کد خبر: ۴۷۳۹۴۳
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۱

پارلمان مغولستان، نخست‌وزیر را برکنار کرد

قانونگذاران مغولستان به عزل نخست وزیر این کشور به دلیل بی‌کفایتی و فساد در عقد قراردادهای دولت با شرکت‌های مرتبط با سه تن از اعضای کابینه این کشور، رای مثبت دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
 اکثریت قانونگذاران حزب حاکم خلق مغولستان به اعضای حزب اپوزیسیون پیوستند تا جارگالتولگا اردنبات، نخست وزیر این کشور و کابینه ۱۴ ماهه‌اش در پی اعطای امتیاز قراردادهایی به ارزش ۳۲۸ میلیون دلار استعفا کنند.

پیش‌بینی می‌شود پارلمان مغولستان طی ۴۵ روز آینده نخست وزیر و کابینه جدید خود را معرفی کند و در این مدت مقامات فعلی به کار خود ادامه خواهند داد.

باتزاندان جالباسورن، قانونگذار حزب دموکرات،  دولت اردنبات را به "دزدی" متهم کرد و گفت، دولت در نبرد علیه فساد شکست خورد.

طرفداران این استعفا اشاره کردند که این قراردادها با وزیر دادگستری که صاحب یک شرکت بزرگ عمرانی است، یک دبیر کابینه که سهام‌دار یک شرکت راهسازی است و نیز وزیر کار و حفاظت اجتماعی که خانواده‌اش صاحب یک شرکت بزرگ معدنی هستند، منعقد شده‌ است.

این قراردادها در زمینه راهسازی و وسایل انتقال نیرو از جمله پست‌های برق برای استخراج از معادن منعقد شده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،اردنبات که از سال ۲۰۱۶ در سمت خود مشغول فعالیت است همچنین برای توزیع میلیون‌ها دلار پول نقد در میان خانواده‌های دارای فرزند، پیش از انتخابات ۷ ژوئیه طی اقدامی متظاهرانه به منظور پیروزی نامزد حزب حاکم در انتخابات  که نتوانست اکثریت آرا را نیز به دست آورد، متهم شد.

این دولت همچنین ۲۳ میلیون دلار، معادل دو برابر درآمد اقتصادی سالانه مغولستان بدهکار است و به تازگی از صندوق بین‌المللی پول ۵.۵ میلیارد دلار کمک مالی دریافت کرده است.

در ماه ژوئیه، خالتما باتولگا از حزب دموکرات که یک سرمایه‌دار پوپولیست و قهرمان سابق جودو است، با شکست نامزد حزب خلق مغولستان در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین