کد خبر: ۴۷۴۰۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵

نامه ابتکار خطاب به مقام سازمان ملل درباره جنایت میانمار

معاون رئیس جمهوری درامور زنان و خانواده، در نامه ای خطاب به فوم ژیله ملامبو نکوکا معاون کل و مدیر اجرایی سازمان ملل متحد در امور زنان، خواستار اقدام فوری برای توقف خشونت ها علیه مسلمانان میانمار شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش کانال تلگرامی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، معصومه ابتکار دراین نامه با اشاره به اینکه تراژدی درحال وقوع میانمار وجدان بشریت را آزرده ساخته، تاکید کرده که در این خشونت ها زنان و کودکان بیشترین آسیب ها را می بینند.

وی از این مقام سازمان ملل خواسته به هر وسیله ممکن مانع این فاجعه انسانی و نسل کشی مذهبی شود.

در پی حملات 25 اوت (سوم شهریور) ارتش میانمارعلیه مسلمانان روهینگیا، دست کم 400 تن کشته شدند و نزدیک به 125هزار روهینگایی نیز به بنگلادش گریختند و این موضوع بحران انسانی را در پی داشته است. 

روهینگیایی ها اقلیتی مسلمان در کشور بودایی میانمار هستند که میانمار آنها را بنگلادشی و دولت بنگلادش آنها را میانماری می دانند. 

کشتار مسلمانان روهینگیایی در میانمار در روزهای اخیر شدت گرفته و این دومین بار در سال جاری میلادی است که خشونت ها علیه مسلمانان، موج عظیمی از آوارگان را به وجود می آورد. 

براساس گزارش کمیساریای پناهندگان سازمان ملل، در روزهای اخیر ده ها هزار تن از مسلمانان اقلیت روهینگیایی برای فرار از خشونت ها، با قایق و پای پیاده از مرز میانمار عبور کرده و وارد بنگلادش شده اند. 

دولت میانمار اعلام کرده که بیش از 2 هزار و 600 خانه در شمال غرب این کشور و در استان راخین در یک هفته تنش در این استان، در آتش سوخته است. 

وضعیت جمعیت حدود یک میلیون و100 هزار نفری مسلمانان روهینگیایی و نحوه برخورد با آنها، بزرگترین چالش «آنگ سان سوچی» رهبر ملی میانمار است که برخی ها از او به دلیل سکوت برابر نارضایتی‌ های این جامعه اقلیت انتقاد می‌کنند. 

منبع: ایرنا


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
0
0
برو به وضع اصف بار محیط زیست رسیدگی کن .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین