کد خبر: ۴۷۳۲۴۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
نجفی برای ادای سوگند در شورای شهر تهران حاضر شد

شهردار جدید تهران سوگند خورد/هشدار نجفی به کاسبان پست و مقام/ماجرای یک انتصاب+فیلم

شهردار تهران به منظور ادای سوگند در پنجمین جلسه علنی شورای شهر پنجم حضور یافت. پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و شمیرانات در ساختمان شورای شهر و به ریاست محسن هاشمی برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- مراسم قرائت متن سوگندنامه نجفی، شهردار تهران در صحن شوراى شهر تهران  برگزار شد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، متن اين سوگندنامه به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحیم

من به عنوان شهردار منتخب شورای پنجم شهر تهران، ری و تجریش در پیشگاه قرآن کریم و در برابر شورای شهر و شهروندان گرانقدر تهران به پروردگار یکتا سوگند یاد می‌کنم که با به کارگیری دانش و تجربه خود و انتخاب همکاران و مدیران پاکدست، شایسته و امین و تکیه بر مشارکت مردم، بهره‌مندی از خرد جمعی و کارشناسی، ‌شرایط مناسبی را برای نیل به اهداف و برنامه‌های توسعه پایدار شهر فراهم نمایم.

بر شفافیت در اقدامات، پاسخگویی به افکار عمومی و توجه به جریان آزاد اطلاعات اهتمام ورزیده و ارتقاء جایگاه شورا اجرای کامل مصوبات قانونی و پذیرش نظارت جامعه آن را نصب‌العین قرار دهم و عدالت در توزیع منابع، رعایت صرفه و صلاح جامعه و مبارزه با فساد و خودکامگی را سرلوحه فعالیت‌های خود و همکارانم قرار دهم.



شهردار جدید تهران سوگند خورد/هشدار نجفی به کاسبان پست و مقام

هیچ کس از طرف من حقِ تصمیم‌گیری ندارد/ یکی از مدیران انتخابی از لیست خط خورد

شهردار تهران گفت: در آستانه مهر ماه هستیم و باید به استقبال بازگشایی مدارس برویم. اولین اقدام من اتخاذ تدابیر برای آغاز سال تحصیلی است.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از ایلنا، محمدعلی نجفی در پنجمین نشست شورای شهر تهران و پیش از قرائت سوگندنامه گفت: خوشحالم در اولین نشستی که در شورای شهر به عنوان شهردار حضور پیدا می‌کنم همزمان با میلاد امام هادی (ع) و همچنین مابین دو عید قربان و غدیر است. این تقارن را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم تا پایان خدمت برکت اعیاد پشتیبان خدمات ما باشد.

شهردار تهران با اشاره به سوگندهای پیشین خود اظهار داشت: وقتی اعضای محترم شورای شهر رایشان را به من دادند و حکم خود را تحویل گرفتم در پیشگاه خدا سوگند یاد کردم و در نزد وجدان خودم متعهد شدم همه دانش و تجربه و توان خود را وقف منافع جمهوری اسلامی قرار دهم و با تمام وجود برای شهر تهران خدمت کنم. امیدوارم در این تعهدی که وجدانا یاد کردم و در مقابل این سوگندنامه پایبند باشم و به آن عمل کنم.  

نجفی با اشاره به رایزنی‌ها و اقدامات خود در شهرداری در این مدت تصریح کرد: در طول 8 روز گذشته تلاش کردم با برنامه و شرایط شهرداری آشنا شده، راه های اجرای برنامه را طراحی کرده و با مدیران شهرداری جلساتی برگزار کردم و براساس اولویت‌ها چندین جلسه با مدیران و شهرداران مناطق داشتم.

وی با یادآوری نزدیک شدن بازگشایی مدارس خاطرنشان کرد: در آستانه مهر ماه هستیم و باید به استقبال بازگشایی مدارس برویم. اولین اقدام من اتخاذ تدابیر برای سرآغاز سال تحصیلی است. در این چارچوب باید برای خدمت رسانی اقدام کنیم و زمینه‌های خدماتی همچون رفع ترافیک و ... را فراهم کنیم. در این رابطه جلساتی با مسئولان آموزش و پرورش داشته و فردا نیز با وزیر آموزش و پرورش دیدار خواهم کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه جلساتی در خصوص منابع مالی با فرماندار و استاندار تهران داشته ام، خاطرنشان کرد: امسال سال سختی از نظر مالی برای شهرداری است و برخی درآمدهای پیش بینی شده محقق نمی‌شود و باید با راهکارهایی درصد جبران آن باشیم.

نجفی با بیان اینکه ما به دنبال درآمدهای پایدار برای شهرداری هستیم، ابراز داشت: امسال سال سخت مالی است که امیدوارم با برنامه‌ریزی این سال را پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه جلسات زیادی برای انتخاب همکاران جدید داشتیم که کار سختی است، عنوان کرد: باید افراد شایسته ای را انتخاب کنیم. امروز چهار نفر از معاونان شهرداری معرفی می‌شوند. سعی می‌کنم جز مصلحت شهرداری و توجه به شایستگی ها و اولویتهای شهر به چیز دیگر پایبند نباشم. ممکن است این سیاست برخی دوستان را گله مند می‌کند و در این 10 روز هم گله هایی از برخی دوستان به گوش من رسیده است که فکر می‌کردند  با انتصاب من به سمتی می‌رسند.

شهردار تهران اضافه کرد: متاسفانه برخی دوستان پیش خودشان با افرادی برای برخی مناصب حرف زدند. هیچ کس از طرف من حقی برای تصمیم گیری ندارد و حتی شنیدم یکی از دوستان با سه نفر حرف زده است که من نسبت به این مساله آگاهی نداشتم. یکی از مدیرانی که انتخاب کرده بودم وقتی فهمیدم دست به لابی‌های غیر متعارف زده است، او را از لیست مدیران خط زدم. من با کسی تعارف ندارم و البته برای شنیدن مشورت در شورا و غیرشورا آمادگی دارم و دل و گوش من برلی شنیدن مشورت باز است.

نجفی با بیان اینکه در شهرداری با مشکلات زیادی مواجه هستیم، یادآور شد: امیدوارم خداوند ما را مورد لطف خود قرار دهد و درایت و بصیرت کافی را برای اتخاذ تصمیمات درست و اجرای آن به ما اعطا کند.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت شهر 4 ضلعی است، بیان کرد: یک ضلع همه نهادها و سازمان‌ها هستند که باید با یکدیگر همکاری کنند. ضلع دوم، شهروندان تهرانی هستند که با مشارکت و پشتیبانی خود ما را همراهی می‌کنند. ضلع سوم اعضای شورا هستند که ان شاالله با مشورت به من کمک می کنند و ضلع چهارم مجموعه بزرگ مدیران و کارمندان شهرداری را تشکیل می‌دهند و به همراهی و همکاری شان اعتقاد دارم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
1
3
قالیباف هم قسم خورده بود همه به فکرمنافع خودشان وخانواده شان هستند قطعا و یقینا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
1
4
هر کاری میکنی به تقویت سامانه 137 بیشتر فکر کنید. اختلاس نکنید اختلاس نکنید اختلاس حق من و مردم است نمیگذرم حتی یک ریال
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
0
3
جناب اقای نجفی ما بارها به شهردار نامه نوشتیم جلو نصب برچسب های تبلیغاتی بر روی در ودیوار خانه را بگیرید متاسفانه هیچ وقت نتوانستند یا نخواستند این معضل را حل کنند اگر شما بعنوان شهردار تهران همین یک قلم را ساماندهی کنی بزرگترین لطف و خدمت را به زیبا سازی شهر تهران انجام داده اید . و با اعصاب وروان خانواده ها هم بازی نکردید اگر این کار را عملی کنید توانایی جلو گیری از اختلاس را هم خواهید داشت و گرنه ناموفق خواهید بود . این تبلیغات تخلیه چاه و فاضلاب واقعا با روح روان شهروندان بازی میکنند و چهره در ودیوار خانه های مردم را زشت کرده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
0
1
تو هم هيچ كار مهمي براي طبقه متوسط به پايين نمي تواني بكني لطفا قول الكي نده
حجت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
0
انسانهای ناسالم درتمامی بخشهای جامعه ریشه زده ورشد کامل کرده اند مبارزه باآنان غیرممکن شده است بدی ها وخباثت ها به صورت ارزش درآمده اند اگرموضوع ارزشی هم است شعاراست توخالی وگریبانگیر ملت شده و...............................
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین