کد خبر: ۴۷۳۴۲۰
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۹
برجام تنها در مورد مسأله هسته‌ای است

نماینده‌ آمریکا: برجام خطرناک است/نمی‌دانم ترامپ با آن چه می‌کند/واکنش صریح سفیر فرانسه در آمریکا به اظهارات نیکی هیلی

نماینده آمریکا در سازمان ملل در سخنانی گفت که توافق هسته‌ای با ایران مملو از کاستی‌هاست.
آفتاب‌‌نیوز :
"نیکی هیلی" نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در مؤسسه آمریکن اینترپرایز گفت که توافق هسته‌ای با تهران مملو از کاستی‌هاست.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی در ادامه سخنانش گفت: تهدید ایران مبنی بر اینکه توافق هسته‌ای را لغو خواهد کرد بدین معناست که آنها جامعه جهانی را گروگان این توافق گرفته‌اند.

نماینده‌ آمریکا: برجام خطرناک است/نمی‌دانم ترامپ چه می‌کند/دفاع فرانسه از برجام

نماینده آمریکا در سازمان ملل اضافه کرد: با وجود توافق هسته‌ای، ایران همچنان به غنی‌سازی اورانیوم می‌پردازد و عدم بازخواست کردن رفتارهای ایران، توافق هسته‌ای را به خطر می‌اندازد.

هیلی افزود: اقدام سپاه پاسداران انقلاب در توسعه فناوری موشک‌های بالستیک از فناوری هسته‌ای دور نیست. ایران همچنان به حمایت از تروریسم و درگیری‌ها ادامه می‌دهد.

وی گفت: ایران قطعنامه‌های بین‌المللی را با ادامه توسعه موشک‌های بالستیک نقض می‌کند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل اضافه کرد: ایران پیشینه طولانی در دشمنی با واشنگتن دارد و رئیس جمهور آمریکا به بررسی موضوع حمایت ایران از تروریسم و نقض حقوق بشر خواهد پرداخت.

هیلی همچنین درباره دستیابی ایران به فناوری نصب کلاهک‌های هسته‌ای بر موشک‌هایش در آینده هشدار داد.

وی افزود: بدون اجازه دادن ایران مبنی بر بازدید از سایت‌های مشکوک به فعالیت‌های هسته‌ای چگونه می‌توانیم از پایبندی ایران به توافق هسته‌ای مطمئن باشیم؟

به نوشته خبرگزاری تسنیم، نماینده آمریکا در سازمان ملل در ادامه مدعی شد: ایران پشت ترور "رفیق حریری" نخست وزیر سابق لبنان و تلاش برای ترور "عادل الجبیر" سفیر سابق عربستان در واشنگتن بوده است.

هیلی گفت: صدها مکان در ایران وجود دارد که احتمال می‌رود در آنجا فعالیت هسته‌ای در حال انجام است اما بازرسان سازمان انرژی اتمی قادر به رسیدن به این مکان‌ها نیستند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل اضافه کرد: عدم‌باور ترامپ مبنی بر اینکه ایران بر اساس توافق هسته‌ای عمل نمی‌کند به‌معنای لغو برجام توسط وی نبوده بلکه بدین معناست که بررسی این موضوع به کنگره منتقل خواهد شد.

وی اضافه کرد: درباره برجام بسیار نوشته شده است و من نمی‌خواهم آنها را تکرار کنم، بگذارید درباره آن چیزهایی که توافق نتوانست به آنها دست یابد صحبت کنیم. به ما وعده پایان دادن به برنامه اتمی ایران داده شده بود، ولی چیزی که در نهایت به دست آمد این نبود بلکه توقفی در آن بود. بر اساس توافق، ایران به غنی‌سازی و ادامه تولید سانتریفوژهای پیشرفته ادامه می‌دهد. به ما وعده بازرسی از هر جا در هر زمان داده شده بود؛ توافق نهایی چیزی به‌مراتب کمتر از آن را می‌داد. وعده بازرسی‌های شبانه‌روزی و دائم داده شده بود که درباره تأسیسات اعلام‌شده ایران بود ولی درباره تأسیسات اعلام‌نشده و مشکوک، ایران می‌تواند تا بیست و چهار روز مانع از دسترسی شود. بعد از آن، زمانی برای انقضای این توافق وجود دارد.

هیلی گفت:  بعد از ده سال، محدودیت‌ها درباره سانتریفیوژهای پیشرفته ایران و دیگر محدودیت‌های هسته‌ای برداشته می‌شود و در کمتر از ده سال، آنها فرصت دارند تا توانمندی‌های خود را در حوزه‌های مختلف ارتقا بخشند، از این رو، برجام توافقی بسیار پرنقص و سرشار از محدودیت است.

وی در ادامه مدعی شد: حتی با همه اینها، چندین بار مچ ایران در طول یک سال و نیم در زمان نقض آن گرفته شده است. در فوریه دو هزار و شانزده و فقط یک ماه بعد از اجرای توافق، آژانس کشف کرد که ایران از میزان لازم برای در اختیار داشتن آب سنگین فراتر رفته است. 9 ماه بعد، بار دیگر ایران از محدوده تعیین‌شده برای آب سنگین فراتر رفت. در هر دو مورد، دولت اوباما کمک کرد که ایران بار دیگر به تبعیت از توافق بازگردد و از اعلام نقض برجام سر باز زد. اگر به بازرسان اجازه بازرسی از هر جایی که لازم است داده نشود، چگونه می‌توانیم بدانیم ایران به توافق پایبند است؟

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: نمی‌دانم تا ماه دیگر ترامپ با برجام چه می‌کند.

وی افزود: توافق با ایران دارای کاستی‌های بسیار زیادی است. رعایت برجام از سوی ایران منوط به رعایت توافق؛ قطعنامه 2231 و رابطه رییس جمهور و کنگره است.

وی با انتقاد از سپاه پاسداران گفت: نظم جهانی با سپاه واژگون شده و سپاه نفوذ فراوانی یافته است.

وی ادعا کرد تنبیه ایران بابت تخلفاتش در توافق آمده است اما دولت اوباما تخلفات ایران را نادیده گرفت.

هیلی افزود: ایران جهان را گروگان گرفته. توافق برجام بسیار خطرناک است. مشکل ما با ماهیت حکومت ایران است.

وی ادعا کرد: ایران می‌تواند موشک بالستیک قاره‌پیما تولید کند اما قطعنامه 2231 گفته ایران نباید چنین کند اما اعضای سازمان ملل قطعنامه را و نقض ایران را جدی نمی‌گیرند و سازمان ملل علاقه‌ای به پیگیری رفتارهای ایران به‌خصوص موشکی ندارد.

واکنش صریح سفیر فرانسه در آمریکا به اظهارات نیکی هیلی
 
سفیر فرانسه در آمریکا در فرانسه تأکید کرد که توافق برجام تنها در مورد مسأله هسته‌ای ایران است، نه چیز دیگر.

به گزارش ایسنا، جرارد آراد - سفیر فرانسه در آمریکا - در صفحه توییتر خود و در واکنش به ادعاهای نیکی هیلی - سفیر آمریکا در سازمان ملل - علیه ایران نوشت: در توافق با ایران، صرفاً در مورد مسأله هسته‌ای بود، نه چیز دیگر. ایران تاکنون به تعهداتش در چارچوب مورد توافق متقابل پایبند بوده است.

نیکی هیلی پیش‌تر در روز سه‌شنبه در ادعاهایی بی‌اساس در مورد برجام گفته بود که پایبندی ایران به برجام تنها به مسائل فنی مطرح شده در توافق محدود نمی‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
بهمن
|
France
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
1
0
تضمین میکنم که شهرهای جهان نابود خواهند شد.
ناشناس
|
-
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
1
1
فرانسه خودش آتیش بیار معرکه است !!!!
حمایتش هم هیچ سودی نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
3
1
هیلی افزود: ایران جهان را گروگان گرفته. توافق برجام بسیار خطرناک است. مشکل ما با ماهیت حکومت ایران اسj.
هیلی همان هیلاری کلینتون است و اگر هوشیار نباشند دوباره اجماع منظم جهانی علیه ایران برقرار خواهد کرد. دوره اربده کشی و ماجراجویی نیست. باید هوشیار بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
1
2
چرا همه حرامها برای امریکا واذنابش حلال است و توجیه پذیر وتمام حلال های کشور هائی که زیر یوغ استعماری ای شیطان ملعون نمی روند حرام. حیوانات حقوق بشر را درک نمیکنند حقوق بشر مال بشر است نه آنهائیکه چون حیوانات درنده خو هستند و شغلشان اسلحه فروشی تفتین بین کشورها برای ایجاد بازار فروش اسلحه حیا خوب چیزی است بشرط آنکه شما درک حیا وقدرت تفکیک بد از خوب داشته باشید واما تو زنک حد خودت را بدان وبا احترام اسم سپاه مقدس اسلام را بر زبان بران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
1
3
در بدترین حالت ایران باید در مقابل آمریکا رفتاری مثل کره شمالی در پیش گیرد تا آمریکا در موضع انفعالی قرار گرفته و کاری از دستش برنیاید. البته این آخرین گزینه باید باشد.
ممدخان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
0
نیکی هیلی از برجام بیشتر ازنتانیاهو میترسد و بیشتر از او اظهار نظرمیکند . بهتر است خودش را راحت کند برود تل آویو کمی نزدیکتر به ایران در بلندگوی صیهونیست ها بدمد !
اشنا
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
0
1
ایران بعد از سیطره بر سوریه باید تمام تلاششو انجام بده برای فرستادن سلاح های فوق پیشرفته ی ضد هوایی و ضد تانک و موشک های پیشرفته به فلسطین و بعد از ان باید تمام تلاششو بکنه برای تجهیز معارضان در عربستان
انشاالله به سقوط رژیم صهیونیستی و عربستان نزدیک شیم
!!!!!!!!!!!!!!!
مرگ بر خائنین به این هدف
ناشناس
|
Australia
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
0
0
ولی خدائیش خیلی خوشکله
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین