کد خبر: ۴۷۳۳۲۴
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
نتانیاهو نتوانست پوتین را درباره ایران متقاعد کند و با دست خالی بازگشت

میدل‌ایست‌آی: افزایش احتمال رویارویی ایران و اسرائیل/پوتین تهران را رها می‌کند‌؟

«اگرچه اسرائیل بی‌طرفی در جنگ سوریه را اعلام کرده است اما واقعیت آن است که از نیروهای معارض سوری در برابر اسد و متحدان‌اش حمایت کرده است. حملات ارتش اسرائیل علیه کاروان‌های انتقال تسلیحات وابسته به حزب‌الله بوده است. با این حال،‌ این اقدامات مانع از موفقیت‌های ایران و حزب‌الله نشده‌اند. اکنون اسرائیل درباره فکر کردن به پیامدهای پیروزی‌های ایران در منطقه است. در حال حاضر حزب‌الله ۱۰۰ هزار موشک در اختیار دارد».
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- سایت تحلیلی «میدل ایست آی» در گزارشی اشاره می‌کند که اسرائیل با یک حقیقت ناراحت‌کننده برای خود مواجه است: باید نقش کوچک‌تری در خاورمیانه داشته باشد‌ و خود را با این موضوع انطباق دهد. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، «ریچارد سلیور اشتاین» روزنامه‌نگار تحقیقی در گزارشی در میدل ایست آی با اشاره به چهارمین دیدار نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل با پوتین رییس‌جمهوری روسیه در یک سال گذشته اشاره می‌کند که براساس گزارش رسانه‌ها، موضوع اصلی در این دیدار بحث ایران و نقش آن در سوریه بود. با افزایش پیشروی نیروهای وابسته به ایران و همکاری عمیق ارتش سوریه، روسیه و حزب الله لبنان و موفقیت آنان در شکست دادن داعش اسرائیل به‌طور فزاینده‌ای در مورد پیامدهای آن نگران است. 

میدل‌ایست‌آی: افزایش احتمال رویارویی ایران و اسرائیل/پوتین تهران را رها می‌کند‌؟

میدل ایست ای می‌نویسد: «اگرچه اسرائیل بی‌طرفی در جنگ سوریه را اعلام کرده است اما واقعیت آن است که از نیروهای معارض سوری در برابر اسد و متحدان‌اش حمایت کرده است. حملات ارتش اسرائیل علیه کاروان‌های انتقال تسلیحات وابسته به حزب‌الله بوده است. با این حال،‌ این اقدامات مانع از موفقیت‌های ایران و حزب‌الله نشده‌اند. اکنون اسرائیل درباره فکر کردن به پیامدهای پیروزی‌های ایران در منطقه است. در حال حاضر حزب‌الله ۱۰۰ هزار موشک در اختیار دارد». 

این سایت در ادامه می‌نویسد: ایران که متحد اصلی حزب‌الله است نقش مهمی در جبهه شمالی اسرائیل ایفا کرده است. تسلیحات ایران به مقابله با گروه‌های داعش کمک کرده است. این عمق نفوذ می‌تواند احتمال رویارویی ایران و اسرائیل را افزایش دهد. به همین دلیل است که ارتش اسرائیل هفته گذشته اعلام کرد که کارخانه موشک‌سازی ایران در داخل لبنان وجود دارد. روزنامه یدیعوت احارونوت اسرائیل نیز به نقل از منابع مخالف دولت اسد در سوریه مدعی شد که سامانه‌های اس-۴۰۰ روسی در بندر تارتوس در کنار تاسیسات تولید موشک‌های پیشرفته ایران قرار دارند که به نظر می‌رسد برمبنای یک تجزیه و تحلیل اطلاعاتی اسرائیلی بوده باشد. 

همه این گزارش‌ها نشان‌دهنده تلاش رهبران اسرئیل برای احیای ترس و تردید است. این سناریو پیش از توافق هسته‌ای نیز از سوی اسرائیل به کار برده شد. نتانیاهو در آخرین سفر خود به مسکو تلاش داشت پوتین را متقاعد کند که دست از حمایت از ایران بردارد. شاهدان عینی می‌گویند که نتانیاهو در این دیدار بیش از حد احساساتی بوده و حتی گاهی بیمناک. او تصویری آحزالزمانی را برای پوتین ترسیم کرده است و گفته که اگر تلاش برای محدود کردن ایران صورت نگیرد آن کشور مصمم به نابود کردن اسرائیل خواهد بود. 

این سایت در ادامه می‌نویسد: «واقعیت آن است که اسرائیل نمی‌تواند حمله مستقیمی به ایران انجام دهد. در این مسیر اسرائیل به حمایت امریکا نیاز دارد. در حالی که ترامپ به نگرانی اسرائیل نسبت به ایران واقف است اما بعید است که ژنرال‌هایش را بتواند متقاعد کند که وارد جنگ دیگری در خاورمیانه شوند. ترامپ ممکن است چراغ سبز را به اسرائیل بدهد اما معلوم نیست آیا ارتش اسرائیل ماجراجویی بزرگی را انجام می‌دهد یا خیر». 

میدل ایست ای در ادامه اشاره می‌کند که نتانیاهو گزینه‌های بسیار محدودی دارد. این سایت می‌نویسد: ایران یک متحد نظامی دائمی روسیه نیست بلکه یک خریدار عمده سامانه‌های تسلیحات پیشرفته روسی و دانش فنی روس‌هاست. مهندسان روس و دانشمندان روس تاسیسات هسته‌ای بوشهر را راه‌انداری کردند. طبق گزارش اندیشکده «چتم هاوس» صادرات تسلیحاتی روسیه به خاورمیانه سالانه از ۱.۲ میلیارد دلار به ۵.۶ میلیارد دلار افزایش یافته است. در این میان ایران یکی از خریداران اصلی است پس نتانیاهو چگونه فکر می‌کند که پوتین به این راحتی تهران را رها می‌کند‌؟ برای پوتین در جنگ طولانی‌مدت حمایت از اسرائیل چه نتیجه‌ای خواهد داشت؟ 

این سایت در ادامه می‌نویسد: «پوتین با احترام به حرف‌های نتانیاهو گوش داد و هیچ کاری نکرد. نتانیاهو روسیه را با دست خالی ترک کرد. واقعیت آن است که اسرائیل خواستار مهار ایران در مرزهای خود می‌باشد اما روسیه می‌داند بدون حمایت زمینی ایران و متحدانش موفقیت ارتش سوریه و روسی امکان‌پذیر نبود. اسرائیل قصد داشت روسیه را متقاعد سازد که ارسال تسلیحات به حزب الله لبنان را متوقف کند اما این امر غیر‌قابل دستیابی است. روسیه نه در تخریب کاروان‌های تسلیحاتی حزب‌الله مداخله می‌کند و نه در ارسال تسلیحات به ایران تواقفی به عمل خواهد آورد. 

به نظر نمی‌رسد امضا‌ءکنندگان توافق هسته‌ای با ایران نیز بخواهند از آن کناره‌گیری کنند. اسرائیل ممکن است مجبور شود نقش کوچکتری را در منطقه بپذیرد. آن رژیم با افزایش قدرت منطقه‌ای ایران مواجه است  دیگر نمی‌تواند هر جایی که خواست دست‌اندازی کند. اسرائیل باید خود را آماده پذیرش دو قدرت جدید در نزدیکی مرزهایش  کند: محور مقاومت به رهبری ایران و روسیه». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۵
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
9
خدا وکیلی ایران بیشتر دنبال جنگه یا اسرائیل
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
1
16
شک نکنید ولادیمیر در بزنگاه ها مثل همیشه و به سبک پدران خودش پشت ایران رو خالیه خالی خواهد کرد چرا که روس جماعت همواره عاشق بند کیف ایران بوده و تا پول داری رفیقت میماند!
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
عزیزم شک نکن پوتین و دولتمردان غربی اعم از انگلیس و آمریکا و فرانسه و آلمان و ایتالیا و ... همه سر و ته یه کرباسن
همه دنبال منافع خودشونن
کی گفته پوتین تا تهش با ایران می مونه؟!
مگه آمریکا و فرانسه تو برجام با ایران موندن؟
فعلا ایران برای منافعش داره باهاش همکاری میکنه نه اینکه کلا به پوتین اعتماد پسرخالگی کردیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
1
8
حتما چون اون فقط به منافع ملی کشور خود فکر می کند ولا غیر.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
6
1
اسراییل جرات وارد شدن به جنگ با ایران رو نداره اونا تو 33 روز به راحتی از حزب الله شکست خوردن حالاکه خوب می دونن اینجا ایران سرزمین شیران
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
کلا مردم ترسویی هستن سیاستمدارای اسرائیل!!!!
کسانی هستن که هر کدوم دوس دارن 1000 سال عمر کنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
7
1
اسراییل جرات وارد شدن به جنگ با ایران رو نداره اونا تو 33 روز به راحتی از حزب الله شکست خوردن حالاکه خوب می دونن اینجا ایران سرزمین شیران
پاسخ ها
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
هنوز قسمتي از زمين هاي جنوب لبنان در دست اسرائيل هست . بلندي هاي جولان در سوريه و .... اگه آنطور که شما ادعا مي کنيد چرا حزب اله و سوريه نمي تونن خاک خودشونو که اسرائيل اشغال کرده آزاد کنن؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
1
6
همش ایران هراسی برا فروش اسلحه و لاغیر. این قصه ها را شرکت های اسلحه سازی غرب و شرق سرهم می کنند تا کشورهای منطقه را سرکیسه کنند. ای کاش تمام کشورهای منطقه با هم صلح می کردندو نان این نامردان را اجر می کردند ای کاش ای کاش
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
ما هم میگیم ای کاش....
اما وقتی خر مغز هایی مثل پادشاه عربستان اون وری میکشن باید 1000 دسته و گروه بشیم
به قول امام خمینی اگه هر مسلمون یه سطل آب بریزه اسرائیل رو آب میبره!!!!!
ناشناس
|
-
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
7
0
ما عاشق مبارزه با صهیونیسم هستیم- اگر مرد میدانند یا علی
ناشناس
|
-
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
7
0
آخ كه چقدر منتظر روزي هستم كه مستقيما وارد جنگ با اسراييل بشيم....
تيكه تيكه شون ميكنيم.
انتقام اينهمه فتنه در جهان و كشتارهاشونو يكجا ميگيريم ان شاالله
ذبیحی رحیم آبادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
0
1
اسراییل این غده سرطانی جرات حمله به ایران را نداره
انشا.. به فرموده رهبر فرزانه تا بیست وپنج سال آینده اسراییل محو میگردد
درصورت هرگونه حماقتی حیفا و تل آویو با خاک یکسان میگردد
جانم فدای رهبر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
0
1
پوتین البته که ایران را ول نمیکند اما به اسراییل هم چیزی نمیگوید.من هم منافعم ایجاب کند همینم!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
0
1
انهایکه مسایل اسراییل را به ایران پیوند زدند بشناسید انها را درونی نادمند اما نزاکت ظاهری مخالفت با صهیونیست را رعایت می کنند .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین