کد خبر: ۴۷۴۰۹۹
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹

رویداد فرهنگی هنری بابلرود؛ رود شعر در سومین جشن مهر و امیر

گروه رویدادهای گردون قصد دارد این بار در سفر خود به استان مازندران، همزمان با برپایی «سومین آیین مهر و امیر» با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر امیرکلا و ... رویدادی را در روزهای 23 و 24 شهریور 1396 از ساعت 17 تا 20 در شهر امیرکلا برگزار کند.
آفتاب‌‌نیوز : گروه رویدادهای گردون قصد دارد این بار در سفر خود به استان مازندران، همزمان با برپایی «سومین آیین مهر و امیر» با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر امیرکلا، کانون توسعه پایدار امیرکلا (بنیاد امیر پازواری NGO)، کروه مردمی امیرکلا شهر من، زشت و زیبا  و انجمنها و گروه-های فرهنگی و هنری منطقه، رویدادی را در روزهای 23 و 24 شهریور 1396 از ساعت 17 تا 20 در شهر امیرکلا برگزار کند.

بنا بر گزارش دبیرخانه سومین جشن مهر و امیر در بنیاد امیر پازواری هدف از برگزاری این رویداد، علاوه بر این که تجربه ای بی‌بدیل برای هنرمندان ساکن تهران است و حاوی هزاران تجربه¬ آموزنده برای آنان می‌باشد، همچنین جلب توجه هنرمندان و فرهنگیان به مسئله پراهمیت وضعیت اقلیمی امیرکلا و رودخانه بابل‌رود، یاری در جلب گردشگران فرهنگی، شناختن و شناساندن اقلیم و شناختن و معرفی ادبیات پراهمییت تبری، به ویژه شاعر معروف و محبوب امیر پاوزاری را نیز به دنبال دارد.  لزوم حمایت و ه‌میاری مردم و مسئولین در این نقطه زیبا و پراهمییت نیز نقطه تاکید ما است، تا مشارکت مردم و مسئولین در این مسئله ملی پررنگ تر شود.

هنر به مثابه زبانی خاص برای بیان فراز و فرودهای این اقلیم وسیله ای است که گروه گردون در اختیار دارد. زبان هنر، بیانی موثر ماندگار و صلح¬آمیز است که ما از آن برای ارتقای شناخت و برانگیختن کارآمدی های مردم و همچنین خود هنرمندان  استفاده می کنیم. از این رو امیدواریم  بتوانیم در فرصتی که در اختیار داریم و با برنامه‌هایی که بنا داریم انجام دهیم بتوانیم بین اهالی هنر و فرهنگ همدلی ایجاد کنیم تا این همدلی خود مبنایی باشد برای مسئولیت‌پذیری و برای برداشتن قدم‌هایی پیوسته برای شناختن و شناساندن فرازهای فرهنگی و تاریخی امیرکلا و حل شدن مسائل این نقطه از ایران عزیزمان. 

رئوس کلی برنامه های این رویداد فرهنگی هنری شامل موارد زیر می گردد:
1-    بازدید هنرمندان تهران از بافت تاریخی و جاذبه¬های گردشگری منطقه.
2-    اقامت دو - سه روزه هنرمندان در منطقه جهت اجرای یک چیدمان شهری و نقاشی دیواری با موضوع اساطیر و قصه‌های بومی و مشاغل امیرکلا در دوران رونق اقتصادی، در  میدان محله حاجی کلای دوم و بلوار ساحلی شهر امیرکلا
3-    برپایی جشن آیینی مهر و امیر با شعرخوانی, امیری‌خوانی، اجرای موسیقی سنتی و نقل گویی تاریخ شفاهی پیش‌کسوتان برای جوانان، برپایی نمایشگاه نقاشی خیابانی هنرمندان بومی و برگزاری ایین پاکسازی حریم رودخانه و محله و اجرای دیوار یادگاری نویسی
4-    راه‌اندازی دبیرخانه هنری و رونمایی از فراخوان ساخت سازه‌های شهری با موضوع حکایت‌هایی از دیوان امیر پازواری و مشاغل رایج و پیشین، برای اجرا در شهر امیرکلا.

ما امیدواریم هنرمندان ساکن در محل، نقاشان، عکاسان، ادیبان و سایر فرهنگیان در این حرکت فرهنگی همراه گروه رویدادهای گردون باشند. باشد که به این وسیله بتوانیم شناخت هنری و اجتماعی خود را ارتقاء ببخشیم و بتوانیم قدمی برای شناختن و شناساندن قابلیتهای این نقطه از ایران عزیز برداریم. در پایان شایسته است از همدلی و همراهی حامیانی که در ذیل برشماری خواهند شد و سایر بزرگوارانی که به عنوان همیار در کنارمان بودند و خواهند بود تا این روداد فرهنگی هنری با شکوه هر چه تمام تر اجرا گردد، تشکر و قدردانی صورت پذیرد:
اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بابل
شهرداری و شورای اسلامی شهر امیرکلا
کروه مردمی امیرکلا شهر من، زشت و زیبا  
دفتر جناب آقای دکتر علی نجفی نماینده محترم شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی
موسسه اندیشه و پژوهش طرح هزاره پاسارگاد
موسسه فرهنگی هنری پارپیرار
آموزشگاه هنرکده ترمه
بنیاد هم¬اندیشان تبری
گالری و آموزشگاه آیدا
آموزشگاه آزاد هنری دانه
موسسه فرهنگی هنری آونگ
مهد کودک سرزمین شادی ها
انتشارات فراسخن

* * *

فراخوان هنری طراحی سازه های شهریِ رود شعر در دیار امیر

گروه رویدادهای گردون و دبیرخانه جشنوراه مهر و امیر در کانون توسعه پایدار امیرکلا (بنیاد امیر پازواریNGO) از کلیه هنرمندان تجسمی دعوت می کنند. برای بابل رود، روذِ شعر در  دشت پازوار (دیار امیر پازواری) با موضوع داستان ها و شغل های گذشته و حال ساکنان امیرکلا و ساحل بابلرود سازه های شهری طراحی کنند.

زمان گذشته بر بابلرود و امیرکلا حاوی داستان¬ها و اتفاقات تلخ و شیرین بسیار است. این رود زمانی بخشی از شاهراه¬های تجاری ایران زمین بوده. گرد این رود داستان های بسیاری ساخته و پرداخته شده، مردمان بسیاری با شغل¬های گوناگون در کنارش زیسته اند. و شهرها و روستاهای زیادی در کنار این رود وجود داشته و دارد.

این فراخوان با این امید طراحی شده که آغازی باشد برای پیوند  تمام هنرمندان ساکن در شهرها و روستاهای کوچک و بزرگ کنار بابلرود  برای ارج نهادن به این رودِ زندگی¬بخش و همچنین به منظور ارج نهادن به فرهنگ و ادبیات تبری و شناساندن زوایای ناشناخته¬ آن به هم¬وطنان¬مان. از این رو از هنرمندان چه ساکنین شهرها و روستاهای کنار بابلرود و چه سایر هنرمندان تجسمی دعوت می¬کنیم با شرکت در این حرکت ملی، در سرنوشت بابلرود و اشاعه فرهنگ این خطه¬ زیبا و کهنسال سهیم شوند.
 
کارهای رسیده از سوی هنرمندان داوری نمی¬شوند. بلکه با یاری و همفکری استادان داوطلب، برای اجرا و قرار گرفتن در کنار بلوار ساخلی آماده¬سازی و با همراهی و مشارکت مدیریت شهری، در نوبت اجرا قرار می¬گیرند.

همچنین به رسم مسابقات رایج, جوایزی برای شرکت کنندگان در فراخوان در نظر گرفته نشده اما برگزارکنندگان تمام تلاش خود را برای اجرا شدن کلیه آثار شرکت¬کنندگان، کنار بابلرود به خرج خواهند داد.

امید که این فراخوان آغاز حرکتی ملی و فرهنگی باشد برای ارج نهادن به بابلرود و تمدنی که در راستای آن وجود داشته و دارد در جهت حفظ ارزش¬های فرهنگی ملی.

آدرس دبیرخانه:
استان مازندران، شهرستان بابل، شهر امیرکلا، خیابان طالقانی، خیابان خاتم¬الانبیاء، محله حاجی¬کلای اول، نرسیده به مسجد امام رضا (ع)، پلاک 108 واحد 2 کد پستی 4731944547  تلفن 32343198 – 011  تلفن همراه 09122471664  @Gholaminataj
آدرس پست الکترونیک AmirkalaCity@gmail.com    
آدرس وب¬گاه http:// Amirpazevari.com
آدرس کانال تلگرام https://t.me/AmirPazvariNGO

رویداد فرهنگی هنری بابلرود؛ رود شعر در سومین جشن مهر و امیر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین