کد خبر: ۴۷۴۰۶۱
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴

حکیم: عراق می‌تواند ایران و عربستان را به هم نزدیک کند/ از راهنمایی‌ رهبر ایران بی‌نیاز نیستیم

روابط مستقیم رهبر انقلاب اسلامی ایران در طول چند دهه با اغلب روسای عراق، اهمیت خاصی به این کشور می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز : رئیس حزب حکمت‌ ملی عراق با اشاره به روابط استراتژیک ایران و عراق گفت: عراق می‌تواند روابط ایران و عربستان را به هم نزدیک کند.

به گزارش ایسنا به نقل از صفحه توییتر شبکه خبری ایران با العربی، عمار حکیم، رئیس حزب حکمت ملی عراق در گفت‌وگو با این شبکه اعلام کرد: عراق می‌تواند روابط ایران و عربستان را به هم نزدیک کند. اختلافات میان ایران و عربستان هر چقدر که باشد نمی‌تواند جلوی فرصت بزرگی که منتظر این دو کشور است، مقاومت کند.

وی در ادامه گفت: روابط مستقیم رهبر انقلاب اسلامی ایران در طول چند دهه با اغلب روسای عراق، اهمیت خاصی به این کشور می‌دهد.

حکیم در ادامه با اشاره به روابط استراتژیک ایران و عراق گفت: ما نمی‌توانیم از نصیحت‌ها و راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بی‌نیاز باشیم.

رئیس حزب حکمت ملی عراق در پاسخ به این سوال که برخی‌ها می‌خواهند میان روسای ایران و عراق فتنه ایجاد کنند، گفت: کسی که بر سر ایجاد اختلال در روابط ما با رهبر انقلاب اسلامی شرط می‌بندد، دچار توهم شده است.

به گزارش ایسنا، سید عمار حکیم رییس پیشین مجلس اعلای اسلامی عراق اخیرا در اقدامی غیرمنتظره از ریاست بر این مجلس استعفا و اقدام به تشکیل یک حزب مستقل کرد که با واکنش‌ها و تحلیل‌های زیادی در داخل و خارج از عراق رو به رو شد.

به نظر می‌آید عمار حکیم سعی دارد فراتر از ریاست بر مجلس اعلای اسلامی عراق در تحولات سیاسی آینده این کشور فعال باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین