کد خبر: ۴۷۳۸۶۷
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰

مدرسه اسلامی مسلمانان روهینگیا در آتش سوخت

زبانه های آتش بسیار گسترده روستاهای مسلمانان روهینگیا را در منطقه آراکان فرا گرفته است؛ مسلمانان نیز مجبور به فرار از این روستاها شده اند.
آفتاب‌‌نیوز :
در حالی که نظامیان میانماری همچنان روستاهای مسلمانان را درمنطقه آراکان به آتش می کشند، مدرسه اسلامی روستای شوی باهو نیز بطور کامل در آتش سوخت.

 زبانه های آتش بسیار گسترده روستاهای مسلمانان روهینگیا را در منطقه آراکان فرا گرفته است؛ مسلمانان نیز مجبور به فرار از  این روستاها شده اند.

روستای شوی باهو بر اثر این آتش سوزیها خسارتهای بسیار سنگینی متحمل شده است، به طوری که  علاوه بر منازل و محله های بسیار زیاد، مدرسه اسلامی که کودکان مسلمان این روستا را آموزش می داد ، به طور کامل سوخت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون العربیه،حنین الشولی خبرنگار شبکه تلویزیونی العربیه گفت: گویا عملیات کشتار و کوچ اجباری که اقلیتهای مسلمان روهینگیا در معرض آن قرار دارند برای آنان کافی نیست. آتش در روستای شوی باهو منازل و ما یملک آنان را نیز می سوزاند. مسلمانان مجبور شدند به بنگلادش بگریزند. مدرسه اسلامی این روستا به طور کامل در آتش سوخت .کتابهای مذهبی و دینی پاره پاره شد و در حیاط این مدرسه پراکنده شد. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین