کد خبر: ۴۷۳۱۴۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳
چین: اجازه راه افتادن جنگ و هرج و مرج را نخواهیم داد

جلسه اضطراری شورای امنیت درباره کره‌شمالی/هیلی: پیونگ‌یانگ جنگ را گدایی می‌کند/ژاپن: باید فشارهای بیشتری اعمال کنیم

جلسه اضطراری شورای امنیت با هدف بررسی آزمایش هسته‌ای اخیر کره‌شمالی امروز (دوشنبه) آغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز :
نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد پیش از این اعلام کرده بود که شورای امنیت این سازمان امروز (دوشنبه) نشستی اضطراری درباره آخرین آزمایش هسته‌ای کره شمالی برگزار می‌کند.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا اعلام کرده است که این نشست اضطراری به درخواست مشترک نمایندگان واشنگتن، توکیو، پاریس، لندن و سئول برگزار می‌شود.

نماینده ژاپن در این جلسه گفت: کره‌شمالی تنها کشوری است که آزمایش‌های هسته‌ای این‌چنینی انجام می‌دهد.

وی تأکید کرد: ما باید فشارهای بیشتری بر پیونگ‌یانگ اعمال کنیم تا این کشور را وادار به توقف اقدامات خصمانه‌اش سازیم.

نماینده فرانسه نیز در این جلسه اضطراری شورای امنیت اظهار کرد: نظام کره‌شمالی جامعه بین‌الملل را به چالش می‌کشد.

این مقام فرانسوی گفت که کشورش خواهان اتخاذ تصمیمی سریع برای اعمال تحریم‌های جدید علیه کره‌شمالی و اجرای تحریم‌های قبلی علیه این کشور است.

نیکی هیلی: پیونگ‌یانگ جنگ را گدایی می‌کند

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در جلسه اضطراری شورای امنیت این سازمان با بیان رویکرد کنونی در قبال کره‌شمالی کارآمد نیست، گفت: سازمان ملل در دهه‌های گذشته در جلوگیری از برنامه‌های هسته‌ای پیونگ‌یانگ توفیقی نداشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد در این جلسه اضطراری درباره کره‌شمالی خاطرنشان کرد: پیونگ‌یانگ جنگ را گدایی می‌کند.

وی با بیان این که آمریکا به دنبال جنگ نیست، اظهار کرد: زمان آن فرا رسیده است که از تمام روش‌های دیپلماتیک خود قبل از این که خیلی دیر شود، استفاده کنیم.

هیلی به تاریخچه اقدامات سازمان ملل در قبال کره‌شمالی اشاره و تأکید کرد: همین مقدار کافی است.

این دیپلمات آمریکایی اعلام کرد: ۲۴ سال تدابیر نیم‌بند و مذاکرات شکست خورده دیگر کافی است.

هیلی گفت: سازمان ملل در دهه‌های گذشته در جلوگیری از برنامه‌های هسته‌ای کره‌شمالی باز مانده است.

وی تصریح کرد که تحریم‌های شدید در این مقطع برای متوقف کردن پیونگ‌یانگ ضروری خواهد بود.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد تاکید کرد: ما در مذاکرات مستقیم، چندجانبه و متعددی با کره‌شمالی گفت‌وگو داشتیم و هر بار این گفت‌وگوها ناکارآمد واقع شده است.

وی همچنین اظهار کرد، واشنگتن به دنبال محدود کردن تعامل و تجارت با هر کشوری که به کره‌شمالی کمک کند، خواهد بود.

هیلی گفت: آمریکا کشورهایی را که با کره‌شمالی تجارت می‌کنند به عنوان کشورهایی لحاظ می‌کند که به مقاصد خطرناک هسته‌ای پیونگ‌یانگ کمک می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
0
0
دوباره با دلیل محکمه پسندی امریکا آغاز گر جنگ دیگری خواهد بود که در همان فجایعی که در سوریه ، عراق ، لیبی و ویتنام شراکت داشت شرکای دیگری را برای این کارزار متحد خواهد کرد و ویتنام دیگری را به عرصه جهان تقدیم میکند وکشتار انسانها دوباره در این پهناور گیتی رقم می خورد.ایا رفتار سیاسی اشتباه کره شمالی باید جهان را به جنگ دیگری فرا خواندّ؟ واین بر عهده کشورهای عضو سازمان ملل است که با تحلیل جنگهای گذشته از فاجعه دیگری برای همه ملتها جلوگیری کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
0
2
راه تنفس اون دیوانه و روانی چین روسیه ایران پاکستان و هند هستند این کشورها باید کمک کنند تا کره زمین نابود نشود باید همه با هم این کشور را محاصره کنند تا دست از نابودی مردم خودش و سایر ملل جهان بر دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
1
0
دوباره با دلیل محکمه پسندی امریکا آغاز گر جنگ دیگری خواهد بود که در همان فجایعی که در سوریه ، عراق ، لیبی و ویتنام شراکت داشت  شرکای دیگری را برای این کارزار متحد خواهد کرد  و ویتنام دیگری را به عرصه جهان تقدیم میکند وکشتار انسانها دوباره در این پهناور گیتی رقم می خورداین ایا رفتارسیاسی  اشتباه کره شمالی  باید  جهان را به جنگ دیگری فرا خواندّ؟ واین بر عهده کشورهای عضو سازمان ملل است که با تحلیل جنگهای گذشته از فاجعه دیگری برای همه ملتها جلوگیری کنند . مسلم از پیامدهای این جنگ متحد شدن کشورهای دیگری است که این جنگها را تهدیدی برای کشورهای خود میدانند وگروهای دیگری که در همه جهان حضور دارند وفقط فروش اسلحه برای انان اهمیت دارد وبه هیچ قانونی در جهان پایبند نیستند وکشور هم نیستند که تعهدات سیاسی واخلاقی را لحاظ کنند وارد عرصه این کارزار خواهند شد ومتاسفانه مانند جنگ سوریه و..، روند جنگ رابه سمت و سوی غیر قابل پیش بینی برای تصمیم گیرندگان اصلی جنگ است خواهند کشاند اما این کارزار چون طرف روبرو سالیان سال مردم خود را در اسارت برای جنگ تنظیم کرده است فجایعی بسیار بسیار بدتر ازجنگهای قبل را برای جهان رقم خواهد زد واین بر عهده ملتهاست که اجازه ندهند که امریکا این بمب ساعتی را بطور فاجعه امیزی برای انفجار دیگری در جهان کوک کند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
0
1
اتفاقا تحلیل شما اشتباه هست کره شمالی با قدرت بمب اتمی و تز سوسیالیستی و طرفداری از کارگرر و کشاورز اگر کشورهای کوچک آسیا مانند ویتنام و کامبوج و لایوس و را تهدید کند چی. مثل جریان شبه جزیره کریمه. آیا کسی کاری کرد. نه فقط به تحریم بسنده کردند موضوع اصلی این هست که قدرت در بعضی کشورها دایم در دست یک نفر مه تعادل ندارد هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
0
0
دمش گرم اين اون امريكا رو مسخره كرده ، سوال اينه چرا ترامپ و هيلي دم از جنگ با كره رو نميزنن مگه قدرت نظامي ندارن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین