کد خبر: ۴۷۳۴۲۹
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۷

نکاتی که باید درباره ورزش‌های کوتاه مدت و شدید بدانید

اخیرا انجام ورزش‌های کوتاه مدت و شدید محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند زیرا این ورزش‌ها وقت کمتری می‌برند اما تاثیرگذاری ورزش‌های طولانی مدت را دارند. در انجام این نوع ورزش‌ها باید به نکات خاصی توجه کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 سه نکته‌ای که باید قبل از انجام ورزش‌های کوتاه مدت و شدید بدانید عبارتند از:

1- احتمال آسیب دیدگی بیشتر در این نوع ورزش‌ها:

انجام دادن اشتباه روزش‌های کوتاه مدت و شدید باعث ایجاد آسیب دیدگی می‌شود. بدانید که تنها یک بار در هفته می‌توانید ورزش بیش از حد شدید انجام دهید. انجام دادن مرتب این ورزش‌ها ممکن است به شما آسیب بزند. در این نوع ورزش‌ها سیستم عصبی فعال می‌شود و انجام بیش از حد این ورزش به سیستم عصبی نیز آسیب می‌زند.

2- باید فرم مناسب حرکات را پیدا کنید:

حرکات درست را انتخاب کنید که در مدت کم بتوان آن‌ها را چندین بار تکرار کرد. این حرکات باید در تکرارهای کم هم تاثیرگذاری داشته باشند. برخی حرکات ورزشی مانند کوهنوردی، پرش پروانه و دویدن برای ورزش‌های کوتاه مدت و شدید مناسب هستند.

3- بر روی قسمت پایین بدن درست برنامه‌ریزی کنید:

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت Myfitnesspal،بیشتر ورزش‌های کوتاه مدت و شدید بر قسمت پایین تنه تاثیر می‌گذارند. بنابراین درست برای پایین‌تنه برنامه‌ریزی کنید و مراقب ورزش‌های دیگری که در این ناحیه انجام می‌دهید باشید. اگر حرکاتی مانند اسکات و لانژ را هر روز انجام می‌دهید، زمان مناسب برای حرکات کوتاه مدت و شدید را انتخاب کنید. بین روزهایی که ورزش شدید پایین‌تنه انجام می‌دهید با روزی که ورزش کوتاه مدت و شدید انجام می‌دهید یک روز فاصله بیندازید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین