کد خبر: ۴۷۳۸۶۶
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵

بارش باران در شهرهای مازندران / احتمال بروز سیلاب وجود دارد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان مازندران از بارش باران در شهرهای استان خبرداد و گفت: احتمال بروز سیلاب وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
سیداحمد میرساداتی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد نکات مهم سامانه بارشی امشب و فردا  اظهار کرد: زمان نفوذ سامانه ناپایدار طبق خروجی مدل‌های هواشناسی از نیمه شب به بعد خواهد بود، با این وجود احتمال جابجایی زمانی آن وجود دارد.

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های این‌گونه سامانه بارشی در این موقع از سال وقوع وزش باد شدید و موقتی حدود نیم ساعت، رگبار، باران و رعد و برق است، از این رو با توجه به وقوع بارش‌های رگباری در بازه زمانی کم  و نبود بارندگی قابل توجه طی 3 ماه اخیر و خشکی زمین پیامدهایی از قبیل آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، سیلاب در مسیل ها (محل عبور سیل) و  بالاآمدن آب رودخانه ها دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان مازندران افزود:  قسمت عمده بارش در سواحل، دشت و جلگه تا دامنه‌ها اتفاق می‌افتد و  به سمت ارتفاعات شدت بارش‌ها کمتر خواهد شد.

میرساداتی خاطرنشان کرد: طبق نقشه‌های هواشناسی بازه زمانی شدت بارش‌ها از  عصر جمعه  مجددا شروع خواهد شد.

هم‌چنین آسمان امروز ابری و خنک با کاهش دما بین 8 تا 12 درجه و  بارش باران، وزش باد و رعدوبرق مورد انتظار است و بیشینه دما در شهرهای ساحلی غرب استان تا 26 درجه و در شهرهای مرکزی و شرقی بین  26 تا 28 درجه است.

وی گفت: از فردا  شنبه 18 شهریور وضعیت جوی بصورت آسمان ابری و خنک،  در غرب استان با بارندگی و در مناطق مرکزی و شرقی با بارش پراکنده  و  از بعدازظهر بتدریج با کاهش ابر رو برو هستیم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین