کد خبر: ۴۷۳۶۴۳
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۵

هاشمی‌طبا: ورود بانوان به ورزشگاه‌ها نیازمند موافقت مسئولان اصلی مملکت است/ خیابانی: چرا بانوان ایرانی همه جا هستند، جز ورزشگاه‌ها؟

بازی های مقدماتی جام جهانی 2018 نیز به پایان رسید، اما پای بانوان ایرانی به ورزشگاه آزادی باز نشد. آنها اگرچه بیش از نیمی از جمعیت کشور را در اختیار دارند و حضورشان در بسیاری از محیط های اجتماعی پررنگ است، اما انگار قرار نیست از فرصتی حضور در ورزشگاه ها برخوردار شوند؛ اتفاقی که موافقان و مخالفان خود را دارد و در شرایط کنونی نظر مخالفان بر سایر نظرها غالب است.
آفتاب‌‌نیوز :
مصطفی هاشمی طباء، رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی کشور در مورد موضوع ورود بانوان به استادیوم ها به تابناک، گفت: من از همان ابتدا که در ورزش کشور مسئولیت گرفتم، با این موضوع موافق موافق بودم و معتقدم لازم است خانواده ها باهم وارد ورزشگاه شوند که به تلطیف فضای ورزشگاه ها نیز کمک بسیاری خواهد کرد. 

وی که در انتخابات اخیر ریاست جمهوری به عنوان یکی از کاندیداها حضور داشت و موضع‌گیری‌های معتدلش مورد توجه بسیاری قرار گرفت، در پاسخ به این سوال که چه راهکاری برای حل مشکل پیشنهاد می کنید؟، گفت: راهکار این است که مخالفان این کار با ورود زنان به ورزشگاه موافقت کنند و مطمئن باشند اصلاً در این اتفاق موضوع فرهنگ و اخلاق آسیب نخواهد دید.  

هاشمی طباء با اشاره به این مهم که در این باره بحث زیاد کردیم و نتیجه نداده و نخواهد داد، افزود: مسئولان اصلی مملکت باید در این مورد موضع مشخص خود را اعلام کنند. برخی از مراجع عظام تقلید و حوزه های علیمه با اینکه از نظر شخصی موافق هستند، به استناد شرع مخالف ورود زنان به ورزشگاه ها هستند و معتقدند این موضوع از نظر شرعی مشکل دارد و شرع به آنها اجازه صدور چنین مجوزی را نمی‌دهد.

مشاور سابق وزیر ورزش در ادامه افزود: با اینکه بحث های شرعی و خطابه در کشور ما شرایطشان متفاوت است، اما اگر مجلس با اراده مصمم این موضوع را تصویب و شورای نگهبان نیز آن را تأیید کند، جنبه قانونی پیدا خواهد کرد.

سردار حسین االه کرم به عنوان یکی از مخالفان ورود زنان به ورزشگاه ها در پاسخ به خبرنگار «تابناک» در این باره، هرگونه اظهار نظر در این خصوص را منوط به دیدن فیلم بازی روز گذشته ایران و سوریه دانست و گفت: چون بازی را ندیده ام، نمی توانم در این باره اظهار نظر کنم.

هاشمی‌طبا: ورود بانوان به ورزشگاه‌ها نیازمند موافقت مسئولان اصلی مملکت است/ خیابانی: چرا بانوان ایرانی همه جا هستند، جز ورزشگاه‌ها؟

جواد خیابانی، کارشناس و مجری فوتبال نیز در رابطه با موضوع ورود زنان به ورزشگاه ها گفت: مسئله را خودمان بزرگ می‌کنیم؛ چطور می شود که حضور خانم ها در همه فضاهای اجتماعی مثل نماز جمعه، سینما، جبهه، راهپیمایی ها و... در کنار مردان موردی ندارد، ولی در ورزشگاه ها نباید باشند؟

خیابانی ادامه داد: به نظر من جامعه مخالفان بسیار اندک است و برای حل موضوع، جامعه باید این اطمینان را به مخالفان که البته تصمیم گیر هم هستند بدهد که اتفاق خاصی قرار نیست بیافتد.

وی افزود: سئوال مشخص من این است که مگر در سینما اتفاق خاصی می‌افتد؟ من تعجب می‌کنم چون در محیط سینما به دلیل تاریکی فضا امکان نگرانی مسئولان نسبت به ورزشگاه ها که در آن از تاریکی خبری نیست، باید بیشتر باشد. 

این کارشناس فوتبال ادامه داد: من در گزارش های خارجی خودم معمولاً با اشاره به خانواده هایی که در استادیوم هستند به این موضوع اشاره می‌کنم و معتقدم زنانی که در جامعه  کار می‌کنند و دوشادوش مردان در همه فضاهای اجتماعی هستند، باید در ورزشگاه‌ها نیز حاضر شوند.

وی در پایان راهکاری برای حل مشکل نیز پیشنهاد داد: راهکار این است که با بانوان کمی مهربان تر برخورد کنیم و آنها را باورکنیم. من پیشنهاد می‌دهم برای آزمایش کردن این اتفاق مثل برخی قوانین فوتبال که اول در یک فضای کوچک آزمایش و بعداٌ به شکل گسترده عملیاتی می‌شود، موضوع ورود خانم ها به ورزشگاه ها را از یک ورزشگاه شروع کنند و اگر اتفاق نامطلوبی افتاد، مانع از تکرار آن شوند. ولی من مطمئن هستم اگر مسئولان ورزشگاه یک شهر را برای ورود بانوان آزاد کنند، نه تنها اتفاق بدی نخواهد افتاد بلکه تأثیرات خوبی نیز خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
انصاری
|
Netherlands
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
0
0
صاحب الزمان که موافق است.
هر مسول مملکتی هم که مخالفتی کند علاوه بر اینکه خود را در جامعه و بین مردم منفور تر میکند با صاحبش نیز درافتاده.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
0
0
برخی از مراجع عظام تقلید و حوزه های علیمه با اینکه از نظر شخصی موافق هستند، به استناد شرع مخالف ورود زنان به ورزشگاه ها هستند و معتقدند این موضوع از نظر شرعی مشکل دارد و شرع به آنها اجازه صدور چنین مجوزی را نمی‌دهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
0
2
زنان در ایران از حقوق انسانی برخوردار نیستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
0
3
تقصیر ما زنهاست . اگر نسبت به هر تحقیر وتوهینی در نظام مقدس !!!!!! ساکت نباشیم هر کسی برای خودش بر علیه زنان فتوا صادر نمیکنه .
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
0
0
نظرات آقای خیابانی راجدی نگیرید ایشان حزب باد است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
0
1
خانم عزیز باید بدانید سال ۱۳۶۱ :من ۶ یا ۷ ساله بودم :غروب پاییزی از خیابان با خواهرانم در مرکز تهران پیاده میرفتیم :دو اقا میرفتند و صحبت میکردند:یکی میگفت به زنم میگم (زن که دیگه تو این مملکت ارزشی نداره).این سخن هرگز از خاطرم نمیرود.ضمنا زمانی که حجاب اجباری شد چنان حس (تحقیری )داشتیم که از نگاه کردن به چشم پدر و مادرمان اجتناب میکردیم که این حس هنوز هم هست.ضمنا همین حجاب اجباری مقدمه نگاه بد مردان به زنان و (بازتولید) سنتهای ضد زن شده است.(اصل ماجرا همین است.)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
0
0
توصیه به مسولان : کاری نکنید تا نزد مردم منفور شوید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین