کد خبر: ۴۷۲۹۳۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹

کدخدایی: برخی فقها معتقدند که زن نباید وزیر شود

این نظریه فقهی نظر جدیدی نیست که امروز مطرح شده باشد بلکه نظری است که چند صد سال در عرصه‌های فقهی روی آن بحث شده مانند بحثی که در خصوص قضاوت زنان مطرح است.
آفتاب‌‌نیوز :
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان گفت: این یک نظریه فقهی است که زن نمی‌تواند به مفهوم شرعی ولایت داشته باشد و عده‌ای می‌گویند ریاست جمهوری و وزارت چون جزپی از آن ولایت است پس زن نمی‌تواند وزیر و رییس‌جمهور شود.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی افزود: این نظریه فقهی نظر جدیدی نیست که امروز مطرح شده باشد بلکه نظری است که چند صد سال در عرصه‌های فقهی روی آن بحث شده مانند بحثی که در خصوص قضاوت زنان مطرح است. در مقابل هم البته نظر اقلیتی وجود دارد اما نظر مشهور همان است که گفتم.
 
کدخدایی گفت:‌ طبیعتا باید در این چارچوب روی آن فکر کرد که کدام یک از این نظرات اعتبار بیشتری دارد و بر اساس آن بخواهیم عمل کنیم. نمی‌توان به سادگی گفت که این بحث رجل باید به زنان هم تسری پیدا کند. اینها نیازمند استدلال و بحث علمی است و اگر در این بحث علمی به نتیجه برسند خب هیچ مشکلی نیست ولی اگر نرسیدند نباید این را به یک مساله و موضوع سیاسی تبدیل کنیم چون بحث فقهی و علمی است و باید در آن چارچوب عمل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
0
0
صدها سال عقبیم یعنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
0
0
بهتر این است که به علم روز مجهز گردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
0
بابا نخست وزیر انگلیس ،آلمان ،....زن است والبته وزرای دفاع کشورها....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین