما اتوبوسا(بنز های302) اینجوری نبودن.دلیجان مرگ هستند! ستون واسکلت چارجوب اطاق درحد صفر ،ضخامت ورق اهن بدنه نیم میل ،با اون ابعاد بزرگ. برای سود بیشتر ازهرنظر ودر همه ابعاد لاغرش میکنند! وجدان سرمایه گذار ،صفر ،نظارت مسئولین ،فرمایشی،زندگی وجان ادمها،در پایین ترین درجه اهمیت!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
2
تکرار یک حادثه‌تکراری تلخ با بیش از ۱۰ قربانی/چرا اتوبوس دانش‌آموزان باید نیمه‌شب در جاده باشد؟
جواب ها :
--- چون ما نابغه زیاد داریم
--- چون ما اتوبوسهای درجه یکی داریم
--- چون ما راننده های زبده ای داریم
--- چون ما راههای خوبی داریم
--- چون ما وزرای خوبی داریم
--- چون ما وکلای خوبی داریم
--- چون ما تی وی خوبی داریم که این مسال را خوب پوشش میدهد و اطلاع رسانی و پیگیری میکنه
--- چون ما نه میدانیم مسله اصلی چی هست و نه مسله فرعی چیه
--- چون ما در سطح خاورمیانه و جهان و حتی کائنات نمونه هستیم
--- چون ما همه چیز را به شوخی برگزار میکنیم
--- چون ما اتومبیلهای 2 نفره میلیاردی داریم و اتوبوسهای چند نفره میلیونی
--- چون ما انواع و اقسام حوادث طبیعی و غیر طبیعی داریم که عادت کردیم به راحتی از کنار آنها چشم بسته رد شیم
--- نه همه اینها هست ولی چند تا چیزو از ما گرفتن 1 - ایرانی بودن خودمونو 2 - غیرت و تعصب
3 - انسان بودن 4 - ...
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
2
در جواب اون دوستى كه از هتل وهزينه ى ان كامنت گذاشته بود بايد بگم اين طفلكها را اصلا ً هتل نمى برن بلكه در كلاسهاى مدارس اسكان ميدن روبروى خونه ى ما يك مدرسه است كه تيّم كاراته ى يكى از شهرها را در اونجا اسكان دادن دخترهاى چهارده پانزده ساله كه در روى زمين خشك كلاسها فقط با يك زيلو فرش شده خودشان را اماده ى مسابقه مى كنند
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
0
1
ای کاش مسئولین بجای اینکه حق الناس در خیلی جاها هزینه میکردن یک درصد برای ایمنی جاده ها هزینه میکردن ای کاش
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
0
1
برای در گذشت مردم عزیز مملکتم خصوصا این دختران جان باخته علو درجات و شادی روح شان و صبر و شکیبای برای خانوادشان را از خدای متعال خواستارم همه دختران این حادثه دلخراش را بیامرزد الهی آمین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
0
عاقبت مسافرت با اتوبوسی که راننده معتاده همینه درمحوربندرعباس شیراز یک راننده سالم نیست جون بچه های مردم میسپارنددست این راننده ها
مینوسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
0
0
واقعا از ته دلم ناراحت شدم خدا رحمت شان کنه من چند سال پیش به اردوی راهیان نور رفتم بابام مخالف بود ولی من با اصرار راضیش کردم یک هفته طول کشید شب ها به پادگان می رفتیم و استراحت می کردیم بدون هیچگونه حادثه ایی در این حادثه مقصر اصلی راننده است
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
0
0
برای این دختران جوان که چه آرزو های برای خودشان متصور بودند اما اجل مهلت نداد که تجربه زندگی کنند تقصیر یا تقدیر بود خدا میداند. روحشان شاد و قرین رحمت و برای خانوادشان صبر و شکیبایی دارم مرا هم در غمشان شریک بدانند چون خودم پدرم میفهمم که دختر از دست دادن چه غمی داره خدایا دیگر شاهد چنین وقایع نباشیم الهی آمین
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین