کد خبر: ۴۷۲۸۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸
حمایت وزیر امور خارجه هلند و صدر اعظم آلمان از برجام

صدراعظم آلمان: برجام، الگویی برای حل مساله کره‌شمالی است/وزیرخارجه‌هلند: توافق‌هسته‌ای بهترین بود/از برجام حمایت می‌کنیم

صدر اعظم آلمان خاطرنشان کرد: ما شاهد بوده‌ایم که بعد از گذشت سال‌ها مذاکره، سرانجام توانستیم در مورد ایران به توافق دست یابیم. این مهم در سایه یک دیپلماسی مشترک به دست آمد و به نظرم می‌توان مشابه این اقدام را در مورد مساله کره شمالی نیز پیاده کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
صدر اعظم آلمان گفت: توافقنامه هسته ای ایران می‌تواند به الگویی برای حل مساله کره شمالی نیز تبدیل شود.

به گزارش آفتاب‌نیوز، آنگلا مرکل در یک برنامه ویدئویی موسوم به «مستقیم با صدراعظم» در گفت‌وگو با باربارا کنتس پژوهشگر علوم سیاسی درباره مناقشات هسته‌ای در جهان گفت: توافقنامه هسته‌ای ایران (برجام) می‌تواند به الگویی برای حل مساله کره شمالی نیز تبدیل شود.

صدر اعظم آلمان: برجام، الگویی برای حل مساله کره شمالی است/وزیر امور خارجه هلند: توافق هسته‌ای، بهترین توافق بود/از برجام حمایت می‌کنیم

وی افزود: آلمان هیچ تعهدی مبنی بر استفاده از هیچ نوع تسلیحات اتمی ندارد. آخرین بار در قرارداد «دو به علاوه چهار» (متشکل از دو آلمان شرقی و غربی و چهار کشور فرانسه، شوروی سابق، انگلیس و آمریکا که در پایان جنگ جهانی دوم، آلمان را به اشغال خود درآوردند اما در نهایت در سال 1990 میلادی در مورد تشکیل یک آلمان متحد با هم به توافق رسیدند) بود که آلمان به مساله خلع سلاح توجه پیدا کرد.

مرکل با بیان اینکه آلمان  به دنبال جهانی عاری از تسلیحات اتمی است، افزود: آزمایش‌های اتمی کره شمالی، دوباره اوضاع سخت و دشواری را به وجود آورده است.

صدر اعظم آلمان خاطرنشان کرد: ما شاهد بوده‌ایم که بعد از گذشت سال‌ها مذاکره، سرانجام توانستیم در مورد ایران به توافق دست یابیم. این مهم در سایه یک دیپلماسی مشترک به دست آمد و به نظرم می‌توان مشابه این اقدام را در مورد مساله کره شمالی نیز پیاده کرد.

حمایت هلند از برجام
 
وزیر امور خارجه هلند طی سخنرانی در کالج روزولت این کشور با تاکید بر حمایت هلند از برجام، خاطرنشان کرد: توافق هسته‌ای، بهترین توافق قابل حصول با توجه به شرایط موجود بوده است.

به گزارش ایسنا، پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی وزارت امور خارجه هلند اعلام کرد که برت کوندرس وزیر امور خارجه این کشور که در مراسم آغاز سال تحصیلی کالج روزولت سخن می گفت، تصریح کرد: بعد از سال‌ها مذاکره که با آمادگی‌های دقیق و صبوری دیپلماتیک همراه بود، توافق با ایران به نتیجه رسید که این توافق واقعا یک دستاورد قابل توجه بود.(براساس این توافق) نظارت و بازرسی مستقل از فعالیت‌های هسته‌ای ایران وجود دارد و این روشن است که ایران دیگر در جهت توسعه سلاح هسته‌ای حرکت نمی‌کند. در مقابل، تحریم‌ها (در حوزه هسته ای) برداشته شده است. ما از این توافق حمایت می‌کنیم و معتقدیم این بهترین توافق قابل حصول با توجه به شرایط موجود بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
انصاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
0
0
مسیر درست همین است.
ناشناس
|
-
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
0
آقای روحانی و آقای ظریف خیلی زحمت کشیدن و تلاش کردن که با مذاکره این آمریکا رو سرجاش بنشونن ولی اینها موذی هستن و لیاقت این همه دیپلماسی و مذاکره رو ندارن اونها نیاز به مشت هم دارن اونها معنی دیپلماسی رو نمیفهمن و فقط بلدن داد بزنن و بگن مذاکره اما ازش بویی نبردن

--- مشت در کنار مذاکره
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین