کد خبر: ۴۷۳۰۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰

۸ ماده غذایی که دوست پوست شما هستند

تخمه کدو، سرشار از روی است و روی از سلول های پوست محافظت می کند، کلاژن را حفظ می نماید و موجب تسریع در روند بازسازی پوست می شود.
آفتاب‌‌نیوز :

تخمه کدو، سرشار از روی است و روی از سلول های پوست محافظت می کند، کلاژن را حفظ می نماید و موجب تسریع در روند بازسازی پوست می شود.

۱. میوه های استوایی:

آناناس، کیوی، پاپایا و سایر میوه های استوایی حاوی ویتامین C، از پوست تان در مقابل رادیکال های مخرب محافظت می کنند. ویتامین C آنتی اکسیدانی قوی است که در پوست وجود دارد و به همین دلیل، مصرف هر نوع میوه حاوی ویتامین C، به ذخیره این ویتامین در پوست تان کمک می کند و همچنین، موجب استحکام و کشیدگی پوست می گردد، بنابراین از مصرف مرکبات (که دارای این ویتامین هستند) نیز غافل نشوید.

۲. کلم بروکلی:

آنتی اکسیدان ها و ویتامین های C و E موجود در این نوع کلم، آن را به یکی از مفیدترین خوراکی ها برای پوست تبدیل کرده است. ویتامین C به انعطاف پذیری و استحکام پوست کمک می کند؛ در حالی که ویتامین E از سلول های پوست محافظت می کند و پوست را در مقابل اشعه فرابنفش، ایمن می سازد.

۳. بادام:

بادام را هر طور که دوست دارید (به صورت درسته یا خلال شده) بخورید، زیرا این دانه روغنی، سرشار از ویتامین E است که هم پوست را تغذیه می کند و هم از آن در مقابل اشعه فرابنفش محافظت می نماید. البته چون بادام نیز مانند هر نوع خشکبار دیگری، کالری فراوانی دارد، مصرف آن باید به اندازه محدود باشد.

۴. گندم:

نان ها و پاستاهای گندم، دوست خوب پوست اند، زیرا آنتی اکسیدان های سلنیوم موجود در گندم، از پوست در مقابل آسیب های محیط زیست محافظت می کند و موجب استحکام و سلامت کلی پوست می گردد.

۵. هویج:

اگر می خواهید پوستی سالم و شفاف داشته باشید، هویج بخورید و نگران چیزی نباشید. بتاکاروتن موجود در هویج، نوعی آنتی اکسیدان است که در بدن تبدیل به ویتامین A می شود. جالب است بدانید بتاکاروتن هویج پخته از هویج خام هم بیشتر است.

۶. تخمه کدو:

تخمه کدو، سرشار از روی است و روی از سلول های پوست محافظت می کند، کلاژن را حفظ می نماید و موجب تسریع در روند بازسازی پوست می شود.

۷. ماهی:

قزل آلا، شاه ماهی، خال مخالی، ساردین و کولی، حاوی امگا۳ و همچنین چربی ضروری هستند که از بافت سلولی پوست مراقبت می کند، از پوست در مقابل آفتاب محافظت می کند و از همه مهمتر، خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد. این چربی ها کمک می کند آب و سایر مواد مغذی به پوست برسد و در مقابل، سموم بدن دفع شود. سعی کنید ماهی را با روش های سالم تر، مثل کباب یا گریل کردن طبخ کنید و با سرخ کردن و غرق نمودن ماهی در روغن فراوان، خاصیت های مفیدش را تباه نکنید.

۸. آب:

آب، ارگان های بدن را به کار می اندازد و کمک می کند مواد غذایی به پوست برسد و سموم بدن را دفع می کند. همچنین آب، سلول های بدن تان را پر می کند و به همین دلیل، پوست مستحکم تر می شود و از افتادگی و شل شدن نجات می یابد. برای آبرسانی به بدن، هم باید آب بنوشید و هم می بایست میوه ها و سبزیجات آبدار میل کنید. نوش جان!

منبع: مجله راز


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین