کد خبر: ۴۷۳۰۹۷
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵

درخواست ملاله از سوچی برای محکوم کردن نوع رفتار با مسلمانان

ملاله یوسف‌زی، دختر پاکستانی که مورد سوقصد طالبان در پاکستان قرار گرفت اما نجات یافت، از رهبر دموکراسی خواه میانمار خواست تا "رفتار شرم آور علیه مسلمانان" روهینجا را محکوم کند.
آفتاب‌‌نیوز :
ملاله یوسف‌زی، دختر پاکستانی و حامی حقوق زنان که اخیرا برنده جایزه صلح نوبل شده همچنین گفت که جهان منتظر است تا آنگ سان سوچی، رهبر دموکراسی خواه میانمار به نحوه وضعیت روهینجاها در میانمار واکنش نشان دهد.

قریب به 90 هزار روهینجایی از زمان آغاز خشونت‌ها در میانمار در اوت سال جاری میلادی به بنگلادش گریخته‌اند. این بزرگترین چالش سیاسی است که سوچی در میانمار با آن روبرو شده است.

ملاله در بیانیه‌ای در توئیتر خود نوشت: در سال‌های گذشته، من مکررا این رفتار شرم آور و ناراحت کننده را علیه مسلمانان روهینجایی محکوم کرده‌ام. من منتظرم تا سوچی که خودش برنده جایزه صلح نوبل است، به این وضعیت واکنش نشان دهد. جهان و مسلمانان روهینجا هم منتظرند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، فعالان در اندونزی هم روز شنبه از کمیته نوبل خواستند تا جایزه صلح نوبل را که به آنگ سان سوچی تعلق گرفته، از وی بگیرند.

خشونت‌های اخیر در میانمار ناشی از حمله به چندین پاسگاه پلیس و یک پایگاه ارتش از سوی شبه نظامیان روهینجایی صورت گرفته است که در نتیجه این درگیری‌ها دست کم 400 تن کشته شدند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین