کد خبر: ۴۷۳۰۷۸
تعداد نظرات: ۲۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
اظهارات وزیر کار، فرمانده ارتش، سردارسلامی و سرلشکر باقری درباره سربازی

فرمانده ارتش: باید چهره سربازی مجددا ترسیم شود/سردار سلامی: سرباز باید نماد شهادت‌طلبی باشد/درخواست سرلشکر باقری از صداوسیما/وزیر کار: دولت از مهارت‌آموزی سربازان حمایت می‌کند

فرمانده ارتش با بیان اینکه برخی هنوز امنیت‌آفرینی برای کشور را کار نمی‌دانند، افزود: تقویت فرهنگ ارزشمند بودن خدمت سربازی موضوع مهمی است که رسانه‌ها و افراد دارای تریبون باید اینکار را انجام دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی در همایش مهارت‌آموزی سربازان، با بیان اینکه باید زمینه‌ را برای مهارت‌آموزی در نیروهای مسلح فراهم کرد، اظهار داشت: چند سالی است ما در ارتش انتظارتمان را از یک سرباز، کف انتظارات قرار دادیم اما برای خدمات به او سقف توان را در نظر گرفتیم.

موسوی تصریح کرد: وظیفه اصلی ما این است که از سربازان جوان، مرد خوبی برای آینده جامعه و خانواده تربیت کنیم.

وی گفت: همه باید دست به دست هم دهیم تا چهره سربازی در کشور مجددا ترسیم شده و تقدس به آن برگردد.

فرمانده ارتش با بیان اینکه برخی هنوز امنیت‌آفرینی برای کشور را کار نمی‌دانند، افزود: تقویت فرهنگ ارزشمند بودن خدمت سربازی موضوع مهمی است که رسانه‌ها و افراد دارای تریبون باید اینکار را انجام دهند.

موسوی ادامه داد: اگر مشکل بازار کار و بکار نگرفتن جوانان، بیشتر از مهارت آموزی اهمیت نداشته باشد، کمتر نیست.

وی گفت: تعداد زیادی مهاجر در کشور وجود دارد که یک نفر آنها هم بیکار نیست. این نشان می‌دهد که در کشور کار وجود دارد.

فرمانده کل ارتش گفت: ما می‌توانیم سبک زندگی اسلامی درست و فرهنگ صحیح را به جوانان سرباز آموزش دهیم.

موسوی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: مهارت‌آموزی در ارتش از سال ٧١ آغاز شده و از سال ٨٥ هر سال ٤٥ تفاهم نامه بین ارتش و سازمان فنی حرفه ای منعقد می‌شود که تا الان به ٤٤٢ مورد رسیده و خیلی از انها نیز عملیاتی شده است.

وی گفت: حرکتی که الان در خصوص مهارت‌آموزی توسط سردار باقری آغاز شده قابل مقایسه با حرکتهای قبلی نیست.

سردار سلامی: با شخصیت تحقیر شده نمی‌توان در برابر دشمنان بزرگ ایستاد

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه طی سخنانی در همایش مهارت‌آموزی سربازان، با بیان اینکه نگرش به سرباز و تحول آن باید از ذهن ها و دلهای ما آغاز شود، اظهار داشت: دایره نگاه به سرباز از یک ابزار به یک سرمایه و هویت و هدف در حال تغییر است.

سلامی گفت: ما سرباز را بخشی از هویت ملی خودمان می‌دانیم و این نقطه تحول خواهد بود.

وی با بیان اینکه شخصیت سرباز باید نماد استحکام و شرافت و فداکاری و وفاداری و ایمان و جهاد و شهادت طلبی باشد، گفت: از آنجایی که ما می‌خواهیم با بزرگترین قدرتهای تاریخ حیات بشر با تکیه به سرباز بعنوان رکن دفاع بجنگیم، لذا سرباز را باید در تراز این جهاد بزرگ تربیت کنیم.

جانشین فرمانده سپاه افزود: البته حوزه جهاد سرباز فقط جنگ نظامی نیست و در عرصه جنگ فرهنگی و جنگ نرم سرباز خودش هدف دشمنان است.

سلامی خاطرنشان کرد: فضیلت نیروهای مسلح ما نسبت به ارتش های جهان، بُعد شخصیتی و نیروی انسانی آن است وگرنه در ابزار، دشمن از ما جلوتر است.

وی گفت: دشمن هویت ما را هدف گرفته و لذا امریکایی ها از عبارت «امریکایی های غیر امریکایی» استفاده می‌کنند یعنی مردم کشورهایی دیگر که در جهت منافع امریکا حرکت می‌کنند.

جانشین فرمانده سپاه افزود: جوانان سرباز هم هویت ما هستند و هم امانتی نزد نیروهای مسلح که خانواده هایشان با تلاش و زحمت آنها را به اینجا رساندند.

سلامی تاکید کرد: سربازان تربیت پذیر و مدیریت پذیرند و از تحقیر بیزارند و تکریم آنها را بزرگ می‌کند.

وی اظهار داشت: ما سربازهایی داریم که اساتید مسلم دانشگاه و نخبه هستند و ما باید بتوانیم اینها را برای پذیرش مسئولیت‌های بزرگ در جامعه آماده کنیم.

جانشین فرمانده سپاه با بیان اینکه سرباز مظهر اقتدار ماست، گفت: ما نباید از موضع درجه به سربازان نگاه کنیم چراکه شاید نقش های ما متفاوت باشد اما در فضیلت شبیه به هم هستیم.

سلامی با تاکید بر اینکه صداوسیما باید به ترسیم شخصیت سرباز توجه داشته باشد، تصریح کرد: با یک شخصیت آسیب دیده و تحقیر شده نمی‌توانیم در برابر دشمنان بزرگ بایستیم.

وی با بیان اینکه پادگانهای ما باید جذابترین مکان شهر باشند، افزود: وقتی به موضوع خودکشی‌ها نگاه کنیم، درمی‌یابیم که اگر فرمانده به مشکلات سرباز توجه کرده و در جهت رفع آن تلاش کند، این اتفاق نمی افتد چراکه سربازها آسیب پذیرند.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: از سال ٨٥ منشور سربازی در سپاه در جهت مهارت‌آموزی تهیه شده است.

سرلشکر باقری: نیروهای مسلح مشغول مقابله با تروریسم در کشورهای هم جوار هستند/ نگاه صداوسیما به مقوله سربازی باید تغییر کند

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح طی سخنانی در همایش مهارت‌آموزی سربازان، با بیان اینکه یک بُعد وظایف ما در نیروهای مسلح ماموریت ذاتی در دفاع از کشور است، اظهار داشت: علی‌رغم تمام توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان و بخصوص امریکا که هر روز طراحی و اجرا می‌کنند، نیروهای مسلح با موفقیت مشغول به انجام ماموریتهای خود در حفظ امنیت کشور و کمک به مقابله با تروریسم در کشورهای هم جوار هستند.

باقری سربازان را به عنوان سرانگشتان نیروهای مسلح دارای وظایف مهمی عنوان کرد و افزود: امروز هم بخش زیادی از ماموریتهای نیروهای مسلح توسط بسیجیان که تمام وقت در خدمت نظام هستند انجام می‌شود و آنها در بحرانها مردم به خدمت نظام می‌آیند.

وی تاکید کرد: ما نه مجاز هستیم و نه بی توجهی خواهیم کرد که مساله «دفاع» از نیروهای مسلح به جای دیگری تغییر جهت دهد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: با توجه به تدبیر و تاکید رهبری بر اقتصاد مقاومتی، همه از جمله دولت این را بعنوان جهت گیری اصلی کشور تعیین کردند. نیروهای مسلح نیز در این خصوص بررسی کردند که در تولید و اشتغال چطور می‌توانند به کشور کمک کرد و در این راستا مهارت‌آموزی به سربازان مورد توجه قرار گرفت. البته در گذشته هم کمتر از ١٠ درصد سربازان مهارت‌آموزی می‌شدند که بسیار کم بود و هدف گذاری ما این است که با همکاری وزارت کار این درصد را بالا ببریم.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح عزم خود را جزم کرده اند که با همکاری دستگاه‌های مسئول، با قدرت وارد این موضوع شوند و گام اساسی در یک حلقه تولید اشتغال در کشور را به عهده گیرند؛ هرچند تولید اشتغال فقط با مهارت‌آموزی ایجاد نمی‌شود.

سرلشکر باقری تصریح کرد: نیروهای مسلح صرفا یک عنصر کمک کننده به دولت در اشتغال و تولید و اقتصاد کشور است و ادعایی هم در این حوزه ها نداریم چراکه ماموریت اصلی ما دفاع از کشور است ولی قصد داریم در این امر به دستگاه های اجرایی کشور کمک کنیم.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: امروز جوانان سرباز از لحاظ علمی، نسبت به گذشته دچار تحول شده اند و ٤٠ درصد سربازان دارای تحصیلات دانشگاهی و دیپلم و بالاتر هستند.

وی با بیان اینکه همکاری دو جانبه دولت و نیروهای مسلح می‌تواند به حل موضوع اشتغال کمک کند، اظهار داشت: ٤٠٠ هزار نفر سالانه کارت پایان خدمت گرفته و وارد جامعه می‌شوند که مهارت‌آموزی به آنان می‌تواند در این عرصه بسیار موثر باشد.

سردار باقری با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری میان ستادکل و وزارت کار در جهت ارتقاء مهارت‌آموزی سربازان گفت: با معاونت علمی ریاست جمهوری، کمیته امداد، ستاد فرمان حضرت امام(ره) و صداوسیما نیز تفاهم‌نامه‌هایی در این خصوص امضا می‌شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: اگر حتی یک سرباز در حین خدمت، احساس اتلاف عمر کند برای ما قابل پذیرش نیست. در مهارت‌آموزی باید ضمن رعایت قواعد امنیتی و حفاظتی، تسهیلاتی نیز برای حضور مربیان و دستگاه‌های کشوری در پادگانها دیده شود. ما امسال مقدمات و بستر این کار بزرگ مهارت‌آموزی را ایجاد می‌کنیم و در سال آینده نیز اعتبارات آن را خواهیم دید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه صداوسیما نقش اساسی در فرهنگ‌سازی در این عرصه دارد، گفت: امیدواریم نگاه به مقوله سربازی در مجموعه های صداوسیما بهبود یابد. اینکه در سریالها با موضوع سربازی شوخی کنیم و برخی مشکلات از این طریق مطرح شود، تا حدی قابل قبول است اما افراط در آن حتما آسیب می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: سامانه مرکزی سخت افزاری و نرم افزاری مدیریت این عرصه را ستاد اجرایی فرمان امام(ره) طراحی و تولید خواهد کرد و وزارت ارتباطات هم می تواند کمک بسیاری به این کار داشته باشد چراکه فراگیری ارتباطات و شبکه اینترنت در کشور بخوبی ایجاد شده است.

سردار باقری در پایان با بیان اینکه جشنواره‌های سالانه در این خصوص برگزار خواهد شد، گفت: از این به بعد، در ارزیابی و ارتقاء فرماندهان، یکی از شاخص ها میزان توجه به موضوع مهارت‌آموزی سربازان است.

ربیعی: باید از توان نیروهای مسلح در جهت ایجاد اشتغال بهره برد/ خودم را بخشی از سپاه می‌دانم

علی ربیعی وزیر تعاون، کار رو رفاه اجتماعی طی سخنانی در همایش مهارت‌آموزی سربازان، با بیان اینکه ما امروز درکشور با چالش سرمایه مواجهیم، اظهار داشت: ما سرمایه به اندازه کافی برای رشد نداریم بنابراین باید بخشی از این کمبود را با مهارت جبران کنیم؛ چیزی که در سیاست‌گذاری کلان دیده نمی‌شود اما با مهارت‌آموزی شاید بتوان 30درصد کمبود سرمایه را جبران کرد.

ربیعی افزود: اگر می‌خواهیم در مسیر توسعه به جلو برویم و با فقر مبارزه کنیم، باید به بحث مهارت در حوزه های مختلف بیش از این بپردازیم. گمان ما این بود که فقر و بیکاری عامل اول طلاق در جامعه است در حالیکه عدم مهارت زناشویی عامل اول طلاق است.جامعه ای که به مهارت‌آموزی توجه داشته باشد، با تحریم زمین نمی‌خورد.

ربیعی با تاکید بر اینکه باید از توان نیروهای مسلح در جهت ایجاد اشتغال در کشور بهره ببریم، گفت: ما با سپاه همکاری های خوبی داشتیم و اگر این امکان وجود داشته باشد، با ارتش هم همکاری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه من هنوز هم خودم را بخشی از سپاه می‌دانم، اظهار داشت: نظامی‌ها همیشه محمل‌دار توسعه بوده‌اند و دولت با همه توان از طرح مهارت‌آموزی سربازان حمایت می‌کند.

منبع: فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
8
سرباز باید نماد جهاد و شهادت طلبی باشد .......
ما فرزندانمون رو زنده و سالم میخواهیم . ..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
7
بابا دست از سر كچل سرباز ها برداريد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
11
سردار جان اول از خودت شروع كن شايد كسي نخواد دنبال شهادت باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
در ضمن ترتیبی اتخاذ کنید تا این توفیق عظیم تنها شامل حال آقاپسرها نشه و دخترخانم ها هم بتونن ازش نهایت استفاده رو ببرن!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
7
می شود اعلام کنند فرزندان شان و فرزندان سایر فرماندهان محترم در کجا و در چه واحدی خدمت کرده اند و یا خدمت می کنند؟
ممکن است بفرمایند به من چه مربوط است ؟ البته که درست خواهند فرمود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
7
فعلا که سربازی برای بدبخت بیچاره هاست...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
9
به نظر من نگاه دولت به سربازی باید تغییر کنه. دو سال سربازی وقفه ای اجباری و طولانی در زندگی جوانان است که آنها را از درس و مشق و خانواده و برنامه ها و اهدافشون جدا میکنه. اکثر اینها وقتی برمیگردند دیگر آن شور و نشاط قبل را ندارند و دچار سرخوردگی و یاس شده اند. نمیگم سربازی به صورت اجباری باید حذف بشه. در این باره مسئولان باید بر اساس شرایط کشور تصمیم بگیرند. اما مطمئنم میشد زمان آن را کاهش داد. من تخصصی در این زمینه ندارم اما فکر میکنم 6 ماه برای آموزش اصول اولیه دفاع کافی باشه. بقیه اش بیگاری کشیدن از جوانها است که خلاف بند 4 اصل 43 قانون اساسی است. تقاضا میکنم نظر منو منتشر کنید. اطمینان دارم وزیر محترم دفاع از سعه صدر بالایی برخوردارند و نظرات مخالف نظر خود را تعبیر به بی احترامی نمیکنند.
امید
|
Germany
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
6
و البته مثل همیشه هیچ اشاره ای به حقوق و مزایای سربازان نشده، فقط حرف های قشنگ... ابتدا حداقل حقوق را به سربازان پرداخت کنید تا حداقل اسمش سربازی باشد نه بیگاری
جانباز پنجاه و پنچ درصد متاهل مستاجر بیکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
9
نشون بده که به حرفات اعتقاد داری !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
10
سربازهای بی پارتی ما خودشون در مرزهای میرجاوه و سیستان و جاهای پرخطر به شهادت میرسند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
9
شهادت؟ برای چی؟ که بیشتر اختلاس و دزدی یشه؟
کسرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
5
فکر نکنم تو هیچ جای دنیا بتونند مثل مسولین مملکت ما قشنگ و دلنشین حرف بزنن...این حرفه رو ایرانیا خوب بلدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
7
لطف کنید جهاد وشهادت رو از اقا زاده ها شروع کنید دربهای بهشت هم خدا رو شکر بازه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
7
دوران اجباری دهه هاست که سپری شده و بهتره اگه ارتش به نیروی انسانی نیاز داره ردیف بودجه مخصوصی رو از دولت مطالبه کنه تا بتونه براحتی نیروهای کادری مورد نیاز خودش رو جذب کنه و مانع زندگی عادی و سرراست پسران جوان نشه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
5
واقعا از این پیام ها که در بالا خواندم استنباط مسشود که گرایش مقامات به مال اندوزی و تخلفات بدون رسیدگی از دید جوانان پنهان نیست ودر جامعه اثر منفی ایجاد کرده پس اگر نیتی است که روخیه شهادت طلبی در سربازان تقویت شود باید اول خودمان و افکارمان را اصلاح کنیم و الا جامعه اینده ای نخواهد داشت.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
3
سربازی برای ما حامل ژنهای نامرغوب است ..
امير خسين
|
United States of America
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
0
5
اگر جوان درس خوان هست كه تا اخر تحصيل از سربازي معاف هست، دولت بايد يك وام جهت دانشجويان قراربدهد و تعهد خدمت تا ٢ سال بعد از شروع بكار كردن و تا سن ٣٥ سالگي در اموارد جنگ و يا حوادث طبيعي در حكم رزرو باشند، انهاي كه موقعيت تحصيل را ندارند در دوران ٢ سال اموزشهاي فني حوفه اي ببيند از ساختماني تا خلباني و رانندگي. افرادي كه مهارت اموختگي قوي دارند از سهميه ارتش به دانشگاه بروند و بقيه كار امزي در كارخانجات بطور گروهي و انظبات كامل ارتشي از تميزي لباس و سروقت بودن با لباس ارتشي ولي در مراكز كار. كارفرمايان ميتوانند در اخر دوره سربازي پيشنهاد كار به افراد برتر بدهند، و بقيه با يك هنر به جامعه برگردند. كليه سازمانهاي انتظامي از سپاه و غيره بايد از بين اين افراد انتخاب كرده و در زمان سربازي روي انها كار كرده، هر كس كه صلاحيت دارد را استخدام و بقيه را بر گردانند. ادارات دولتي اولويت را به اين افراد با تجربه اماده بدهند اگر دوره كاراموزي را خوب انجام داده اند، سربازي گماشته دارد ولي خلبان هم بايد تعليم دهد، امكانات امرزشي بايد گسترده باشد، فقط نماز صبح اول وقت نباشد، حرفه هم ياد بگيرد و كار عملي هم فراهم باشد، موفق باشيد
نعمتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
0
7
آقای سلامی چرا شهادت رو از خودتون شروع نمیکنید ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
چرا یک وهابی بگوید
ملت مرده پرست مرده یرور و انتحاری رکورد
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
0
6
در شهر ما تمام بچه های که پارتی داشتند و بقولی خودی بودند بعد از آموزش به شهر ما که یک مقر نظامی هست برگشتند بخدا وقتی سوال کردم چطوری شما 20نفر ایجا هستید گفتند پارتی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
1
3
براي انهايي كه اب از سرشان گذشته ديگر واژه وطن بي معنيست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
0
5
سربازی یک دفاع سنتی نا کارامد است .
سرباز حرفه ای همیشه بدن اماده تکنیک روز رزمی با ذهن نظامی و کارامد ، یکی مرد جنگی یه از صد هزار است .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
0
3
سرباز باید نماد شهادت طلبی باشد سرکار کار این حرف را برای بچه های مردم میگی ؟؟
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
0
2
دنیا را نمیشه با شلیک گلوله ساخت.فقط میشه ویران کرد.دنیا را با صلح وآرامش باید ساخت.پس بهتر است تفکر ها عوض شود.نه تفنگها
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
0
0
جرم ما چی بود تو ایران بدنیا امدیم واقعا
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین