کد خبر: ۴۷۳۵۵۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰

نماینده مجلس: زرق‌وبرق زندگی کره‌جنوبی و ژاپن نتوانسته بین مردم کره‌شمالی و خاندان کیم فاصله ایجاد کند

سیدمحمدجواد ابطحی نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: کره‌شمالی بیش از شش دهه است که تحت فشار آمریکا و تحریم‌های خصمانه قرار دارد. واشنگتن همواره تهدید کرده است که پیونگ‌یانگ را با عملیات نظامی تسخیر خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روزنامه شرق، نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: شرق آسیا و خاور دور تاکنون شاهد جنگ‌های طولانی‌مدت و خانمان‌سوزی بوده است. تاریخ خاور دور همانند خاورمیانه دردناک است.

او ادامه داد: در سال‌های جنگ سرد، کره‌شمالی در اردوگاه بلوک شرق قرار داشت و از جایگاه ویژه‌ای در تقابل با آمریکا برخوردار بود. پیونگ‌یانگ در آن دوران حمایت‌های سنگینی از اتحادیه جماهیر شوروی و جمهوری خلق چین دریافت می‌کرد.

ابطحی گفت: تحولاتی که پس از فروپاشی شوروی ایجاد شد و تغییر رویکرد چین منجر به تضعیف حمایت‌ها از کره‌شمالی شد. پیونگ‌یانگ در اواسط دهه٩٠ میلادی به این نتیجه رسید که باید به خودکفایی رسیده و روی پای خود بایستد.

این نماینده مجلس دهم گفت: برنامه‌های کره‌شمالی در جهت خودکفایی را باید رویکرد موفقی دانست؛ این کشور با وجود مواجهه با بلایای طبیعی، خشک‌سالی و تحریم‌های خصمانه غرب توانسته به لحاظ صنایع سنگین، مسکن و رفع نیازهای اقتصادی موفق باشد؛ البته آزادی بیان در سیاست‌های این کشور مغفول مانده است.

او تصریح کرد: زرق‌وبرق زندگی کره‌جنوبی، ژاپن و متحدین آمریکا در شرق آسیا نتوانسته بین مردم کره‌شمالی و خاندان کیم فاصله ایجاد کند.

سازمان جاسوسی آمریکا سيا و پروپاگاندای غول‌های رسانه‌ای آمریکا به‌شدت تلاش کردند اتهامات گوناگوني علیه پیونگ یانگ طراحی کنند اما هیچ‌کدام به نتیجه نرسیده است.

ابطحی گفت: اگر کره‌جنوبی به موفقیتی دست یافته به دلیل وابستگی به آمریکاست. واشنگتن اگر چتر حمایتی خود را از سئول بردارد، کره‌جنوبی از هم می‌پاشد. در مالزی شاهد بودیم که با یک منازعه سطحی این کشور در آستانه فروپاشی قرار گرفته بود.  

او گفت: اگرچه جمهوری اسلامی موافق آزمایش تسلیحات اتمی نیست اما نکته حائز اهمیت اینجاست که نباید به وعده‌های آمریکا دلخوش باشیم، آنها تفاهم برجام را نقض کرده‌اند و ما باید آماده تقابل با آمریکا در بالاترین سطح باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
یک فرزند شهید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
7
پیشنهاد میکنم ایشون خودشون و خانوادشون تشریف ببرن و تابعیت کره شمالی رو بگیرن به جای اینکه از کرره شمالی برای مردم ایران الگو سازی کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
2
چه دروغ هاي شاخداري ايشان مثل اينكه تو باغ نيستند و نمي دانند اين رهبر ديوانه چقدر از مردم كره را قتل عام كرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
3
شما سخنگوی خاندان سلطنتی کیم هستی یا نماینده مردم کره شمالی و یا نماینده مردم ایران در مجلس شورای اسلامی؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
1
یکی جلوی اینو بگیره
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین