کد خبر: ۴۷۴۱۵۱
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹

معنی علمی رایج‎ترین خواب‎هایی که می‎بینید

برای تفسیر و تعبیر خواب بسیار مهم است که یاد بگیرید که خواب خود را بخوبی به یاد بیاورید. برای اینکار می توانید از روش های تقویت حافظه و روش هایی که برای به یاد آوردن خواب وجود دارد استفاده کنید.
آفتاب‌‌نیوز :

اکثر افراد به تعبیر خواب به عنوان روشی برای پیش بینی آینده نگاه می کنند در صورتی که خواب‌هایی که می بینیم در واقع می تواند معنی علمی رایج‎ترین خواب‎هایی که می‎بینیداطلاعات زیادی از درون ما و از آن چیزی که در مغز ما در حال اتفاق افتادن است به ما بدهد. این خواب ها می توانند به شما بگویند که از چه چیز نگران هستید، چه آرزویی دارید، در طول روز دغدغه ذهنی شما چیست، کدام ناراحتی خود را در اعماق ذهنتان پنهان کرده اید و ...

برای تفسیر و تعبیر خواب بسیار مهم است که یاد بگیرید که خواب خود را بخوبی به یاد بیاورید. برای اینکار می توانید از روش های تقویت حافظه و روش هایی که برای به یاد آوردن خواب وجود دارد استفاده کنید. حتی مصرف مکمل های حاوی ویتامین B6 (مانند فارماتون و ول وومن )نیز می تواند در این مورد به شما کمک کند . در ادامه این مطلب به معنی علمی و تعبیر علمی رایج ترین خواب های مشترک بین افراد اشاره شده است .

تعبیر روانشناسی رایج ترین خواب های مشترک بین افراد

دیدن غرق شدن در خواب

به این معنی است که شما به اطرافیان خود اعتماد ندارید و به اندازه کافی از سمت آنها پشتیبانی نمی شوید . خاطر شما از بابت صداقت کسانی که دوست دارید جمع نیست .

دیدن زندانی شدن در خواب

به این معنی است که شما احساس می کنید مسیر زندگی شما درست نیست و نیاز به یک تغییر اساسی در شیوه زندگی خود دارید . ممکن است از شغل خود راضی نیستید و نیاز دارید شغل بهتری انتخاب کنید

دیدن ماشین در خواب

این گونه تعبیر می شود که شما در مورد مسیر زندگی خود مطمئن نیستید و به هدف خود اطمینان ندارید .

تعبیر افتادن دندان در خواب

از دست دادن دندان و افتادن دندان یکی از خواب های است که همه انسان های روی زمین حداقل یکبار در طول عمر خود آن را تجربه می کنند .این از دست دادن دندان ممکن است با خون و خونریزی از دهان همراه باشد . معمولا این خواب در باور عموم مردم نشانه مرگ نزدیکان است . از لحاظ علمی تعبیر افتادن دندان در خواب نگرانی در مورد قدرت شماست . شما از این نگران هستید که کسی شما را تحت کنترل قرار داده و در حال گرفتن آزادی های فردی شماست .

شما در حال انجام کاری هستید که از ته قلب راضی به انجام آن نیستید و کسی که دوستش دارید و یا به لحاظ مالی به او وابسته هستید شما را مجبور به انجام آن کار کرده است . احساسات شما سرکوب شده است و شما شدیدا نیاز دارید که از زیر این فشار خلاص شوید و طبق میل خود رفتار کنید .

دیدن نوزاد و کودک در خواب

به این معنی است که شما در فکر تشکیل خانواده و یا بزرگ تر کردن خانواده خود هستید. 

تعبیر خواب مرده

به این معنی است که شما شدیدا در فکر شروع یک زندگی جدید هستید . اشتباهات و شکست هایی داشته اید که باعث شده در مسیری قرار بگیرید که اصلا راضی نیستید . نیاز دارید زندی خود را تغییر دهید و در مسیری قرار دهید که احساس رضایت درونی داشته باشید .

دیدن خواب امتحان دادن در مدرسه

دیدن جلسه امتحان نیز از آن خواب های است که همه ما دیده ایم . این خواب اگر در زمان تحصیل باشد نشان دهنده نگرانی شما از بابت گذراندن امتحانات شما است . در صورتی که در حال تحصیل نیستید میتواند انعکاس دهنده نگرانی های آن زمان شما و یا نگرانی شما از بابت مورد تایید بودن شخصیتتان از نظر دیگران باشد .

دیدن لباس در خواب

تعبیر دیدن لباس در خواب می تواند بسیار متفاوت باشد . اگر لباس کثیف پوشیده اید نشان دهنده این است که از جایگاه فعلی خود راضی نیستید و احساس می کنید باید تغییر کنید . این تغییر بیشتر می تواند در مورد تغذیه شما دلالت داشته باشد . مغز شما از غذاهایی که می خوارید و از رژیم غذایی شما رضایت ندارد .

دیدن شیطان و جن در خواب

به این معنی است که شما از اخلاق خود راضی نیستید و احساس می کنید قادر به تغییر رفتار و خلق و خوی بد خود ندارید . احساس می کنید در دستان دیو رفتار خود اسیر شده اید و به صورت ناخودآگاه و ناخواسته کارهایی را انجام می دهید که نمی خواهید .درباره جنبه های بد رفتار خود فکر کنید و حتما آنها را تغییر دهید .

دیدن ساختمان و خانه در خواب

ساختمان و خانه نشان دهنده مغز و تفکرات شماست . اگر در خانه خوبی هستید ، تفکرات مثبت و خوبی دارید . اگر در خرابه زندگی می کنید نشان دهنده تفکرات مسموم و بد شما ست . اگر در خواب دیدید خانه ویران شد نشان دهنده این است که اعتقاد و رفتاری داشتید که متوجه شدید کاملا اشتباه بده مانند خانه ای بر سر شما خراب شده است .

کشتن کسی در خواب

کشتن یک نفر در خواب نشان دهنده این است که شما دوست دارید آن بخش از خودتان که شبیه به آن فرد است را تغییر دهید . اگر درخواب شخصی را کشتید که در واقعیت به خساست مشهور است ، شما احساس می کنید خسیس هستید و باید این رفتار خود را صلاح کنید . اگر فردی را به قتل رساندید که در واقعیت به خیانت و هوس رانی معروف است ، شما خیانت کرده اید و یا در فکر خیانت کردن هستید و باید این رفتار خود را اصلاح کنید .

دیدن پول در خواب

پول در خواب نشان دهنده ارزشی است که برای خود قائل هستید .

دیدن رابطه جنسی در خواب

تعبیر دیدن رابطه جنسی در خواب این است که شما در طول روز زیاد به مسائل جنسی فکر می کنید. ممکن است مورد خیانت قرار گرفته باشید و یا در حال خیانت باشید. ممکن است از شریک جنسی خود راضی نباشید. یا ممکن است هیچ شریک جنسی ندارید و مدت هست که بدون رابطه جنسی زندگی می کنید .

دیدن افتادن از جایی در خواب

این هم یکی از رایج ترین خواب هایی است که در بین تمام انسان های روی زمین مشترک است . افتادن از بلندی در خواب معمولا به این معنی است که شما کسی یا چیزی را به زور در کنار خود نگه داشته اید و همیشه نگران از دست دادن آن هستید . یا ممکن است نشان دهنده نگرانی شدید شما از بابت از دست دادن عزیزانتان باشد .

دیدن لخت شدن در خواب

لخت و عریان بودن در خواب می تواند نشان دهنده این باشد که شما کار زشتی انجام داده اید و نگران هستید دیگران از این کار شما با اطلاع شوند و شما خجالت زده شوید .

دیدن خیانت کردن در خواب

اگر در خواب ببینید که در حال خیانت کردن هستید به این معنی است که شما به خودتان از لحاظ جنسی اعتماد ندارید. اگر ببینید که عشق شما در حال خیانت کردن به شماست ، نشان دهنده این است که شما به عشقتان شک دارید .

دیر کردن در خواب

اگر در در خواب ببینید که برای رسیدن به قرار یا کار دیر کرده اید نشان دهنده این است که شما برای انجام کارها به خودتان اعتماد ندارید و اعتماد نفستان برای انجام کارها کم است.

تصادف کردن در خواب

نشان دهنده این است که شما در حال درگیری با فردی هستید و نیاز دارید کسی مشکل شما را باهم حل کند .

تعبیر خواب بارداری

اگر دختر هستید می تواند نشان دهنده این باشد که رابطه پر خطری داشته اید و نگران حامله بودن هستید . اگر زن هستید و اقدام به بارداری کرده اید ، دیدن خواب حامله شدن می تواند نشان دهنده این باشد که واقعا حامله هستید . همچنین این خواب نشان دهنده این است که آرزوهایی در سر دارید که بسیار ساده هستند و به راحتی می توانید به این آرزوها برسید .

دیدن عنکبوت در خواب

می تواند به این معنی باشد که شما در زندگیتان از طرف کسی یا کسانی کنار گذاشته شده این و مورد بی توجهی قرار گرفته اید . ممکن است از طرف شریک جنسی خود مورد خیانت قرار گرفته باشید .

دیدن دستشویی در خواب

اگر دیدن این خواب به دلیل این نباشد که واقعا دستشویی دارید ، می تواند به این معنی باشد که شما در راه رسیدن به هدف خود به بن بست خورده اید و دنبال راه فرار هستید . احساس می کنید هیچ یک از اتفاقات زندگی شما در اختیار شما نیست .

دیدن خواب پرواز کردن

می تواند به این معنی باشد که شما یک موفقیت به دست آورده اید و از این بابت بسیار خوشحال هستید . این موفقیت می تواند موفقیت مالی ، شغلی و یا حتی عشقی باشد .

دیدن آتش در خواب

آتش در خواب معمولا نشان دهنده تمایل به آزادی است . این می تواند نشان دهد که شما از زندگی فعلی خود رضایت ندارید و در فکر فرار از شرایط فعلی هستید

دیدن سگ در خواب

سگ معمولا نماد وفاداری است . اگر در خواب ببینید که سگ وحشی به شما حمله می کند ، مورد خیانت قرار گرفته اید و یا در این مورد شک دارید .

گریه کردن در خواب

این گونه تعبیر می شود که شما در زندگی واقعی خود ، احساسات خود را سرکوب کرده اید و تمام حرف ها و نگرانی های خود را در دل خود نگه می دارید و خودخوری می کنید .

دیدن دزد در خواب

اینگونه معنی می شود که کسی به تازگی وارد زندگی شما شده و شما به او اطمینان کامل ندارید و نگران هستید که شخص درستی نباشد . یا ممکن است وارد شغل جدیدی شدید که از درآمد و آینده شغلی خود مطمئن نیستید.

دیدن آزاد شدن در خواب

نشان دهنده این است که کسی شما را محدود کرده است و در فکر تغییر اوضاع و فرار کردن از این اسارت هستید .

معمولا خواب هایی که در بین ساعات 2 الی 7 صبح دیده می شوند معانی بیشتر و دقیق تری دارند .

تعبیر خواب سیب

به صورت کلی دیدن سیب در خواب نشان دهنده احساس گناه درونی، ناراحتی وجدان و شک و تردید شماست.برخی از روانشناسان اعتقاد دارند که دیدن سیب در خواب می تواند به مسائل جنسی شما مرتبط باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین