کد خبر: ۴۷۴۱۰۲
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵

اعلام برگزاری آئین بزرگداشت‌های نوزدهمین جشن بزرگ سینمای ایران

مراسم بزرگداشت سیروس ابراهیم زاده، کیانوش عیاری و حسین علیزاده در نوزدهمین جشن بزرگ سینمای ایران برگزار می شود و جایزه سیف الله داد نیز به پاس یک عمر خدمت به فرهنگ و هنر ایران به دکتر محمدحسن خوشنویس اهدا خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :

مراسم بزرگداشت سیروس ابراهیم زاده، کیانوش عیاری و حسین علیزاده در نوزدهمین جشن بزرگ سینمای ایران برگزار می شود و جایزه سیف الله داد نیز به پاس یک عمر خدمت به فرهنگ و هنر ایران به دکتر محمدحسن خوشنویس اهدا خواهد شد.

این مراسم با حضور سینماگران، مسئولان و دست اندرکاران فرهنگی و هنری کشورمان بعد از ظهر روز یکشنبه نوزدهم شهریورماه برگزار می شود.

سیروس ابراهیم زاده: متولد سال 1316 در اردبیل، از بازیگران با سابقه و پیش کسوت  تلویزیون، تئاتر و سینمای ایران است. وی پس از اخذ لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران به طور همزمان در رشته های تئاتر از مدرسه هنرهای دراماتیک و موسیقی از دانشگاه بیرمنگام انگلستان فارغ التحصیل شده است.

ابراهیم زاده فعالیتش را از سال 1346 در رادیو و تلویزیون آغاز کرد و در بسیاری از فیلم های سینمایی از جمله :ستارخان- کمال الملک - تحفه ها-  برخورد-  مجسمه - چهره - هتل کارتن - ساغر-  مومیایی3 - مسافر ری  -دلبران- عشق فیلم  - شمعی در باد  - مکس - عروس فراری- تردست  -شام عروسی  -تله - اسب  - مقلد شیطان- سوغات فرنگ - تاکسی نارنجی- عروسک و...  ایفای نقش داشته است.

 کیانوش عیاری:  متولد 23 اردیبهشت 1330 در اهواز، نویسنده، کارگردان و تهیه کننده سینمای ایران است. او ساخت فیلم های کوتاه 8 میلیمتری را در سینمای آزاد اهواز آغاز کرد و فعالیت حرفه ای خود را با نگارش فیلمنامه و کاگردانی فیلم تنوره دیو آغاز کرد.

شبح کژدم، روز باشکوه، دو نیمه سیب، آبادانی ها، شاخ گاو، بودن یا نبودن، سفره ایرانی، بیدار شو آرزو، خانه پدری و کاناپه برخی از آثار عیاری در مقام نویسنده، کارگردانی و تهیه کنندگی است و علاوه بر آن فیلم های سینمایی بسیاری را نوشته و یا کارگردانی کرده است.

وی همچنین به عنوان تدوین کننده، طراح صحنه و لباس، مشاور کارگردان در سینما تجربیاتی داشته و مجموعه های روزگار قریب، هزاران چشم و 87 متر را نیز  ساخته است.

عیاری در جشنواره های داخلی و بین المللی نامزد و همچنین برنده جوایز بسیاری بوده است.

حسین علیزاده: متولد اول شهریور 1330 در تهران، ردیف دان، آهنگساز، پژوهشگر و نوازنده و مدرس شهیر موسیقی کشور است.

حسین علیزاده پس از طی هنرستان موسیقی به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران رفت و همزمان در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی نیز به تحصیل و اجرای کنسرت پرداخت. وی همچنین در دانشگاه برلین نیز تحصیل کرده است.

وی علاوه بر آثار موسیقیایی ماندگار کشور، موسیقی متن فیلم های دلشدگان، گبه، ابر و آفتاب، مدرسه ای که باد برد، ایران سرای من ، زشت و زیبا، دختران خورشید، عشق طاهر‌، لاک پشت ها هم پرواز می کنند، نیوه مانگ، آواز گنجشک ها، ملکه، در چشم باد و آسمان زرد کم عمق را ساخته است.

علیزاده بخشی از موسیقی متن فیلم " پادشاهی بهشت" رایدلی اسکات را نیز در سال 2005 ساخته است و به خاطر آثارش بارها سیمرغ بلورین بهترین موسیقی فیلم فجر را در فیلم های  (گبه)1374، (زشت و زیبا)1377، (آواز گنجشک ها)1387، 1390 (ملکه) از آن خود ساخته و نامزد دریافت سه جایزه "گرمی " نیز بوده است.

محمد حسن خوشنویس: مدیر فرهنگی 62 ساله، تحصیلات خود را در حوزه های مختلف فنی و مهندسی آغاز و پس از آن با اخذ فوق لیسانس مدیریت و سپس با فارغ التحصیلی در رشته مدیریت تخصصی مراکز اسناد و آثار سینمایی در آلمان استمرار بخشید.

وی طراح و بنیانگذار نوین فیلمخانه ملی ایران و مرکز اسناد و آثار تصویری کشور است. انتشار اولین فصلنامه فیلمخانه ملی ایران، ایجاد آرشیو عکس و اسلاید و ساماندهی آرشیو صدا در فیلمخانه و همچنین توسعه و ترویج فناوری و دانش مرمت فیلم از دیگر فعالیت های او است.

خوشنویس به عنوان مشاور فرهنگی و هنری شهرداری تهران، موسس معاونت فرهنگی و اجتماعی در شهرداری ها، ارائه دهنده طرح تاسیس فرهنگسراها، خانه های فرهنگ محله و نگارخانه ها در شهرداری تهران است.

وی همچنین شرکت توسعه فضاهای فرهنگی، موزه عکسخانه شهر و راه اندازی 6 مجله تخصصی در شهرداری را پایه گذاری کرده است.

خوشنویس طراحی جشنواره شمسه، مدیریت طرح مجتمع هنرهای آیینی و نمایش های سنتی ایران و ده ها طرح دیگر از جمله تاسیس دفتر پژوهش های فرهنگی و مدیریت آن را به عهده داشته است.

مدیریت و انتشار صدها عنوان کتاب در حوزه های ایرانشناسی، مدیریت، معماری، شهر شناسی، عکاسی و سینما از دیگر سوابق او است.

آئین بزرگداشت های نوزدهمین جشن بزرگ سینمای ایران 19 شهریور برگزار می شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین