کد خبر: ۴۷۳۵۶۱
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹

تاثیر رژیم غذایی "کتوژنیک" بر تقویت حافظه و افزایش طول‌ عمر

نتایج دو مطالعه حاکی از فوائد متعدد رژیم غذایی کتوژنیک برای سلامتی از جمله افزایش قدرت حافظه و کاهش مرگ و میر است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، متخصصان با مطالعه روی موش‌های آزمایشگاهی دریافتند رژیم غذایی کتوژنیک که با هدف کاهش مصرف کربوهیدرات‌ها و مصرف چربی بیشتر و پروتئین کافی است قدرت حافظه را در افراد مسن بهبود داده و طول عمر افراد را افزایش می‌دهد.

در این دو مطالعه متخصصان آمریکایی به بررسی تاثیر چهار رژیم غذایی کتوژنیک، کربوهیدرات‌ پایین، پر چرب و رژیم غذایی تحت کنترل در موش‌ها پرداختند و مشاهده کردند تاثیر رژیم غذایی کتوژنیک بر بدن مشابه با روزه گرفتن و دیگر محدودیت‌های غذایی است. به طور مثال این رژیم بر سیگنال‌دهی انسولین و بیان ژنی به شیوه‌ای مشابه با روزه گرفتن تاثیر می‌گذارد.

همچنین متخصصان مشاهده کردند موش‌های پیری که تحت رژیم غذایی کتوژنیک بودند از موش‌های جوان‌تر قدرت حافظه بهتری داشتند. رژیم غذایی کتوژنیک میزان اسید BHB را در بدن افزایش می‌دهد که عملکرد حافظه را تقویت می‌کند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، این اولین بار است که بر جزئیات تاثیر مفید اسید BHB بر حافظه و طول عمر در پستانداران پیر تمرکز شده است. به گفته متخصصان فوائد مفید این اسید می‌تواند از بهبود قدرت حافظه فراتر باشد و بر بافت‌ها و ارگان‌های دیگر بدن تاثیر بگذارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین